ISRA-punt defect in huurwoning, wie is verantwoordelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 21:16
Hallo,

Op dit moment maak ik gebruik van Ziggo TV/Internet.
Eventueel wil ik overstappen op VDSL.
Ik kwam erachter dat het ISRA punt defect is, er zit een dikke blauwe kabel met een aantal draadjes in de muur verwerkt achter een klepje. Deze is echter niet aangesloten op de (gedateerde) telefoonaansluiting die eronder zit.

Ik woon op dit moment in een huurwoning uit 1965.
De woonstichting zegt dat ze er niets mee gaan doen aangezien ik een werkende Ziggo verbinding heb.
Bij wie ligt de verantwoording om dit te repareren, bij mij, huurstichtring of KPN? :?

Alvast bedankt.

P.S: De reden waarom ik wil overstappen: prijs / aanbod van Ziggo staan me niet zo aan. ;)

Beste antwoord (via Busy-Today-88 op 15-07-2016 14:42)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Samengevat:

Een belletje naar de KPN (de verantwoordelijke voor de aansluiting) help wrs meer dan alle reacties van ons. >:)
Het zou zomaar kunnen zijn dat zij een nette aansluiting komen maken, al was het maar om problemen in de toekomst te voorkomen( storingsmonteurs zijn duurder dan gepland onderhoud).

De isra is niet stuk, dus er hoeft in principe niemand te komen om hem te maken. Zo te zien zelfs gewoon nog aangesloten op de telefoonaansluiting eronder. Het ziet er niet uit, en is storingsgevoelig, maar dat is een ander probleem. Zo zagen aansluitingen in flats er uit in de jaren 60.
Bij een nieuw abbo krijg je wrs genoeg materiaal om de aansluiting te maken (al wordt het dan wel opbouw, inbouw is mooier, maar moet je wrs zelf aanschaffen, zie voorbeeldplaatje Vinnie) Een andere optie als je het zelf niet wilt doen is; laat je provider het aansluiten voor iets van € 75,= (verschillende providers 'leveren' bij een nieuw abbo een gratis een monteur) Daar heb je denk ik hetzelfde 'probleem' ; wrs heeft de monteur geen inbouwmateriaal bij zich omdat hij normaal gesproken de aansluiting in de meterkast maakt. Die andere gekleurde draden waren voor de draadomroep en staan direct in verbinding met alle de andere appartementen in het pand, ms handig voor een babyfoon toepassing ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Tens op 14-05-2016 10:35 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Als je de blauwe kabel gewoon aan kunt sluiten op een RJ-11 doosje ben je volgens mij klaar. Dat zelf even doen kost volgens mij minder moeite dan een woonstichting ervan te overtuigen dat het hun taak is. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Defect? Zoals jij zelf beschrijft; is hij gewoon niet (meer) aangesloten.

Kijk even of je op internet kan vinden wat er in het aansluitpakket zit van de dsl leverancier, wrs zit er genoeg materiaal in om de aansluiting te maken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
Maak anders ff een fotootje, kunnen we meteen eea beoordelen en allicht beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zolang de draadjes genoeg lengte hebben moet een installatiemonteur dat gewoon kunnen installeren. Zorg er wel voor dat die er een nieuwe (rj11) isra op zet, want die ouderwetse vier-pins stekker zal snel storen met VDSL signalen, vooral als er vectoring en/of pairbonding overheen gaat.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik vermoed dat dat klepje de ISRA is. Als die binnenkomende kabel is aangesloten, dan is het de verantwoording van de eindgebruiker.

Je kunt dan met de verhuurder gaan uitruzien wie dat moet oplossen. Bij mijn huurhuis staat overigens duidelijk dat dat de huurder is

ALs dat klepje geen ISRA is, dan moet KPN deze komen afwerken. Wel heb je kans dat ze daar een rekening voor indienen. Want hun hebben dat ooit werkend afgeleverd (aanname) en daar mag verder niemand meer aanzitten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het klinkt alsof je juist een goed ISRA punt hebt en de verouderde aansluiting niet meer in gebruik is. Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een kwestie van de PTT te bellen? Een belletje en er komt een monteur en die sluit hem aan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Klein zijvraagje, bij een vriend van me (pas gekocht koophuis) zit een lasdop waar alleen de dikke kabel in gaat;
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/upload/081bfc84-0e0a-4aee-8489-d8dd7f2dc597_image2623418729145964401.gif (Geen eigen foto)

