Open Rig case suggesties / alternatieven ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
O.a. (opnieuw) voor altcoin mining maar ook voor Multimediale Adobe After FX projecten & video editing, wil ik graag een systeem opbouwen op basis van een 'open rig' casing met 3-6 GPUs.

Met mijn 2 linkerhanden -- als het aankomt op gereedschap -- is iets in elkaar knutselen van hout niet echt voor me weggelegd. Nu kan ik natuurlijk van alles bestellen in het buitenland en via ebay (buiten Europa), maar zijn er ook nederlandse winkels waar ik open rig cases kan bestellen? Kon zo 1-2-3 niets vinden in de Pricewatch. Behoudens "SimpleXX Stacker" moet er toch meer keus zijn? Of is dat een goede deal / shop?

Graag jullie input.

Update: ik zit namelijk nog een beetje op de wip qua moederbord. Zo'n Asrock BTC boardje lijkt leuk, maar heb liever iets recenters i.v.m. i7 cpu, 32GB RAM, PCI-E SSD, enz. enz. Daar kom ik zelf wel uit trouwens (i.c.m. b.v. reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016). Het gaat me puur om de kast constructie. Dus als er een gevestigde NL store waar ze openrig cases hebben bestel ik alles liever in 1x daar. Kan natuurlijk ook Azerty gewoon mailen bedenk ik me net 8)7 hardop denken rulez. hehe. Maar is vast iemand die andere suggesties heeft? Of misschien weet waar ik kant-en-klare houten constructie bestel of kan laten bouwen door een andere behulpzame tweaker? :9

[ Voor 37% gewijzigd door Rhy op 13-05-2016 21:20 . Reden: update ]

Alle reacties

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je al aangeeft 2 linker handen te hebben en iets kant en klaar zoekt, dan is CM niet de aangewezen plek ;) Schopje naar OH.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga eens opzoek naar: test bench.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:03
3-6 GPUs voor video editing? Wat ben je allemaal van plan? Zoveel gpu kracht heb je daar toch niet voor nodig?

don't mind me

• Rhy

Rhy

Topicstarter
true, met name voor ethereum mining :) maar dan gelijk ook maar andere leuke dingen mee doen, anders is het zonde van de stroomrekening en de hoge investeringskosten. Testbenches van b.v. Antec hebben te weinig spacing tussen de PCI sloten (vaak standaard ATX spul). Tenzij ik iets specifieks over het hoofd zie? Vandaar gebruik PCI risers.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Gister antwoord gehad van Azerty. Zit helaas niet in hun assortiment. En van de zaak die ik gevonden heb via Google (zie startpost) nog geen antwoord gehad op de email (wat het vertrouwen niet echt ten goede komt). Tja dan houdt het op :) Improviseer ik wel iets. Toch bedankt voor 't meedenken iedereen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rhy op 18-05-2016 04:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Dit gaat over een compleet systeem, dus Desktop Aankoopadvies.

Move OH -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
gaat om een kast, geen compleet systeem. Maar is het niet meer aan de orde, dus er kan een slotje op.

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Het laatste wat ik heb gehoord is dat mining met GPU's niet meer loont. Tegenwoordig gebruiken ze allemaal ASICS.

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1