Hulp met zoeken van radiator fans

Pagina: 1
Acties:

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 13:51
Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik mijn pc gebouwd in de nzxt s340. Specs: 6700k, msi 980ti, 16gb ram.

Als CPU koeler gebruik ik een corsair h110iGTX AiO (staat volgens mij als h115 in de pricewatch)
De fans die corsair meeleverd zijn in 'quiet mode' op zich prima, maar als de boel wat warmer wordt en de fans harder gaan draaien dan zijn ze behoorlijk luid. Ik ben dus op zoek naar stille (en uiteraard goede) fans om de stock fans door te vervangen.

M.a.w: Hebben jullie aanbevelingen w.b. 140mm static pressure fans die STIL zijn en op mijn h110iGTX passen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Alvast heel erg bedankt! Ik hoor graag wat ervaringen van jullie! :)

Groet,
Maarten

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en wat heb je zelf al gevonden? daar je ook overclocks, en hecht je dan meer waarde aan stilte of aan temperatuur? vind je looks belangerijk, en in wat voor configuratie wil je ze gaan gebruiken?(push/pull/pushpull)

NF-A14's zijn aardig stil te krijgen, en leveren een aardige statische druk voor een 140mm, maar deze zijn niet goedkoop. en de kleur moet je bevallen
hetzelfde geldt een beetje voor de Noiseblocker eLoops

de Venturi van Fractal en de Noiseblocker BlackSilentPro kun je ook nog naar kijken, en Enermax had volgens mij ook nog wel een 140mm stille radiatorfan

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 13:51
NLBUURMAN schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:30:
en wat heb je zelf al gevonden? daar je ook overclocks, en hecht je dan meer waarde aan stilte of aan temperatuur? vind je looks belangerijk, en in wat voor configuratie wil je ze gaan gebruiken?(push/pull/pushpull)

NF-A14's zijn aardig stil te krijgen, en leveren een aardige statische druk voor een 140mm, maar deze zijn niet goedkoop. en de kleur moet je bevallen
hetzelfde geldt een beetje voor de Noiseblocker eLoops

de Venturi van Fractal en de Noiseblocker BlackSilentPro kun je ook nog naar kijken, en Enermax had volgens mij ook nog wel een 140mm stille radiatorfan
Jep, ik heb een 4,4ghz overclock. Temps zijn keurig (rond de 55/60 graden) dus dat boeit me verder niet. Vind nu het geluid het belangrijkst. De looks maken ook niet uit, aangezien de fans helemaal voorin m'n case zitten tussen de case en de radiator. Ze zijn dus niet te zien. Het is dus een push config.

Maar jij zou dus de nf-a14's aanraden? Je zegt dat ze 'aardig stil te krijgen zijn'. Onder load wordt het dus weer aardig wat kabaal?
Ik heb de fans die je aanraadde even met elkaar vergeleken. De Noiseblocker eLoops lijken hier net iets beter uit te komen dan de Noctua's. Iets meer luchtverplaatsing en iets stiller volgens de specs in de pricewatch.

Ze zijn echter wel een stuk duurder. Het geld maakt me op zich niet uit, maar ik ga nog wel even uitzoeken of het 't prijsverschil waard is. Bedankt voor je hulp!

Verder nog aanbevelingen? :)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 10:55
De noiseblocker en noctua hierboven komen inderdaad als beste uit de bus. Maar als je dus inderdaad naar het prijsverschil gaat kijken komen een stuk goedkopere fans er niet eens veel slechter uit. En als uiterlijk je nog wat uitmaakt kan je daar ook nog op letten.

http://nl.hardware.info/r...eest-efficientie-casefans

Na doorlezen van deze review dus ook zelf voor de thermalright riing gekozen.

Mogelijk is de fractal design gp140 wat voor jou. Op 7 volt de meeste airflow en een geluidsproductie van rond de 18db. Zie hiervoor ook de eerder gelinkt review het stukje de stilste casefan (zelfs met rad)

[ Voor 28% gewijzigd door Mirage op 14-05-2016 11:32 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:10
http://thermalbench.com/

Hier testen ze fans door een radiator heen. ipv van zonder opstakel. Er zijn genoeg fans die eigenlijk heel dicht bij elkaar zitten kwa DB. Maar niet geheel onbelangrijk is WELK geluid ze produceren. Een hoog piep zal je veel sneller irriteren als een midelmatig zoom(ala gentel thyphoon). En welke RPM laat je ze draaien? Ik heb zelf die van phanteks en die draaien op 500/600 RPM. En die hoor ik niet.(tenzij ik echt mijn oor er bij hou).

YouTube: Martinm210's channel

Hier zijn een aantal bekende fans die op geluid productie worden getest. En kan je hoor horen hoe ze klinken.

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 14-05-2016 11:42 ]