Echter is de kabel die erin gaat geknipt en voelt aan alsof deze elk moment af kan breken.
Wie is verantwoordelijk voor de aansluiting? Moet KPN dit eventueel repararen, of is dit voor kosten van de huiseigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:29

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Maken ze dit niet gewoon in orde als je een abonnement afsluit incl monteur?
Lang geleden dat ik hiermee te maken gehad heb maar in die tijd maakte de monteur het gewoon in orde. Dit was bij Freeler (ADSL) Ze hadden zelfs de aansluiting moderne gemaakt.

Paar jaar terug bij Ziggo heeft de monteur de aansluiting ook vernieuwd tijdens het monteren van het modem en vorige jaar kwam KPN monteur de glasvezel verbinding aansluiten zodat dit prima werkt. Ze zijn best schappelijk hierin geworden. Terug komen is duurder!

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
angerfist-yentl schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:44:
Maken ze dit niet gewoon in orde als je een abonnement afsluit incl monteur?
Lang geleden dat ik hiermee te maken gehad heb maar in die tijd maakte de monteur het gewoon in orde. Dit was bij Freeler (ADSL) Ze hadden zelfs de aansluiting moderne gemaakt.

Paar jaar terug bij Ziggo heeft de monteur de aansluiting ook vernieuwd tijdens het monteren van het modem en vorige jaar kwam KPN monteur de glasvezel verbinding aansluiten zodat dit prima werkt. Ze zijn best schappelijk hierin geworden. Terug komen is duurder!
Ze hebben er zelf geen verstand van, hadden bij Telfort denk ik aangevraagd zonder monteur.
Heb ze maar aangeraden gewoon met Telfort te bellen en aan te geven dat de aansluiting niet goed was.

Heb zelf Ziggo, maar mij leek het ook logisch dat leverancier verantwoordelijk is. Vooral omdat het zo'n oude aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Er zit een zwart kabeltje aan de aansluiting, ik weet echter niet of dit de correcte kabel is.
Er is ook een blauw stukje kabel, deze is echter een stuk korter dan de overige gekleurde kabels.

Graag jullie reactie. :)

Hierbij 4 tal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://dirkschuitemaker.com/images/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dirkschuitemaker.com/images/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dirkschuitemaker.com/images/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dirkschuitemaker.com/images/4.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Busy-Today-88 op 13-05-2016 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Da's een ouwe; volgens mij transparant+zwart lijn1, transparant+wit lijn2. De rest draadomroep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gut een STAP58. Inderdaad, transparant + zwart aansluiten op die varkensneus eronder en je hebt een lijn. Als 't niet werkt KPN bellen en dan komen ze die meuk waarschijnlijk vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VDSL en deze ISRA-type is vragen om problemen.
Deze zou geplaatst moeten worden (bovenste bij dubbel of rechtse bij enkel doos)
Afbeeldingslocatie: http://www.attema.com/en_NL/wp-content/uploads/sites/8/2013/05/In-gesprek-met-KPN.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 13-05-2016 19:31 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Bedankt allemaal voor de reacties. Nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk voor? KPN of ik? Ik kan moeilijk een kabel trekken door de flat naar de verdeelkast.

Ik zit te twijfelen aan Telfort maar vervangen die ook zo'n aansluiting of connectie naar onderstaande kast? Of doet alleen KPN dit als service? :?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://dirkschuitemaker.com/images/5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Busy-Today-88 op 13-05-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tijd om KPN te bellen, je hebt hem niet zelf stuk gemaakt, en KPN heeft graag wel een goede ISRA, dus als je gewoon even aangeeft dat je denkt dat je ISRA niet goed is, dan sturen ze zelf wel iemand langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het ISRA punt is, per definitie, het scheidingspunt tussen het netwerk en abonnee. Werken aan het ISRA punt zelf mag alleen gedaan worden door het netwerk. Meer details hierover kan je op WikiPedia vinden.

Verantwoordelijk voor de beschadiging van je ISRA punt is waarschijnlijk een vorige huurder, daar kan jij natuurlijk niks aan doen.

