Doneer je oude spelcomputer aan het goede doel!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 17:44
Naar schatting liggen in Nederland enkele miljoenen oude spel- en homecomputers op zolders en in schuurtjes weg te kwijnen. Tegelijkertijd is het voor mensen tijd voor de grote voorjaarsschoonmaak. Stichting Awesome Retro is daarom de actie "Van mei voor ons allen" gestart. Hiervoor is de website vanmeivooronsallen.nl in het leven geroepen.

De non-profitorganisatie verzamelt, repareert en conserveert oude (spel)computers, home-computers en gerelateerde objecten, om deze vervolgens beschikbaar te stellen aan musea, het onderwijs, festivals en andere evenementen. De vrijwilligers willen hiermee zo veel mogelijk mensen (opnieuw) in aanraking laten komen met de bakermat van de huidige technologische maatschappij. De stichting is eind 2012 opgericht en heeft sindsdien meer dan een half miljoen mensen bereikt. Zie hier twee voorbeelden:

YouTube: Awesome Retro @ Into The Woods
YouTube: Awesome Retro @ Mysteryland

Wie nog een oude spelcomputer heeft staan kan deze doneren via de website : http://www.vanmeivooronsallen.nl of op woensdagavonden of tijdens events langs brengen op de retrohotspot van Nederland, de Awesome Space.

De mooiste donaties worden gedeeld op de Facebookpagina van Awesome Retro met de hashtag #vanmeivooronsallen

De eerste donaties zijn deze week binnengekomen en bestaan uit een arcadekast, een dertigtal spelmachines met spellen, twaalf beeldschermen en zelfs een industriële wide-format printer.

Stichting Awesome Retro erkent het belang van vergelijkbare vrijwilligersorganisaties. Daarom heeft de stichting zich als doel gesteld om kartrekker te zijn in het opbouwen van een wederkerig ondersteunend netwerk van deze organisaties. Donaties die niet aansluiten bij de doelstellingen van de stichting of boventallig zijn worden gedeeld met andere initiatieven uit de Nederlandse Retro Community.

Heb/wil/kun je geen spelsysteem meer doneren, wat begrijpelijk is op een forum als deze ;) , kijk dan op http://www.vanmeivooronsallen.nl voor andere vormen van bijdragen. Maar help dan in ieder geval mee om het woord te verspreiden, door bijvoorbeeld de volgende post op facebook te delen/liken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
Goed initiatief om de oude, klassiekers in eren te herstellen!
Ik vind het nog altijd jammer dat ik mijn NES jaren terug van de hand heb gedaan..

Mocht ik tijdens de schoonmaak nog iets tegenkomen zoek ik jullie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4sp3rr
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01-2024
Geweldig :) ben wel eens bij awesomespace geweest en het is een geweldig initiatief en zeker een tweede huis voor al je oude stofhappenede consoles.