Toon posts:

Triple Monitor Setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een triple monitor setup maar ik heb er nou niet veel plezier aan. Ik heb een 24 inch monitor in het midden omdat dat het meest overzichtelijk is voor gaming. De andere 2 monitoren zijn 27 inch. Ik heb het gevoel dat het heel breed is waardoor ik last van mijn nek krijg.

Ik zou het fijn vinden als ik toch veel meer plezier zou kunnen hebben van mijn triple monitor setup. Ik vind de werk ruimte erg fijn dus ik wil er van alles aan doen om het beter te maken.

Als ik mijn beeldschermen moet verkopen en er andere voor moet kopen, maakt allemaal niet uit ik zou graag wat ideeën van jullie binnen krijgen. Mij lijkt het bijvoorbeeld ook erg mooi om 3x 24 inch te hebben, maar dan wel de middelste met een hoge reactie tijd en lage input lag en een hoge refreshrate: 120/144hz. De andere hoeven dat niet te hebben.

Dit is mijn setup voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/9rrnlwp4x/IMG_20160511_222712110.jpg

Elke suggestie is van harte welkom, ik hoor het graag _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Dit soort setups zijn ook erg breed, dit is grotendeels een voordeel het zou voornamelijk mooi zijn als de schermen wat hoger zijn maar de dagen van 4:3 zijn jammer genoeg grotendeels voorbij. Het probleem met last van je nek kan ik mij niet in vinden. Als je dit heb als je aan het browsen en en dergelijke kan ik eigenlijk alleen maar aanraden om het gene waar je het meeste tijd in steekt op je middelste scherm te zetten en de randzaken op de buitenste schermen. En als je last heb van je nek onder het gamen dan stop met het concentreren op je peripheral vision! :p.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo DEkill, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het in iedergeval een goed idee is ja om het belangrijkste op mijn middelste monitor te doen. Zal ik wat boeken of iets onder mijn schermen zetten zodat het wat hoger word?

Mvg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je echt alledrie de schermen veel gebruikt, dan zou ik zelf 3x hetzelfde scherm kopen, liefst iets met dunne bezels. Het middelste scherm anders laten zijn wordt door zo'n beetje iedereen afgeraden, omdat je, net zoals nu, een best groot tot enorm verschil gaat zien in beeld en beeldkwaliteit. Als je voorste scherm een TN paneeltje is en de twee schermen naast je IPS, kan ik je garanderen dat je binnen no-time ook IPS voor je neus wil hebben. pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart zijn leuke schermen, IPS en lekker dunne bezels. Als je tegen het uiterlijk kan is de pricewatch: Samsung S24E370DL Wit ook erg leuk, want dan heb je FreeSync.

Aan de andere kant, een DP naar HDMI ombouwen is maar zo'n 30 euro, dus 3x een scherm van 180 euro + DP-adapter is goedkoper dan 3x 200 euro met ingebakken DP. Dan kun je kijken naar de pricewatch: Samsung S24E390HL Zwart, of de zo goed als bezel-loze pricewatch: LG 24MP77HM Zwart

Gebruik je wel wat van die extra ruimte, maar niet alles? Dan kun je een ultrawide pakken. Iets als een pricewatch: AOC U3477PQU Zwart is dan leuk. Wel 600 euro, maar 3 goede 24" schermen kosten je zoals je kan zien ook al snel 600 ballen.

People as things, that’s where it starts.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 21:27

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik gebruik al een aardige tijd drie 24" monitoren en dat bevalt prima. Zou zeker niet terug willen naar twee.

Heb het meeste geld uitgegeven aan de middelste, een Dell U2410 en aan de beide buitenkanten Dell U2412's.

Ik merk wel dat ik het meeste bezig ben met midden en rechts en dat ik op links meestal iets van een stream gooi waar ik niet echt met mijn volle aandacht bij hoef te zijn. Vreemd genoeg krijg ik pijn in mijn nek als ik mijn linkerscherm veel gebruik maar rechts is er niets aan de hand.

Heb niet echt tips behalve dat het bij mij ook wel een tijdje duurde om al die ruimte volledig te benutten, maar eenmaal gewend wil je niet meer terug.

Oude foto, oud bureau, zelfde kat;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2865921/b0gdY7i.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Robinhood,

Bedankt voor deze uitgebreide hulp. Ik zie dat je er erg veel tijd in hebt gestoken om mij te kunnen helpen. Ik zie er een hoop mooie schermen tussen, ook met dunne bezels wat perfect is voor een triple monitor setup. Helaas hebben ze wel een aardig hoge reactie tijd wat het wat slechter maakt voor gamen, wat voor de middelste toch fijn zou zijn als het beter is. Zo'n ultrawide scherm ziet er ook wel leuk uit. Heb je er ervaring mee? Is het leuk, is het fijn?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ace,

Ik kijk het zoiesoo een tijdje aan. Ik hoop dat ik er aan kan wennen.
Bedankt voor je reactie!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik maak nu ook al zo'n 4-5 jaar gebruik van een tripple screen setup (3 x 24" 1 x 144hz en 2 x 60hz) en ben zeer tevreden, ik zou dan ook nooit meer terug willen naar 2. Ik heb bij een vriend een dual 21:9 curved geprobeerd (3440x1440?) maar dat is niet echt mijn ding... Ja het is groot (groter) maar ik vind juist niet de curve niet fijn.

Wat ik dus ook in het begin had was pijn in mijn nek... Ook links.. Nadat de schermen hoger heb opgehangen werd het minder en echt 'recht' voor mijn zit positie. Nu geen last meer van.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:15
Drie schermen is inderdaad even wennen, maar zoals de rest ook al aangeeft. Zodra je eenmaal een tijdje hebt gewerkt ermee, wil je niet meer terug! Eerst een tijd met 2 schermen gewerkt, maar dan zit je (als je er recht voor zit) heel de dag of naar links, of naar rechts gedraaid, want in het midden heb je 2 dikke balken.

Op mijn werk heb ik een 27" iMac staan als middelste scherm en aan beide kanten (staand) een Samsung. Op de buitenste schermen staat continue vanalles open, denk aan e-mail, Telegram, Spotify, command-line's, documentatie etc. Het middelste scherm gebruik ik echt als actieve monitor. De andere twee zijn gewoon voor "erbij", maar het scheelt wel heel de dag continue te moeten "alt-tabben" tussen allerlei programma's.

Beetje zoiets: (niet mijn setup)
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/mffPT.jpg

Als je het idee hebt dat het te breed is zou je eventueel kunnen kijken om de buitenste 2 monitoren een kwartslag te draaien, op die manier heb je nog steeds net zoveel pixels, alleen hoef je er je nek minder ver voor te draaien ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 15:56
Het eerste wat me opvalt is dat je het eigenlijk "verkeerd om" doet. In jouw geval had 27" in het midden en 24" ernaast wellicht logischer geweest. Wat me verder opvalt is dat ze redelijk op een lijn staan, dan moet je wat verder kijken inderdaad. Maar dat komt misschien ook doordat je het kleinste scherm in het midden hebt staan. Teken het maar eens op papier, in beetje overdreven maten.
Edit: ik ga ff painten.
24" in het midden:
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/0zzfs0tu3o98veo/download
27" in het midden:
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/7pgFxlqIHx2CFUc/download
Yes, zeer slecht gepaint maar het gaat even om de verhoudingen.
Mijn mening (en ervaring), hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door sig69 op 14-05-2016 01:43 ]

Roomba E5 te koop

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:36:
Hallo Robinhood,

Bedankt voor deze uitgebreide hulp. Ik zie dat je er erg veel tijd in hebt gestoken om mij te kunnen helpen. Ik zie er een hoop mooie schermen tussen, ook met dunne bezels wat perfect is voor een triple monitor setup. Helaas hebben ze wel een aardig hoge reactie tijd wat het wat slechter maakt voor gamen, wat voor de middelste toch fijn zou zijn als het beter is. Zo'n ultrawide scherm ziet er ook wel leuk uit. Heb je er ervaring mee? Is het leuk, is het fijn?
Opgegeven reactietijd is de slechtste specificatie die je kan volgen, want je weet nooit hoe ze aan dat cijfer komen.

Die schermen zijn allemaal gewone IPS schermen, en tenzij je super gevoelig bent voor input lag, ga je die response time echt niet merken. Vergeet niet dat op een 60hz scherm je sowieso pas iedere 17ms iets nieuws ziet.

Wil je toch wel zo'n uberdeluxe gamescherm? Zorg er dan voor dat je hetzelfde soort paneel hebt. Geen TN naast IPS zetten dus, want je gaat echt balen van het kwaliteitsverschil. Gaming IPS, of AHVA eigenlijk, bestaat wel, maar dat zijn geen goedkope schermpjes. En of je het verschil merkt? Ik niet, anderen wel.

Met zo'n grote ultrawide heb ik geen ervaring,met kleinere wel en die vond ik persoonlijk niks, maar ik ben ook zo'n raar persoon die 16:9 regelmatig al te plat vind. Maar, ieder dus zijn of haar ding. Ik zou ze iig. niet wegwuifen.

Maar, als je 3 schermen neemt, gewoon 3x dezelfde pakken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

RobinHood schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 03:34:
[...]
....
Maar, als je 3 schermen neemt, gewoon 3x dezelfde pakken.
Meningen over verdeeld. Zelf vind ik groot scherm 27" in midden prettig met twee kleinere gekantelde schermen links en recht fijner. Helaas zijn er geen leuke 3:4 schermen meer want dat is echt fijn, 27" midden en dan een 22- 24" inch 3:4 scherm er naast. 3x27" is weer te breed en een scherm kleiner dan 27" om te gamen is ook weer niet lekker.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Hier een 24" in het midden en 2x 19" (4:3) en dat is echt de perfectie. Denk dat dat zelfs beter werkt dan 3 breedbeeld schemen. Verder staan de schermen aan de zijkant onder een behoorlijke hoek zoals het onderste plaatje van sig69.

• prutser001

prutser001

Ik heb inderdaad allemaal TN schermen maar ondanks dat ik 2 + 1 heb zat in het begin juist het grootste verschil tussen de 2 identieke schermen.. Dit heeft denk ik ook te maken met de aansluiting... Mijn 144hz en rechtse 60hz scherm zitten op DVI en links op HDMI. Maarja kan daar weinig aan veranderen aangezien je via HDMI niet hoger kan dan 60hz (tenminste niet meer geprobeerd nadat ik het toendertijd geinstalleerd heb).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sig69,

Ik snap wat je bedoelt maar zoals ik al had uitgelegd wil ik graag 24' scherm in het midden omdat ik een gamer ben. Vooral bij competetive games is het beter om het beeld in 1 oogopslag te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Robinhood, De 120/144hz en een lage inputlag vind ik toch wel een musthave voor in het midden. Die ernaast hoeven dat niet te hebben maar dan heb je niet dezelfde monitoren, ik weet niet of dit handig is. Voor een gamingmonitor heb je al gauw een TN pannel, maarja als je daar vooral games op draait en op die ernaast andere dingen zal het vast niet heel erg zijn of wel? Ik denk ook niet dat een ultrawide iets voor mij is. Ik vind het juist zo lekker om niet steeds te hoeven alt tabben.

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 03:47:
[...]

Meningen over verdeeld. Zelf vind ik groot scherm 27" in midden prettig met twee kleinere gekantelde schermen links en recht fijner. Helaas zijn er geen leuke 3:4 schermen meer want dat is echt fijn, 27" midden en dan een 22- 24" inch 3:4 scherm er naast. 3x27" is weer te breed en een scherm kleiner dan 27" om te gamen is ook weer niet lekker.
Ik snap je, het blijft een persoonlijke voorkeur denk ik. Voor mij zal 3x 24 inch toch het beste zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:04:
Ik heb inderdaad allemaal TN schermen maar ondanks dat ik 2 + 1 heb zat in het begin juist het grootste verschil tussen de 2 identieke schermen.. Dit heeft denk ik ook te maken met de aansluiting... Mijn 144hz en rechtse 60hz scherm zitten op DVI en links op HDMI. Maarja kan daar weinig aan veranderen aangezien je via HDMI niet hoger kan dan 60hz (tenminste niet meer geprobeerd nadat ik het toendertijd geinstalleerd heb).
Heb je misschien een foto van je setup :D?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MMMMMMMmultipost!

In-game zal je het verschil tussen TN en IPS inderdaad niet heel erg zien, echter, bij alle andere dingen juist wel. En dat is dus direct het probleem, het is gewoon zwaar irritant om bijv. bij het browsen verschillende kleuren te hebben, terwijl het wel dezelfde website is. De Tweakers-header is een leuk voorbeeld, mijn AMVA scherm maakt hem, tja, rood-ish. Mijn laptop met TN paneel maakt hem veel lichter, waardoor het rap richting roze gaat. Je ziet het ook al met de foto in de TS, de zijschermen zijn donkerblauw, het middelste scherm is grijs.

Nu ben je dat natuurlijk al gewend en vind je het nu vast niet erg, maar werk eens 2 weken met 3 dezelfde schermen, en wissel dan maar om naar 2+1 scherm, ik weet zeker dat je enorm gaat balen ;)

Nu kom je overigens wel bij een vervelend puntje uit: 24" + niet-TN + 120hz+ bestaat alleen in de vorm van de pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart, en die is zoals je kan zien niet echt lekker leverbaar. Ook heeft VA last van colourshift bij hoeken, wel veel minder erg dan TN overigens, waardoor het minder geschikt is voor een eyefinity setup.

VA en IPS is wel al wat beter te mengen, het grootste verschil voor een gemiddelde gebruiker is het contrast.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:17:
MMMMMMMmultipost!

In-game zal je het verschil tussen TN en IPS inderdaad niet heel erg zien, echter, bij alle andere dingen juist wel. En dat is dus direct het probleem, het is gewoon zwaar irritant om bijv. bij het browsen verschillende kleuren te hebben, terwijl het wel dezelfde website is. De Tweakers-header is een leuk voorbeeld, mijn AMVA scherm maakt hem, tja, rood-ish. Mijn laptop met TN paneel maakt hem veel lichter, waardoor het rap richting roze gaat. Je ziet het ook al met de foto in de TS, de zijschermen zijn donkerblauw, het middelste scherm is grijs.

Nu ben je dat natuurlijk al gewend en vind je het nu vast niet erg, maar werk eens 2 weken met 3 dezelfde schermen, en wissel dan maar om naar 2+1 scherm, ik weet zeker dat je enorm gaat balen ;)

Nu kom je overigens wel bij een vervelend puntje uit: 24" + niet-TN + 120hz+ bestaat alleen in de vorm van de pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart, en die is zoals je kan zien niet echt lekker leverbaar. Ook heeft VA last van colourshift bij hoeken, wel veel minder erg dan TN overigens, waardoor het minder geschikt is voor een eyefinity setup.

VA en IPS is wel al wat beter te mengen, het grootste verschil voor een gemiddelde gebruiker is het contrast.
Ja ik merk nu ook al dat mijn middelste scherm er een stuk anders uit ziet dan die andere 2. Ik probeer mezelf er niet al te veel aan te ergeren dus ik kan er wel mee door. Ik zie dat het scherm ook erg prijzig is. Is het een idee om mijn 2 27'' schermen te laten staan en alleen de middelste te vervangen voor een 120/144hz met lage inputlag? Of moet ik dan voor een 27" gaan? Ik hoor het graag van je.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het ligt er een beetje aan wat het probleem is. Als je hoe het nu is te breed vindt, dan zou ik juist die twee 27" dingen vervangen voor goede 24"'ers. Zelf zou ik dan de pricewatch: LG 24MP77HM Zwart pakken omdat er een gewoon goed IPS paneel in zit, en die dingen nauwelijks een bezel hebben.

Dan kun je later je middelste scherm vervangen met iets wat snel is. Of dat 24" of 27" is moet zijn is persoonlijk. Gezien jij niet heel ver van je schermen af lijkt te zitten zou ik gewoon een 24" nemen.

Maar, als je nu vooral van je middelste scherm af wil, tja, dan zit je met jouw eisen eigenlijk wel vast aan een TN. Welke je dan kiest zou ik laten afhangen van of je Nvidia of AMD hebt, vanwege G-sync of Freesync. Sta je open voor allebei de merken, dan zou ik zelf Freesync nemen, goedkoper en toch een open standaard, dus heel misschien gaat Nvidia het ooit nog ondersteunen. Dat AMD of Intel ooit G-sync gaan ondersteunen kun je wel vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:36:
Het ligt er een beetje aan wat het probleem is. Als je hoe het nu is te breed vindt, dan zou ik juist die twee 27" dingen vervangen voor goede 24"'ers. Zelf zou ik dan de pricewatch: LG 24MP77HM Zwart pakken omdat er een gewoon goed IPS paneel in zit, en die dingen nauwelijks een bezel hebben.

Dan kun je later je middelste scherm vervangen met iets wat snel is. Of dat 24" of 27" is moet zijn is persoonlijk. Gezien jij niet heel ver van je schermen af lijkt te zitten zou ik gewoon een 24" nemen.