De enige die het ISRA punt mag repareren, is KPN. Als je een nieuwe aansluiting neemt en niet het allergoedkoopste budgetpakket gekozen hebt, dan doen ze dat in het algemeen zonder kosten daarvoor door te berekenen aan de klant.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vroeger kon je daar de KPN storingsdienst voor bellen (het liefst savonds zodat je zeker een kundige medewerker had), maar de laatste keer dat ik zocht kon ik het nummer niet vinden. Bestaat dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Busy-Today-88 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:56:
Bedankt allemaal voor de reacties. Nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk voor? KPN of ik? Ik kan moeilijk een kabel trekken door de flat naar de verdeelkast.

Ik zit te twijfelen aan Telfort maar vervangen die ook zo'n aansluiting of connectie naar onderstaande kast? Of doet alleen KPN dit als service? :?

Alvast bedankt.

[afbeelding]
Dit doet KPN, de netwerkbeheerder.

Zover ik kan zien is er niks aan de hand. Mocht het DSL signaal er al op staan sluit dan de transparant / zwart aderpaar aan in de "varkensneus". Dan zal je modem gewoon opkomen. Is het ideaal ? Nee.

Bij KPN krijg je vrijwel altijd een installatie monteur, deze zal in jouw geval waarschijnlijk de wandcontactdoos in zijn geheel vervangen voor het laatste type (pair bonding) . Met de bekabeling is niks aan de hand zover ik kan zien. De foto van die kast is een manipulatie kast waar alle aderparen uitkomen van de flat / appartementen complex. Hier hoeft doorgaans niets aan gewijzigd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
(V) vdsl over stap58... Ik zou eerst eens de buren vragen wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
t mac schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:16:
(V) vdsl over stap58... Ik zou eerst eens de buren vragen wat de ervaringen zijn.
En waarom niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stap58 lijkt een verouderde standaard te zijn, als de apparatuur in de wijkkast net zo oud is....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is buren met bepaald infra vragen wat de ervaringen zijn een erg goed idee, of het nu om koper, coax of glas gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
Stap58 is heel gevoelig voor overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Duidelijke info, bedankt. Stel als ik een Telfort neem vervangen die dan ook de aansluiting? Telfort is tenslotte ook van KPN lijkt me. Heb er iemand ervaring met een andere provider dan KPN zelf? Of stuurt in dit geval Telfort een KPN Monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Busy-Today-88 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:35:
Duidelijke info, bedankt. Stel als ik een Telfort neem vervangen die dan ook de aansluiting? Telfort is tenslotte ook van KPN lijkt me. Heb er iemand ervaring met een andere provider dan KPN zelf? Of stuurt in dit geval Telfort een KPN Monteur?
Maak onderscheid tussen provider en infrabeheerder.

Bij koperpaar is KPN de infrabeheerder, ongeacht welke provider je neemt (dat Telfort en XS4All eigendom zijn van KPN maakt wat dat betreft weinig uit, situatie is niet anders dan met pakweg Online).

Jij neemt contact op met provider, zegt dat je diensten wilt afnemen. Zij regelen met infrabeheerder (KPN dus) dat de boel technisch gaat werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Stap58 lijkt een verouderde standaard te zijn, als de apparatuur in de wijkkast net zo oud is....
Het complete telefonie netwerk zoals het nu in de grond ligt is nooit ontworpen voor data overdracht. Wat vooral belangrijk is , is dat de kabels getwist zijn (ivm overspraak) nu er data overheen gaat. Stap58 is getwist, en bruikbaar voor DSL net als conventionele kabel. Het grote minpunt is vaak de extra verdeler in het gebouw (MP kast). Het komt ook wel eens voor dat het DSL signaal op de DRO (rode aders tbv draadomroep) aderpaar uitkomt, dit is wel een groot probleem omdat deze in verbinding staan met overige bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het gaat je overigens niet lukken om zo maar met KPN te bellen voor een monteur om je ISRA te fixen als je geen abbo bij KPN hebt. Die verwijzen je naar je eigen provider(mits je al via koper een abbo afneemt) of naar huisaansluitingen.nl voor reparatie/verplaatsing/plaatsing van een ISRA.
Als je al een aansluiting hebt kan KPN mits je bij KPN een abbo hebt een monteur langs sturen. Maar je kan niet, in contact komen met KPN-netwerkbeheerder, noch jij noch de medewerker van KPN die je aan de telefoon krijgt. Die vullen een scriptje in en dat is gebaseerd of er wel of geen klantgegevens van jou bekend zijn bij KPN-provider, zo niet is het altijd verwijzen naar andere provider of huisaansluitingen.nl.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Busy-Today-88 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:56:

Alvast bedankt.

