Ik probeerde eerst met mijn eigen kennis een netwerk op te zetten bij mij thuis. Ik sloot alle utp kabels aan op mijn switch, alles sprong op groen (kaarten en switch) en ik instaleerde de benodigde protocollen en configureerde alles. Ik probeerde eerst winpopup om te kijken of het netwerk werkte, berichtjes werden ontvangen en verzonden tussen de 2 computers. Toen probeerde ik internet te delen, werkte niet. Probeer het dan maar iets 'simpelers', bestanden delen. Alles daarvoor ingesteld en dit werkte ook niet. Dan maar eens naar de ip adressen pingen. (192.168.1.1 en 192.168.1.2). Alleen maar timeouts. Toen ben ik alle instelingen gaan nalopen, waren overal hetzelfde...
Dan maar tweakers.net netwerk handleiding gebruiken om het op te zetten. Alles precies gedaan zoals in die handleiding staat, weer niets. Winpopup werkt echter weer wel....
Probleem:
Kan geen bestanden e.d. over het netwerk delen.
Bekend:
-winopopup werkt
-netwerkkaarten en switch geven allemaal groen licht en laten activiteit zien bij pingen en opstarten (bij beide pc's).
-kan niet pingen
-kan niets delen over het netwerk
Help!
Ik weet het echt niet meer, ik heb al zo'n 2 uur zitten te rommelen met instellingen, proberen te pingen, echt van alles. Maar niets hielp...
Het rare vind ik dat winpopup wel werkt maar de rest niet, kan iemand mij helpen met dit probleem?
Dan maar tweakers.net netwerk handleiding gebruiken om het op te zetten. Alles precies gedaan zoals in die handleiding staat, weer niets. Winpopup werkt echter weer wel....
Probleem:
Kan geen bestanden e.d. over het netwerk delen.
Bekend:
-winopopup werkt
-netwerkkaarten en switch geven allemaal groen licht en laten activiteit zien bij pingen en opstarten (bij beide pc's).
-kan niet pingen
-kan niets delen over het netwerk
Help!
Ik weet het echt niet meer, ik heb al zo'n 2 uur zitten te rommelen met instellingen, proberen te pingen, echt van alles. Maar niets hielp...
Het rare vind ik dat winpopup wel werkt maar de rest niet, kan iemand mij helpen met dit probleem?
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL