Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01-2024
Mijn vraag
hallo,

ik heb maandag een pc gebouwd met windows 10. nou liet ik t apparaat uit mn handen vallen (weegt dieplood en er liet een stofkapje los aan de onderkant) ik wist hem met mn voet en handen wel weer n beetje op te vangen maar hij maakte n aardige val. tot mijn geluk deed hij t nog een uur of 2 en toen ik csgo aant spelen was kreeg ik een blue screen.... ik ben nog met de build bezig en heb nu een videokaart van een maat in leen, misschien dat die kaart te heet werd maar hoe dan ook:

windows start niet meer op en geeft een blue screen met de melding: 0x0000c1f5
soms start windows wel op en dan krijg ik : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en verder was er iets met memory_management.

toen heb ik dus net geprobeerd een windows 7 cd te instaleren en dan krijg ik bij mijn 2 harde schijven
(ssd 1tb samsung en 3TBseagate HDD) windows niet geinstaleerd omdat het gpt schijven zijn.

ik ben geen pc master ofzo maar ik krijg niks voor elkaar.

iemand enig idee wat kapot kan zijn of wat ik kan doen?

ik zal mn build ook nog even eronder zetten voor jullie info:

Intel Core i7-6700K Boxed
Asus Z170 PRO GAMING
Nvidia GeForce GTX 1080 8GB
Seagate Desktop HDD, 3TB
Aerocool XPredator X3 White Edition
Scythe Fuma
Sharkoon Silent Eagle 1000 , 120mm
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R
Corsair RM550x
Samsung 850 EVO 1TB

zoals ik al zei heeft de pc het nog een tijd gedaan tot hij bluescreens gaf dus er is niets echt kapot gevallen dan. er zat op t moment een wat oudere amd raedon hd in, diem heb ik eruit gehaald en alsnog de bluescreens.

EDIT 1: nog een bluescreen: win32kfull.sys. lijkt dus op een sys32 crash?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Je zou de volgende dingen kunnen bekijken:
- Hoe is het met de temperatuur? Is er geen fan losgegaan?
- Doet al je geheugen het goed, zitten er geen bankjes los?

By the way, wat bedoel je met:
toen heb ik dus net geprobeerd een windows 7 cd te instaleren en dan krijg ik bij mijn 2 harde schijven
(ssd 1tb samsung en 3TBseagate HDD) windows niet geinstaleerd omdat het gpt schijven zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Cor453 op 12-05-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
@cor ventilatie is goed, heb de videokaart er ook al uit gehaald. dan zijn de temperaturen rond de 30 graden.
ik zal even kijken of mn geheugen nog goed zit na de val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Dustin1995 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:56:
@cor ventilatie is goed, heb de videokaart er ook al uit gehaald. dan zijn de temperaturen rond de 30 graden.
ik zal even kijken of mn geheugen nog goed zit na de val
Oke, dus je hebt je systeem werkend gehad, en pas bij grotere belasting ging het fout. Veelvoorkomende problemen zijn dan temperatuur (overheating), een hardware-foutje (door de val of iets anders) of een probleem met je windows-configuratie.

Dat zou ik dan ook eerst allemaal even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou alles uit elkaar halen en controleren op breuken, vervormingen etc etc.

Daarna op de doos van het moederbord stapje voor stapje weer in elkaar zetten. Als dat goed blijft werken terug in de kast.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
ik heb zelf t idee dat t door windows komt want alles lijkt goed te zitten. als ik windows 7 boot werkt alles ook gewoon maar het probleem is dat ik windows niet kan instaleren want hij geeft aan dat ALLE schijven gpt schijven zijn terwijl ik alleen de seagate gpt heb gemaakt ivm dat windows max 2tb ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Hoe heb je dan windows geinstalleerd als je het nu niet kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
ik ben begonnen op windows 7 toen windows 10 geinstaleerd

ik zal windows booten en dan zal ik zeggen wat de installer zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Wat voor windows draai je nu (die je BSOD geeft)? En boot je nu vanaf je CD/USB of start je de installer in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

Ik vind het ten eerste heel knap dat je een GTX 1080 hebt aangezien die nog niet in de winkels liggen.
Verder begin even met wat redfoxert zegt.
Je geeft aan dat je PC BSOD's geeft sinds de val een val gaat je software op je SSD niet veranderen.
De meest aannemelijke mogelijkheid is dan een hardware defect.
Download ook eens een linux usb stickje en kijk of die wel fatsoenlijk draait.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
@ cor ik heb windows 10 erop staan en probeer windows 7 te instaleren op de cd.

@shunt als je beter leest zie je dat de 1080 er NOG niet in zit dat is puur het plan. op t moment had ik een of andere gare amd raedon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Dustin1995 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:51:
Misschien makkelijker om eerst te installeren met alleen de 1TB Samsung SSD?
Dan na installeren de 3TB weer toevoegen?

En info/oplossingen hier:
Thewindowsclub.com: Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style
Partitionwizard.com: Windows Cannot Be Installed to a Disk? Here Are Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Draai eerst van Memtest 86+ om je geheugen te controleren op fouten. Die mogelijkheid is er namelijk met nieuw geheugen. Laat Memtest minimaal 8 passes doen voordat je een conclusie gaat trekken. Schade door de val is ook niet uit te sluiten.

Zijn alle drivers wel goed? Het beste is om Windows 10 zelf de drivers te laten downloaden. Het heeft een tijdje gewerkt. Windows 7 installeren zal moeilijk worden, je hebt Skylake generatie hardware. Windows 7 heeft daar maar beperkt ondersteuning voor. Dat zal heel moeilijk werkend te krijgen zijn. Het wordt mij alleen niet duidelijk uit je verhaal of je nu van Windows 10 naar 7 bent gegaan of omgekeerd. Indien het een upgrade was is er mogelijk iets blijven hangen uit de vorige installatie.

Je zou eventueel ook kunnen kijken om Linux te installeren. Lukt dat wel? Blijft de boel dan wel stabiel? Als het een hardware defect is zou je ook hier problemen moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

Dustin1995 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:32:
@ cor ik heb windows 10 erop staan en probeer windows 7 te instaleren op de cd.

@shunt als je beter leest zie je dat de 1080 er NOG niet in zit dat is puur het plan. op t moment had ik een of andere gare amd raedon
Dat is mij niet duidelijk geworden uit de TS er staat enkel dat je een video kaart te leen hebt van een vriend en in je lijstje staat een GTX 1080. Maar dat maakt verder niet uit.

Wat je het beste kunt doen is nu al meermaals aangegeven pak een linux boot cd / usb stick.
Kijk of die wel stabiel blijft. Blijft die stabiel installeer hem op de SSD en check of die ook stabiel blijft. Verder draai nog wat tests met memtest en een checkdisk op je hdd's. Verder zou je nog bare kunnen starten met je systeem Puur en alleen even de noodzakelijkheden als CPU, een geheugen module en enkel de SSD en voeding.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van deze problemen worden veroorzaakt door:

- Verkeerd geconfigureerde, oude of beschadigde Windows 10 Operating System hardware drivers. (komt veel voor)
- Corruptie in Windows-register van een recente win32kfull.sys-gerelateerde software verandering (installeren of verwijderen).

- Virus of malware infectie dat het win32kfull.sys bestand heeft beschadigd of gerelateerde Windows 10 Operating System programmabestanden:

-Hardware conflict na het installeren van nieuwe Microsoft Corporation hardware, of hardware gerelateerd aan win32kfull.sys.

-Beschadigde of verwijderde systeembestanden nadat u software of stuurprogramma's hebt geïnstalleerd gerelateerd aan Windows 10 Operating System.

- win32kfull.sys blauw scherm veroorzaakt door een beschadigde harde schijf.
-
win32kfull.sys STOP-fout als gevolg van geheugen (RAM) corruptie.

Eventuele oplossingen:

- Juiste drivers installeren: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

- Registry repareren met b.v WinThust, een regcleaner of regrepair progje.

- Scannen op ellende...mawlware e.d.

- Met command en commando "sfc /scannow" Windows systeembestanden controleren...

- Met command en commando “chkdsk” de HDD testen

- Geheugen testen met Windows MemTest86 USB installatiekopie. Dus via USB..

Of download Hiren's BootCD, daar zitten de meeste programma's in!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
Er is een techneut bij geweest en na 20 bluescreens en ook bluescreens in safe mode heeft hij het idee dat het moederboard kapot is. Dit omdat hij zoveel verschillende bluescreens blijft geven

Ik ga hem volgende week laten doormeten en dan kijken wat er stuk is

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

[ Voor 6% gewijzigd door Dustin1995 op 15-05-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Al een linux live of micro XP geprobeert te starten..? Download maar eens hiren's bootcd of een andere linux live

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dustin1995
de pc is terug gegaan naar alternate en er heeft gebleken dat de processor kaduuk was. het is onderhand weer gemaakt (viel binnen de garantie).

nogmaals bedankt!
Pagina: 1