[afbeelding]
Alle databekabeling in de grond is van KPN.
Tot in de meterkast zijn hun verantwoordelijk voor de ISRA.

Bij jou is de kabel vanaf de ISRA onprofessioneel verlengd met een UTP kabel!
Dit wordt vaker gedaan en heeft geen invloed op de kwaliteit van de verbinding.
Alleen ben jezelf verantwoordelijk voor die aansluiting.
Kom je er zelf niet uit of heb je hulp nodig, neem contact op met een installatiebedrijf, want voor een elektromonteur is het een koud kunstje en is zo gebeurd.
Hier heb je geen KPN monteur voor nodig.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Wanneer je diensten afneemt van een partij en het signaal komt niet binnen zullen hun KPN voor je aansturen.
Deze komen dan langs en zorgen ervoor dat jouw verbinding vanaf centrale/kast/mp op je ISRA binnenkomt.

Hierbij zullen ze dan ook meteen dit ISRA punt vervangen indien nodig en je lijn nameten op eventuele (ver)storingen.

Als het goed is zit op transparant zwart/transparant wit straks je signaal bij levering.
De overige draden werden vroeger gebruikt voor kerktelefoon en radio

[ Voor 8% gewijzigd door SmoothTweaker op 14-05-2016 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:41
Iets wat ik zo gauw niet terugzie in dit topic:
Weet de TS hoever hij van de ADSL centrale zit?

Dalijk stap je over, om er daarna achter te komen dat je door de afstand alleen ADSL2 kunt krijgen met een 8Mbit down/1Mbit up lijn.

Dit overkwam mijn zus, en 8/1 Mbit is erg weinig voor een gezin met 3 opgroeiende kinderen... ;)
Ze is meteen teruggeggaan naar Ziggo, maar heeft daarnaast ook nog het jaarabonnement van de ADSL moeten uitzitten. :X

Daar ging de kostenbesparing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Busy-Today-88 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:13:
Hallo,

Op dit moment maak ik gebruik van Ziggo TV/Internet.
Eventueel wil ik overstappen op VDSL.
Ik kwam erachter dat het ISRA punt defect is, er zit een dikke blauwe kabel met een aantal draadjes in de muur verwerkt achter een klepje. Deze is echter niet aangesloten op de (gedateerde) telefoonaansluiting die eronder zit.

Ik woon op dit moment in een huurwoning uit 1965.
De woonstichting zegt dat ze er niets mee gaan doen aangezien ik een werkende Ziggo verbinding heb.
Bij wie ligt de verantwoording om dit te repareren, bij mij, huurstichtring of KPN? :?

Alvast bedankt.

P.S: De reden waarom ik wil overstappen: prijs / aanbod van Ziggo staan me niet zo aan. ;)
Hier vind je de nodige informatie om het zelf weer aan te sluiten!

http://www.robkalmeijer.n...huisinstallaties_analoog/

Succes! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Samengevat:

Een belletje naar de KPN (de verantwoordelijke voor de aansluiting) help wrs meer dan alle reacties van ons. >:)
Het zou zomaar kunnen zijn dat zij een nette aansluiting komen maken, al was het maar om problemen in de toekomst te voorkomen( storingsmonteurs zijn duurder dan gepland onderhoud).

De isra is niet stuk, dus er hoeft in principe niemand te komen om hem te maken. Zo te zien zelfs gewoon nog aangesloten op de telefoonaansluiting eronder. Het ziet er niet uit, en is storingsgevoelig, maar dat is een ander probleem. Zo zagen aansluitingen in flats er uit in de jaren 60.
Bij een nieuw abbo krijg je wrs genoeg materiaal om de aansluiting te maken (al wordt het dan wel opbouw, inbouw is mooier, maar moet je wrs zelf aanschaffen, zie voorbeeldplaatje Vinnie) Een andere optie als je het zelf niet wilt doen is; laat je provider het aansluiten voor iets van € 75,= (verschillende providers 'leveren' bij een nieuw abbo een gratis een monteur) Daar heb je denk ik hetzelfde 'probleem' ; wrs heeft de monteur geen inbouwmateriaal bij zich omdat hij normaal gesproken de aansluiting in de meterkast maakt. Die andere gekleurde draden waren voor de draadomroep en staan direct in verbinding met alle de andere appartementen in het pand, ms handig voor een babyfoon toepassing ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Tens op 14-05-2016 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Richub schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:14:
Iets wat ik zo gauw niet terugzie in dit topic:
Weet de TS hoever hij van de ADSL centrale zit?

