Vraag

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Mijn vraag
...Afgelopen week een heel aantal opnames gemaakt met mijn sony actioncam. Daar wilde ik deze week een leuk filmpje van gaan monteren.
Omdat we 'savonds in het hotel na de ritten niet konden wachten hebben we een aantal van deze opnames via een mobiele telefoon (via micro sd kaart) bekeken. Nu wil ik deze terugkijken voor montage maar er zijn maar twee opnames zichtbaar. De rest kan niet worden geopend of afgespeeld terwijl alle data daar toch compleet is.

Op de telefoon waren die wel zichtbaar. Hoe kan dit? Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Het zijn overigens MP4 extensies.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Beelden al geprobeerd op alle mediaplayers terug te kijken maar ze blijven allemaal bij hun standpunt.
Zou een probleem met een codec kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony HDR as30v met een sd kaart. Software is bewerkingsprogramma van Sony PlayMemories

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
Klinkt een beetje alsof de telefoon de bestanden niet goed afgesloten heeft na het openen of zoiets. Afhankelijk van de telefoon (maar ik gok dat je Android hebt?) kan het nodig zijn om de apps die je gebruikt goed af te sluiten en het kaartje weer veilig uit te werpen. Sorry, ik realiseer me dat ik eigenlijk niet veel tips kan geven maar dit is wel een vervelend probleem.

Het enige wat ik kan bedenken is kijken of je in de telefoon je bestanden nog wel kan lezen (als het één keer kan...) en hierna alles netjes afsluiten, wellicht dat dit je iets oplevert. Voordat je hier aan begint zou ik wel een goede backup van het kaartje maken.

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 13:31

wickedm3n

Always having fun!

Inderdaad erg vreemd heb het zelf nooit gehad maar ik doe de geheugenkaart van de camera dan ook nooit in mijn mobiel.
Ik gebruik altijd de app om de video te bekijken op mijn mobiel.
Hoe leed je de geheugen kaart nu uit met je pc?
Met USB stick of vanuit de camera via USB?

In progress: VW kever

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Het is inderdaad op een Android telefoon geopend. (niet de mijne) Daarom wat lastig om die telefoon nog eens te gebruiken hier voor. Toen ik het zojuist op mijn eigen telefoon ging proberen las hij net zoveel als op de pc. Het kan inderdaad zo zijn dat de telefoon het op een andere manier gecodeerd heeft. Maar hoe kom ik daar achter?

Ik gebruik normaal ook de app om het te bekijken maar die werkt helaas niet altijd feilloos. De kaart lees ik nu uit via sd slot in de pc. Verder heb ik dit ook al eens geprobeerd door de kaart in de camera te laten maar ook dan leest hij m gewoon als externe schijf.

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
*Maak eerst een image backup van de SD kaart (bijvoorbeeld met win32diskimager) die je later eventueel kunt terug zetten mocht iemand een andere/betere oplossing hebben*

Heb je al geprobeerd om met behulp van recovery software de bestanden te herstellen? Mogelijk zul je de bestanden dan eerst moeten verwijderen voor je ze probeert te recoveren. Ik heb geen idee of het werkt, maar als er zich geen andere oplossingen aandienen is het misschien een poging waard.