Laptop advies gezocht voor heavy duty gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CADekkers
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-04-2022
Hoi iedereen,

Ik zoek een laptop waar ik 5 jaar mee vooruit kan, ik snap/weet dat dit lastig is maar bij mijn zoektocht loop ik helaas vast. Ik heb vele laptops afgezocht maar weet niet zo goed of er nou wel een laptop is die 5 jaar lang met de laatste software en 4k videos overweg kan.

Muizen en accesoires zoals sleeves, cases of weet ik veel wat koop ik later nog wel, die zijn niet van toepassing.

Mijn vraag

Ik zoek dus een laptop voor 5 jaar. (studie+uitwisselingsjaar)

Merkvoorkeuren;

ABSOLUUT geen Razer, verder heb die ik niet echt, ookal hou ik niet veel van Acer en Dell. (Ik heb een dell in dit lijstje staan als uitzondering). Stel jij kent een echt hele goede laptop van Acer/Dell dan ga ik daar natuurlijk graag naar kijken!

Waar ik hem voor zal gebruiken;

Opslag ruimte maakt niet uit, dit regel ik zelf extern indien nodig.

Ik zal hem gebruiken voor met name school, veel meenemen dus en vaak in een tas gooien etc.
Accuduur maakt niet heul veul uit als hij het maar een uurtje of 2 red. (ongeveer 1.5 lesuren dus).

Gamen is niet een van mijn prioriteiten, op de MacBook zal dit niet normaal kunnen en daarvan ben ik natuurlijk op de hoogte.

(op uitzondering v/d MacBook)
Grootte bij voorkeur 17.3 inch, niet het meest logische voor een school laptop maar ik heb graag een grote laptop voor screen real-estate. Ook een 4k scherm is niet verkeerd.
Gewicht maakt niet zo veel uit, als het maar onder de 7KG is.
Software;

Adobe Premiere pro, sony vegas pro 13, adobe after effects.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Natuurlijk heb je altijd de macbook's.
Als ik voor een macbook moet gaan ga ik niet besparen erop dus word het het nieuwste (late 2015) model met de MAX specs. (zonder de 1tb ssd) Een van de redenen is omdat Apple over het algemeen lang meegaat en een goede accuduur heeft. Dit komt neer op zo'n 2.200,-- euro, ik kan deze namelijk aanschaffen via mijn vaders bedrijf.

Mijn budget ligt dan ook op de 2500 euro MAX!
Dit is een ruim voldoende budget,
Ik geef geen voorkeur aan merken als het maar 5 jaar goed meegaat.

Waar ik zelf al naar heb gekeken;

Ten eerste

pricewatch: MSI Gaming Series GS70 6QE-012NL

Waarom deze;
Goede reviews online en een (zeer) betrouwbaar merk.
Natuurlijk zit er ook een I7 6700 in en een GTX 970M + 16GB DDR4
Het ram geheugen is later indien nodig uit te breiden naar 32 GB wat ik dan waarschijnlijk ook zal doen.
Ik heb over het algemeen goede ervaringen met MSI, goede customersupport, garantie verwerking etc etc.
Nu is het enige minpunt van dit soort laptops is dat hij van plastic is gemaakt, it's bound to break.

vervolgens;

pricewatch: Asus G751JY-T7338T

Ook hiervoor geldt; Goede reviews en en zeer betrouwbaar merk.
Een dikke I7, helaas geen DDR4 wat ook gelijk een van de redenen is waarom ik twijfel over deze laptop, uiteindelijk ga je dit merken, en een leuke 980M.
Ik ben een trouwe ASUS gebruiker en het is mijn favoriete TECH merk, nooit klachten mee gehad en heb bijzonder goede ervaring met de customer support.
Ook hiervoor geld weer dat ik twijfel of hij nou echt 5 jaar mee gaat.

Daarna;

pricewatch: Dell XPS 15 9550-7633

Deze Dell werd heel goed gereviewed op LTT, een van de redenen dat hij hier dan ook bij staat.
Hij heeft een I7, 16GB DDR4, GTX 960M, 4K scherm een een magnesium alloy body.
Waarom deze; Uitmuntende bouwkwaliteit (als je een goed model krijgt tenminste... :/ ) Goede accu duur en een mooi stevig ontwerp, aan de specs niet heel veel toe te voegen.

Hierna;

pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ024T

Mooie reviews (alweer) en een I7, GTX 960M, 16GB DDR4, 4K non touch paneel en een goede stevige body.
Redelijke accuduur en volgens een van de reviews op tweakers een ''killer tegenover de macbook''.

Tot slot;

pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL

Ook hiervoor geld hetzelfde, I7, GTX 970M, 16GB DDR4 en een 4K non touch paneel.
Hier geld hetzelfde probleem als bij de meeste andere, ik vraag me af of hij nou echt 5 jaar goed meegaat, zowel de behuizing maar ook de specs.

Hopelijk zit hier wat tussen, zoniet ik hoor (heul) graag van je, ik kan ook niet wachten op nieuwe releases van merken zoals Apple met de nieuwe generatie skylake macbooks. Ik vertrek begin July en de laptops in Argentinie (waar ik naar toe ga voor 10MND 8) ) zijn HEUL duur.

Alvast bedankt tweakers/tweakerettes!

MVG Carter D

[ Voor 2% gewijzigd door CADekkers op 13-05-2016 13:00 . Reden: Extra info toevoegd ]