[...]
TS kan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zien wat er leverbaar is op zijn adres qua snelheid.
En door op https://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet even postcode en huisnummer in te vullen kun je de snelheid naar de wijkkast/centrale achterhalen door over de snelheid te hoveren met je muis, er verschijnt dan een popup met de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:38:
[...]

TS kan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zien wat er leverbaar is op zijn adres qua snelheid.
En door op https://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet even postcode en huisnummer in te vullen kun je de snelheid naar de wijkkast/centrale achterhalen door over de snelheid te hoveren met je muis, er verschijnt dan een popup met de afstand.
Ik heb even gechecked bij Breedbandwinkel en ik zit 179 meter van de straatkast vandaan en 2264 meter van de wijkcentrale. Erg handig deze site. Max snelheid mogelijk staat er. Ik twijfel heel erg aan die bekabeling of ik die max snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Busy-Today-88 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Ik heb even gechecked bij Breedbandwinkel en ik zit 179 meter van de straatkast vandaan en 2264 meter van de wijkcentrale. Erg handig deze site. Max snelheid mogelijk staat er. Ik twijfel heel erg aan die bekabeling of ik die max snelheid kan halen.
Wat staat er op de netco site bij 'VDSL2' ? De snelheid die daar staat wordt in de meeste gevallen wel gehaald.
Maar als je twijfelt aan de bekabeling moet je de buren met VDSL gewoon eens vragen of ze tevreden zijn over hun verbinding, desnoods of je even een speedtest mag draaien op hun lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Wat staat er op de netco site bij 'VDSL2' ? De snelheid die daar staat wordt in de meeste gevallen wel gehaald.
Maar als je twijfelt aan de bekabeling moet je de buren met VDSL gewoon eens vragen of ze tevreden zijn over hun verbinding, desnoods of je even een speedtest mag draaien op hun lijn.
Bij VDSL2 staat er 100 Mbit/s. Ik ga idd binnenkort de buren eens vragen naar hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
Busy-Today-88 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:35:
[...]

Bij VDSL2 staat er 100 Mbit/s. Ik ga idd binnenkort de buren eens vragen naar hun ervaringen.
Hou er rekening mee dat je buren nog op een wijkcentrale 2km verder kunnen zitten, dan haal je natuurlijk ook geen hoge snelheden. Voor een afstand van nog geen 200 meter krijg je die 100Mb echt wel binnen.

[ Voor 2% gewijzigd door krakendmodem op 14-05-2016 14:50 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Dan wil ik hier toch even aan toevoegen dat deze informatie niet altijd correct is. Deze links gaven bij ons 42mbit aan (Industrieterrein dat geen aandacht krijgt....) en uiteindelijk kon er toch echt maar 30 binnenkomen waarvan 27 over blijft op de kabel en WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
HvanderT schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Hou er rekening mee dat je buren nog op een wijkcentrale 2km verder kunnen zitten, dan haal je natuurlijk ook geen hoge snelheden. Voor een afstand van nog geen 200 meter krijg je die 100Mb echt wel binnen.
De wijkkast is in dit geval de kast in het plaatje eerder in dit topic.
Daarvandaan denk ik dat de kabels meteen door gaan naar de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is een verdeelkast, werd gebruikt voor de draadomroep. 100Mb op twee kilometer is bij lange na niet mogelijk.

Dit is een straatkast:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1mWowbx.jpg

Daar vanuit worden de verbindingen naar de huishoudens gedaan. Indien je nog verbindingen naar de "oude" wijkcentrale hebt, dan lopen die ook door die kast, maar dan zonder aangesloten te zijn op de actieve apparatuur in die kast.

