Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 14:23
Mijn vraag
Zoals in de titel staat vermeld ben ik opzoek naar een mediaplayer dat een fijn en snel GUI heeft en ook Bluray ISO's kan afspelen vanaf een (QNAP) NAS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf heb ik gekeken voor een HTPC, Popcorn hour, AC ryan en Mede8er, ik word er zelf niet veel wijzer van of ze omkunnen met Bluray ISO's en hier en daar lees ik telkens toch wel een aantal slechte reviews.

Verder over de HTPC kan dit wat ik wil en welke software kan ik hierop draaien wat een goed GUI heeft en zeker Bluray ISO's kan afspelen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05
Ik heb zelf een hdi Dune tv303d en had hiervoor een hdi bd prime 2.0.
Beide erg fijne apparaten waarbij die eerste volledige bd menu ondersteuning had.
Maar update prioriteiten liggen niet bij belangrijke zaken.
Ikzelf ben aan het kijken naar een htpc met kodi om zo automagisch een videowall te genereren. Iets wat bij de dune ook niet kan.

Mijn aanraden zou een htpc zijn. Simpelweg omdat je dan in kan stellen zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
1 woord, Raspberry pi met KODI.
Helemaal zelf naar smaak in te delen. Kom zelf van een mede8er af en heb nu 2 pi's staan, werkt zeer prettig. gebruik ze icm een synology.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Maar kodi kan toch niet overweg met Bluray ISO's en de bd menu?

Welke software draaien jullie op de HTPC? Ik zag OpenElec en Mediaportal langs komen..

[ Voor 41% gewijzigd door Systemadmin op 13-05-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:34
Heb zelf een oude Windows PC met i3 en een GT720. Hier draai ik Kodi op, en heb nog nooit problemen gehad om een Bluray af te spelen.

Menu heb ik nooit getest...
Ik regel subs, geluid e.d via Kodi.
Iso's in iedergeval zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Clavis op 13-05-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Systemadmin schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:57:
Maar kodi kan toch niet overweg met Bluray ISO's en de bd menu?

Welke software draaien jullie op de HTPC? Ik zag OpenElec en Mediaportal langs komen..
Plex Media Server. Helaas geen ondersteuning voor ISO, maar als je collectie overzet naar meer gangbare formaten voor mediaspelers (zoals MKV), dan zou Plex mijn keuze zijn :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Als weergave van het volledige bluray menu een vereiste is, zul je volgens mij van een koude kermis thuiskomen. Wat ik heb begrepen is dat slechts enkele oudere chipsets deze ondersteuning hadden, maar dat alle nieuwe chipsets de ondersteuning hebben laten vallen. Het zou me niets verbazen als het met licentiekosten te maken heeft. In dat geval kies je dan wellicht beter voor een blurayspeler.

Als het bluray menu geen vereiste is, zou ik zeker kiezen voor een htpc met kodi. Zelf heb ik een Intel Nuc met openelec. De cpu is flinke overkill, maar destijds was de raspberry pi niet snel genoeg. of de rpi 2 dat wel is, heb ik nooit meer gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
De bluray menu is inderdaad een vereiste, ik heb nu een popcorn hour c-200 doe dat wel ondersteund maar nu wat kuren begint te vertonen. Is er totaal geen ander alternatief?
LA-384 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:42:
Als weergave van het volledige bluray menu een vereiste is, zul je volgens mij van een koude kermis thuiskomen. Wat ik heb begrepen is dat slechts enkele oudere chipsets deze ondersteuning hadden, maar dat alle nieuwe chipsets de ondersteuning hebben laten vallen. Het zou me niets verbazen als het met licentiekosten te maken heeft. In dat geval kies je dan wellicht beter voor een blurayspeler.

Als het bluray menu geen vereiste is, zou ik zeker kiezen voor een htpc met kodi. Zelf heb ik een Intel Nuc met openelec. De cpu is flinke overkill, maar destijds was de raspberry pi niet snel genoeg. of de rpi 2 dat wel is, heb ik nooit meer gecheckt.
Pagina: 1