Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik probeer de situatie uit de titel aan de praat te krijgen maar tot nu toe zonder succes.

Een oud stuk software heeft 2 eisen voordat het wil werken:
-Windows XP 32-bit
-Een USB dongle met daarin een hardware lock. Is dit niet aangesloten dan start het niet op.

Ik heb inmiddels al Virtualbox geïnstalleerd, Windows XP pro erop gezet en ingesteld, software geïnstalleerd. Enige wat nog niet wil werken is de USB hardware lock.

Virtualbox herkend de dongle, maar als ik hem probeer toe te voegen aan de VM dan krijg ik het bericht dat deze "is busy with a previous request".

Dus: hoe kan ik de dongle toevoegen aan de VM zodat ik eindelijk iets productiefs kan gaan doen met de software.

Dit alles draait op een laptop met een AMD E-450 cpu onder Windows 10, 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kunnen we niet meer googelen?
There are two editions of VirtualBox. The opensource version and the free (as in beer) but not opensource version. See http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads for the list.

Only the close-source version has support for streaming USB devices from the host to the guest. Also, you will need VirtualBox Guest Additions installed on the guest to be able to use your device.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjigy
Dat van de opensource vs gratis versie wist ik nog niet. Ik heb gewoon de bovenste van hier gedownload.

Verder heb ik zowel de Guest Additions als de Extension Pack geïnstalleerd. Aub iets meer vertrouwen in mijn google skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je doet, is in de VM settings de instellingen maken voor de dongle. Dus Device ID, Vendor ID, etc. Zorg ervoor dat het niet te specifiek is, zodat je de dongle ook in een andere poort kan prikken. Dan haal je de dongle eruit en start je de VM. Als die is opgestart, steek je de dongle er weer in. Als het goed is, wordt die nu direct naar de VM gestuurd en wordt-ie niet door je host OS vast gehouden.

Wat ik hier overigens schrijf is meerdere keren op forums.virtualbox.org beschreven (uiteraard in 't Engels). Het staat zelfs in de handleiding beschreven hoe je USB apparaten gebruikt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjigy
Ok, gisteren wat te druk om er weer in te duiken, dus nu verder gegaan.

Ik heb de volledige VM opnieuw geïnstalleerd, alles opnieuw ingesteld enzovoorts. De USB dongle nog een keer toegevoegd (weer op de manier zoals hierboven door Hero of Time aangegeven). En het werkt nog steeds niet.

Iemand nog suggesties, ideeën, tips of wat dan ook? Misschien een manier dat Windows 10 de dongle niet claimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Driver excluden in Windows om te installeren oid? Het is ook mogelijk dat het helemaal niet samen gaat werken. Heb je nog een ander systeem dat je kan misbruiken voor wat testen, of een aparte schijf oid? Want dan kan je eens kijken wat er vanuit een Linux host gebeurt met de stick en Windows XP VM. Want als het daar de software niet werkt, even uitgaande dat de dongle wel naar de VM wordt gestuurd, heeft verder zoeken geen zin natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjigy
Ik had geen andere pc, maar na een installatie van Ubuntu in een andere VM bleek het ook daar niet te werken.
Uiteindelijk de stappen in deze forumpost opgevolgd en dat werkte gelukkig. Geen idee waarom Windows/Virtualbox het niet in 1x goed kreeg maar ik kan aan de slag nu.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik bedoelde om Linux als Host te gebruiken, niet als VM guest. ;)
Maar mooi dat je even meld dat het werkt en wat je hebt gedaan. :)

Pagina: 1