[ Voor 51% gewijzigd door krakendmodem op 15-05-2016 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt naar Vodafone Thuis. De oude aansluiting werkte niet totaal niet en er kwam geen signaal op de modem.
De installatie partner van Vodafone, Guidion is geweest en die kon het probleem ook niet verhelpen. Vandaag is de KPN monteur geweest en heeft de aansluiting aan de praat gekregen door de aansluiting compleet te vervangen.
Ik zit maar 180 meter van de straatkast en heb een snelle en stabiele verbinding gekregen. TV kijken gaat ook goed, bellen heb ik nog niet getest, maar ik ga er vanuit dat dit goed gaat.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp allemaal. :)

Hier een resultaat van speedtest.net

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5474185851.png

[ Voor 6% gewijzigd door Busy-Today-88 op 13-07-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Busy-Today-88 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:43:
Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt naar Vodafone Thuis. De oude aansluiting werkte niet totaal niet en er kwam geen signaal op de modem.
De installatie partner van Vodafone, Guidion is geweest en die kon het probleem ook niet verhelpen. Vandaag is de KPN monteur geweest en heeft de aansluiting aan de praat gekregen door de aansluiting compleet te vervangen.
Ik zit maar 180 meter van de straatkast en heb een snelle en stabiele verbinding gekregen. TV kijken gaat ook goed, bellen heb ik nog niet getest, maar ik ga er vanuit dat dit goed gaat.

[afbeelding]
Dan ligt de glasvezel tot in de straatkast en gaat daar verder als koper naar de woning, snelheid is erg netjes

Ik heb hier FttH mij snelheid is Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5489155513.png
hier wordt aan het koper netwerk niks meer gedaan in gemeente Nunspeet, ook het buiten gebied krijgt allemaal glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Busy-Today-88 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:43:
Hallo allemaal,

[afbeelding]
Wat voor pakket heb je bij Vodafone afgesloten? Kun je in het modem zien op welke snelheid je lijn draait? Vraag me af hoe je aan die 75Mb komt, tenzij de tv-ontvanger aanstaat en je een pakket van 80Mb hebt.

Ben benieuwd wat er nu aangepast is om de boel aan de praat te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
HvanderT schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:21:
[...]

Wat voor pakket heb je bij Vodafone afgesloten? Kun je in het modem zien op welke snelheid je lijn draait? Vraag me af hoe je aan die 75Mb komt, tenzij de tv-ontvanger aanstaat en je een pakket van 80Mb hebt.

Ben benieuwd wat er nu aangepast is om de boel aan de praat te krijgen. :)
Ik heb Vodafone Thuis Alles in één met een 80 mbit verbinding. De snelheid van 75-76 mbit haal ik met het kastje van de TV aan of uit, dit maakt geen verschil. Een monteur van KPN heeft de verouderde STAP58 aansluiting vervangen voor een nieuwe moderne aansluiting. Dit heeft ervoor gezorgd dat alles ging werken. :)

Dit is de data die ik zie in het modem:

DSL synchronisatiestatus:
Up
Verbindingsstatus:
Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):
30780
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):
104838
Maximale upstream snelheid (kbit/sec):
48798
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):
105032
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):
5.4
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):
5.6
Upstream interleave depth:
0
Downstream interleave depth:
0
Lijnnorm:
VDSL
Upstream lijndemping (dB):
15.2
Downstream lijndemping (dB):
8.9
Upstream uitvoervermogen (dBm):
2.7
Downstream uitvoervermogen (dBm):
11.7
Downstream interleave depth:

[ Voor 30% gewijzigd door Busy-Today-88 op 21-07-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmm, ziet er netjes uit. Vreemd dat je dan op 75 blijft hangen, 80Mb moet makkelijk haalbaar zijn. Blijkbaar wordt je op precies 80Mb geknepen, en met de overhead erbij kom je dan inderdaad op 75Mb uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb zelf ook zon grote kast, zoals hierboven eerder getoond,in mijn tuin hangen en het liefste heb ik hem weg ( niet die grote straatkast maar een kleinere met een betonnen pilaar eronder en zit aan de muur gemonteerd ). Ben eerst bij de gemeente geweest maar die zeggen daar niks mee te doen. Die verwezen mij door met de kpn en de kpn stuurde mij door naar de reggefiber. De reggefiber zegt hier ook niets mee te kunnen...,
Kan iemand mij helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
gaat niet gebeuren dat is een stap58 kast of een gewonen kvd en kpn gaat dan niet even voor je verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-man op 23-09-2016 12:38 ]

Pagina: 1