kwaliteit receiver apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Q
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-08 11:39
Het besturen van je receiver met een app lijkt mij een mooie toevoeging.
De reden voor mij om op zoek te gaan naar een nieuwe.
Echter zie ik in de reviews vaak klachten over de apps.
De kwaliteit van de app zal voor mij zwaar wegen bij merkkeuze.

Wie maakt al minimaal een half jaar gebruik van zo'n app en wil zijn ervaringen delen?
Zowel positief als negatief.
denk bijvoorbeeld aan:
snelheid, verbinding, gebruiksvriendelijkheid.
Hoe actief zijn de leveranciers met het up-to-date hoeden van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

ik heb zo'n nieuwe receiver met app.
Ik gebruik meestal gewoon de AB omdat hij aangaat en ik volume regel en weinig meer doe.
Ik gebruik de spotify app voor spotify connect.
En ik gebruik de marantz app om door mijn eigen muziek op mijn nas te bladeren.
Maar soms ook om het aan of uit te zetten.
Bij het openen van de app zoekt hij de receiver. En dat duurt een paar seconden.
Daarna werkt het best snel. En je kan prima de AB achterwege laten. Vooral handig als hij ergens ligt waar je niet bij kan. Maar totaal geen reden om het primair te gebruiken mijn inziens.

Het kan wel handig zijn om de receiver via website te bedienen?
Ik heb ooit per ongeluk spotify connect aangezet toen ik op werk was. Dan gaat je versterker aan en speelt de hele dag muziek.
Toen even VPN opgezet, en via de website de versterker weer uitgezet.

In conclusie. Leuk dat het kan. Maar totaal geen reden om specifiek er voor te kiezen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik een SR6007 receiver van Marantz die via een app te bedienen is. Ik gebruik deze soms om daarmee de receiver aan/uit te zetten, de juiste bron te selecteren en het volume te bedienen. Maar in de meeste gevallen gebruik ik gewoon de afstandsbediening.

De app biedt ook mogelijkheden om door de NAS te bladeren en muziek af te spelen maar de functionaliteit daarvan vind ik te beperkt en gebruik ik dus nooit. Met een Bluesound Node heb ik veel meer gebruiksgemak en functionaliteit in huis gehaald op dit vlak.

In zijn algemeenheid is het in mijn ogen hooguit aardig dat het er op zit maar een echte toegevoegde waarde c.q. dealmaker of -breaker is het niet. Dicht er dus niet te veel waarde aan toe zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

De onkyo app is prima, ik doe er eigenlijk alles mee. zeker de laatste nieuwe versie werkt echt super.

ik heb nog een "oude" amp Onkyo TX-NR609 en die wordt nog steeds goed ondersteund.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

DarkSide schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:06:
Bij het openen van de app zoekt hij de receiver. En dat duurt een paar seconden.
Dat is de reden dat ik toch veelal naar de remote grijp. Dat connecten bij opstarten snap ik, de app moet de receiver vinden en verbinding maken. Maar elke keer als ik een aanpassing wil doen dan gaat de app weer zoeken. Snel het volume een tikje geven is er op die manier niet bij. Als ik lekker lam op de bank lig dan zal ik de app gebruiken, maar het liefst heb ik de remote fysiek naast me liggen.

Denon App op een AVR-4520 overigens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Denon xr-2000 . op mijn vorige telefoon de app enige keren gebruikt.
Maar nadat je de versterker eenmaal ingesteld hebt, is het enige wat je nog doet bronnen, kanalen en volume wisselen. en daar is je AB is veel sneller en makkelijker voor.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Q
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-08 11:39
cactusman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:13:
De onkyo app is prima, ik doe er eigenlijk alles mee. zeker de laatste nieuwe versie werkt echt super.

ik heb nog een "oude" amp Onkyo TX-NR609 en die wordt nog steeds goed ondersteund.
En heb je geen last van extra wachttijd ivm verbinding zoeken?

Gewenste functies:
Spotify afspelen
internetradio (makkelijk je eigen stations selecteren)
MP3 afspelen van NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb een Yamaha RX-A2020 met bijbehorende app. Dat werkt best aardig. Snelheid van verbinden is inderdaad een puntje, als je alleen het volume wil aanpassen en je hebt de AB ook naast je liggen dan gaat dat sneller. Maar voor iets geavanceerdere handelingen zoals een andere zender kiezen is de app toch wel erg handig. Ik maak er best regelmatig gebruik van en ben er overwegend tevreden over.
Pagina: 1