Gister is mijn topic gesloten, toch wil ik mijn vraag nog eens stellen met daarbij extra toelichting.
Deze week de RFXcom binnen gekregen en aan de slag gegaan met de draadloze stopcontacten van de Action.
Op Windows 7 kan ik prima de signalen van de afstandsbediening oppikken met de RFXcom in RFXmngr. bijvoorbeeld:
Let op dit is bij 1x op de knop drukken. Het lijkt erop dat hij dan twee commando's verzend. 1x ARC en 1x AC?
Als ik dat signaal aanleer met Domoticz door op 'leren' te drukken, pikt Domoticz het commando netjes op. Protocol type komt op AC te staan.
Ik kies type on/off en klik vervolgens op het lampje om het stopcontact uit te schakelen. Er gebeurd niets.
Als ik het commando verzend met de afstandsbediening zie ik in Domoticz log:
weer die twee commando's en het stopcontact schakelt wel (dus door de AB)
Zet ik het stopcontact in de leermodus en maak een zelfverzonnen code aan, doet het stopcontact ook niets.
Ik vermoed dat:
- Of de RFXcom niets zend,
- Of de RFXcom een verkeerde firmware heeft?
- Of de RFXcom stuk is...
- Of ik Domoticz de twee commando's op hetzelfde moment moet laten sturen, maar hoe doe ik dat?
Wat kan ik nog proberen? Andere tips?
Deze week de RFXcom binnen gekregen en aan de slag gegaan met de draadloze stopcontacten van de Action.
Op Windows 7 kan ik prima de signalen van de afstandsbediening oppikken met de RFXcom in RFXmngr. bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Packettype = Lighting2 subtype = AC Sequence nbr = 11 ID = 0294C02 decimal:2706434 Unit = 1 Command = On Signal level = 7 -64dBm ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Lighting1 subtype = ARC Sequence nbr = 12 housecode = M unitcode = 10 Command = On Signal level = 7 -64dBm |
Let op dit is bij 1x op de knop drukken. Het lijkt erop dat hij dan twee commando's verzend. 1x ARC en 1x AC?
Als ik dat signaal aanleer met Domoticz door op 'leren' te drukken, pikt Domoticz het commando netjes op. Protocol type komt op AC te staan.
Ik kies type on/off en klik vervolgens op het lampje om het stopcontact uit te schakelen. Er gebeurd niets.
Als ik het commando verzend met de afstandsbediening zie ik in Domoticz log:
code:
1
2
| 2016-05-13 20:23:41.832 (RFXcom) Lighting 2 (Knop B) 2016-05-13 20:23:42.240 (RFXcom) Lighting 1 (Unknown) |
weer die twee commando's en het stopcontact schakelt wel (dus door de AB)
Zet ik het stopcontact in de leermodus en maak een zelfverzonnen code aan, doet het stopcontact ook niets.
Ik vermoed dat:
- Of de RFXcom niets zend,
- Of de RFXcom een verkeerde firmware heeft?
- Of de RFXcom stuk is...
- Of ik Domoticz de twee commando's op hetzelfde moment moet laten sturen, maar hoe doe ik dat?
Wat kan ik nog proberen? Andere tips?
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter