Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
De denkwijze van een filosoof is dezelfde als de psychoot, maar de eerste wordt op handen gedragen als men hem niet begrijpt en de laatste als gek verklaard. Beide gebruiken ze symbolen en metaforen om hun belevingswereld te omschrijven.
De schrijver van dit boek neemt zijn psychose serieus en dat is voor mij rede er aandacht aan te besteden. Ook zijn achtergrond als professor in filosofie heeft hem geholpen de twee psychosen in zijn leven te analyseren, betekenis te geven en plaats te geven middels filosofie. Dat is iets wat psychiaters niet doen die geven pillen zodra de psychoot over symbolen en metaforen ga spreken, hij begrijpt hem niet omdat hij zich niet verplaatst in mijn filosofische psychose. Hij is opgeleid volgens de freudiaanse of jungiaanse school met de psychose te zien als een waanzin en kenmerk van een "ziek" iemand en behandeld het als negatief zonder de positieve aspecten erin te zien. Psychoten zijn kunstenaars die reflecteren op hun werkelijkheid. Ik heb ook veel reflecteert in mijn leven en in mijn leven is 8 maal een hypereflectie overwelvend geworden. Mijn mannelijke kracht had deze hevige vrouwelijke emotionele ontlading niet onder controle. Dat is mij fataal geworden.
Als de psychoot de juiste coping had om met die extreme gevoelens, inzichten en beelden van emotie kon omgaan had hij geen pillen nodig gehad.
Psychose wordt oncontroleerbaar als je in een positieve of negatieve spiraal gaat en meer dingen met elkaar in verband brengt totdat het te groot word en ontploft! Alle puzzelstukjes die je in een psychose bij elkaar brengt leiden tot een ontlading en openbaring. Daarna barst de bom en vliegen alle puzzelstukjes weer rond.....

Kato de wiskundige had dat zelfde meegemaakt toen hij het getal oneindig onderzocht: uiteindelijk vond hij zijn "God΅. En had de oplossing voor het wiskunde vraagstuk. De religieuze koppeling met dit wetenschappelijk feit is de ultieme symbiose en synthese. Maar zijn ervaring is zelfde als de psychoten die geen Nobelprijs krijgen voor hun "ontdekkingen" in hun psychoses. Met die "ontdekkingen" gaan veel emoties, en geweld gepaard bij psychoten en daarom willen de psychiaters en GGZ hun in een medisch keurslijf of medisch dwangbuis stoppen met pillen omdat ze de toestand niet begrijpen!

Psychiaters zijn de "experts" die de verf van een schilderij onderzoeken, zonder dat ze de betekenis en schoonheid van het schilderij zien, wat ze eigenlijk zouden moeten onderzoeken! Filosofen hebben de kennis en kunde om dit wel te doen en zien ook de kracht van de filosoof of psychoot en als handicap maar als kunst!

Speciaal om dit te onderzoeken volg ik een opleiding filosofie:
http://www.laudius.nl/per.../cursussen/filosofie.html

Ik heb hier 3 jaar de tijd voor en start dit topic om met ervaringsdeskundigen en filosofen te discusseren.
Wat is jullie kijk hierop?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is helaas weer erg warrig, en de argumentaties zijn erg krom. De paranoia over medicatie en de medische stand maken het ongeschikt voor W&L, en om filosofen en psychoten nu maar gelijk te gaan stellen is ook niet erg zinvol.

W&L is ook niet voor ervaringstopics en voor een discussie met filosofen zul je toch met iets beters moeten komen. Mogelijk dat de studie je zal helpen een meer coherente visie te ontwikkelen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.