MacBook Pro Retina Display oleophobische coating laat los?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
Hallo,

Ik heb een MacBook Pro met Retina Display, maar het lijkt erop dat er een probleempje met de oleophobische coating ontstaan is. Er zitten een soort 'vlekken' in het beeld (valt op als je in de zon aan het computeren bent, of als het display uitstaat). Ik dacht eerst dat het gewoon vlekken waren, maar zelfs goed schoonmaken verhelpt het probleem niet. Ik heb altijd een microvezeldoekje gebruikt. Nooit iets anders. Geen schoonmaakmiddel of whatever.

Mijn MacBook heeft vaker problemen gehad met de display (exploded pixels) en is inmiddels al drie keer gerepareerd. Wat denken jullie? Is dit het probleem met de oleophobische coating waar meer topics over zijn geplaatst? Zie foto.

http://imgur.com/gw1jehh

Beste antwoord (via Dennisweb op 14-05-2016 20:54)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Bekend verhaal, je kan hiermee teruggaan naar de Applestore (Amsterdam bijv.) deze kunnen hem dan repareren aangezien dit probleem bij hun ook al bekend is.

http://www.apple.com/nl/retail/

Artikel van tweakers hierover:
nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks aanpakken

[ Voor 43% gewijzigd door xleeuwx op 13-05-2016 19:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Bekend verhaal, je kan hiermee teruggaan naar de Applestore (Amsterdam bijv.) deze kunnen hem dan repareren aangezien dit probleem bij hun ook al bekend is.

http://www.apple.com/nl/retail/

Artikel van tweakers hierover:
nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks aanpakken

[ Voor 43% gewijzigd door xleeuwx op 13-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb dit zelf ook gehad, afspraak gemaakt bij de genius bar, probleem uitgelegd, laptop werd ingenomen en een 3~4 uur later kon ik hem op komen halen met een spiksplinternieuw display geheel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Kort antwoord:
Ja!

Ik heb zelf ook exploded pixels dus nu poetsen tot ik een ons weeg en die coating er af is. Dan wordt ie netjes gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:50:
Kort antwoord:
Ja!

Ik heb zelf ook exploded pixels dus nu poetsen tot ik een ons weeg en die coating er af is. Dan wordt ie netjes gerepareerd.
Just so you know: dat overmatig poetsen is nergens voor nodig. Exploded pixels vallen onder de garantie, als je Apple Care hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Als je dat inderdaad hebt gedaan. Ik heb deze tweedehands gekocht nadat de 1 jaar termijn was verstreken. Dus dan maar aanspraak maken op het vervangingsprogramma.
Pagina: 1