Maar, als je nu vooral van je middelste scherm af wil, tja, dan zit je met jouw eisen eigenlijk wel vast aan een TN. Welke je dan kiest zou ik laten afhangen van of je Nvidia of AMD hebt, vanwege G-sync of Freesync. Sta je open voor allebei de merken, dan zou ik zelf Freesync nemen, goedkoper en toch een open standaard, dus heel misschien gaat Nvidia het ooit nog ondersteunen. Dat AMD of Intel ooit G-sync gaan ondersteunen kun je wel vergeten.
Ik heb een nvidia geforce 970. De monitors zien er best goed uit. Helaas niet zo veel reviews dus ik weet niet of dit een juiste aankoop zal zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ga er maar vanuit dat die LG gewoon een vrij standaard IPS paneel heeft die je ook in andere 24" 1080 schermen ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het mooi als ik er 3 van hetzelfde merk heb ?

• prutser001

prutser001

Jazeker, 3 x zelfde model is het mooist, daarom heb ik de benq's genomen. (2411z/2xG2420HDBL)

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 17:02
hoi,

ik heb zelf 3x 27" met 3d mogelijkheden het voordeel voor mij is dat het je meer een spel in trekt zoals skyrim een mooie open wereld om van te genieten, hogere pov.
Maar veel nut heeft het verder niet, non scalable ui's in games zijn de grootste ergernis, moet al vaak memory hacks toepassen om multiscreen support te enablen.

Het 3d gedoe was wel geinig voor een keer, maar ook hier matige ondersteuning bij games.
mijn volgende scherm word daarom een 21:9 uhd widescreen

Verwijderd

Situatie:

-Geen gamer;
-Gebruik Mac op multiple screen en Linux en SBC's (RPi's etc.);
-Geef voorkeur aan IPS;
-Multiple screen niet altijd nodig.

Oplossing: Mac op Dell U2515H & Linux op 2x 17" 4:3 TN-scherm (Dell 1704) als A+B en het A scherm is op DVI secundair voor de Mac, indien nodig. Verbonden via een cheap-ass hdmi-switch vd Action (€4,95 ofzo) met dito cheap (maar wel goede) hdmi-kabels, ook om een RPi aan te docken- Works like a charm!

De 25" Dell staat dus links op de Mac en 2x 17" vierkant rechts ernaast, naast elkaar- werkt perfect.

Zat weleens te denken aan 2x 25" Dell U2515H of zelfs drie, 2x gaat nog wel (en dan de kleinere weg, beiden), maar 3x lijkt mij echt ver kijken. Pak dan beter 1x curved king size scherm van >700 euro met 4K resolutie uitgesmeerd, alleen met meerdere OS'en tegelijk aan, is multiple screen in zeker in het voordeel t.o.v. 1x curved big size, imo.

Less=more is toch ook wel een dingetje dat bij schermen opgaat- hoe opgeruimder het bureau, hoe beter imo. Verbruikt ook minder prik. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 22:35 ]

• Nazario
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2025
RobinHood schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:25:
Als je echt alledrie de schermen veel gebruikt, dan zou ik zelf 3x hetzelfde scherm kopen, liefst iets met dunne bezels.
Hier ben ik dus ook naar op zoek... Tijdens mijn zoektocht kwam ik de volgende schermen tegen: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 (Coolblue's keuze voor kantoor), Eizo Flexscan EV2450 (Hardware.Info Gold Award) en AOC Professional Q2577PWQ.

Wat ik me afvraag is of het de moeite waar is om 100 euro meer uit te geven (t.o.v. de iiyama) en of het dan de EIZO of de AOC moet worden. Ik game niet, maar zit wel aardig wat uren op een dag naar mijn scherm te kijken. Iemand suggesties?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
Als ik tussen die 3 zou "moeten" kiezen dan zou het automatisch de Q2577PWQ worden, omdat ik geen enkele reden zie om in 2016 nog een 1080p monitor te kopen.

• Nazario
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2025
Nee, moet niet, dus wellicht heb je een betere optie. ;)

Probleem is natuurlijk dat je in 2016 nog steeds behoorlijk wat meer betaald voor 2560x1440 dan voor Full HD. Zeker als je geen lelijke dikke bezel wil...

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
Zowel de AOC als de Dell zijn gewoon prima monitoren en de prijs lijkt mij niet meer dan schappelijk.
Pagina: 1