PCI Slotkoeler < 9cm lengte?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 12:31
Voor een thin client ben ik op zoek naar een PCI Slot Koeler die qua lengte korter is dan 9cm, dit in verband met de beperkte ruimte in de thin client kast.

Ik heb enkele slot koelers gevonden, bijvoorbeeld:

https://azerty.nl/0-1088-...Kmflcyw1cwCFUWfGwodntAEuA

Maar deze koelers zijn helaas => dan 9cm qua lengte en passen hierdoor niet in mijn thin client.
De reden dat ik de thin client met een slot koeler wil uitrusten, is omdat ik er een 3,5 inch HDD van 4TB heb ingebouwd, die (vooral met dit warme weer) erg warm wordt na verloop van tijd.

Een externe oplossing, een slotkoeler waarbij de koeler aan de buitenkant van de kast zit, is ook een mogelijke oplossing, alleen deze moet dan horizontaal uit het slot steken, zodat de koeler niet hoger dan de kast is, (ongeveer 6 cm hoog)

Met google heb ik gezocht, maar de slotkoelers die ik tegenkom zijn:

- < 9cm lang
- Externe PCI slotkoeler, < 6 cm in hoogte

Alle tips zijn welkom, mogelijke andere creatieve oplossingen ook, mits aan de bovenstaande voorwaarden voldaan wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Is er totaal geen ruimte om ook maar ergens een fan te plaatsen? (desnoods 92mm of 80mm)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Wat noem jij warm? En zou je niet een 8cm fan kunnen tierippen aan t pci slot? Niet elegant, wel effectief

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimichurri schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:40:
Voor een thin client ben ik op zoek naar een PCI Slot Koeler die qua lengte korter is dan 9cm, dit in verband met de beperkte ruimte in de thin client kast.

Ik heb enkele slot koelers gevonden, bijvoorbeeld:

https://azerty.nl/0-1088-...Kmflcyw1cwCFUWfGwodntAEuA

Maar deze koelers zijn helaas => dan 9cm qua lengte en passen hierdoor niet in mijn thin client.
De reden dat ik de thin client met een slot koeler wil uitrusten, is omdat ik er een 3,5 inch HDD van 4TB heb ingebouwd, die (vooral met dit warme weer) erg warm wordt na verloop van tijd.

Een externe oplossing, een slotkoeler waarbij de koeler aan de buitenkant van de kast zit, is ook een mogelijke oplossing, alleen deze moet dan horizontaal uit het slot steken, zodat de koeler niet hoger dan de kast is, (ongeveer 6 cm hoog)

Met google heb ik gezocht, maar de slotkoelers die ik tegenkom zijn:

- < 9cm lang
- Externe PCI slotkoeler, < 6 cm in hoogte

Alle tips zijn welkom, mogelijke andere creatieve oplossingen ook, mits aan de bovenstaande voorwaarden voldaan wordt.
Hallo Chimichurri!

Zou je dit misschien een oplossing zijn!
Zelf gebruikte ik de bovenste ook bij Think clients van HP!

https://www.conrad.nl/nl/harde-schijf-koelers-o0415151.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
@Allen bedankt voor de reactie zoverre

@[Remmes], Helaas is er geen ruimte om verder een koeler te plaatsen, het betreft een Wyse Winterm 9455XL Thin Client en de ruimte is erg beperkt.

http://www.parkytowers.me.uk/thin/wyse/9455xl/detail.shtml

De koeler kan maximaal de lengte hebben van het PCI slot tot het gele stickertje (Dat is ongeveer 8cm)
(Omdat de HDD ook nog iets van 2cm uitsteekt vanuit de HDD Bracket)

@NLBUURMAN, De HDD is nog wel aan te raken met de vingers, ik schat de temperatuur op ongeveer 50 graden
Ik zou op een geknutselde manier een 70cm Koeler kunnen monteren, maar dit zal qua airflow weinig helpen denk ik, omdat de warme lucht dan omhooggeblazen wordt en de kast verder dicht is, de koeler kan dan niet zo gemonteerd worden dat de warme lucht via de PCI Bracket uit de kast geblazen wordt.

@Hazimix: Dat is inderdaad een erg mooie koeling, maar het ziet er helaas langer uit dan 8cm:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:24
Misschien op V&A vragen of iemand dit te koop heeft? pricewatch: Nexus Wave Air
Of mag het ook niet uitsteken?
Sliep nog...

Of iets zoals dit plaatsen: https://www.hardwarewebwi...koeling/fans/diverse-fans
PCI bracket er uit laten en de cooler vast schroeven aan de bovenkant van de kast of misschien met dubbelzijdig tape/lijm?

[ Voor 40% gewijzigd door SantaMuerte op 13-05-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou eens HWMonitor of iets dergelijks aanzetten en kijken hoe warm je schijf echt wordt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
@Allen,

Dank voor de suggesties en reacties, ik heb nu een paar slot koelers in bestelling die mogelijk net gaan passen (koelers < 9cm in lengte) helemaal zeker ben ik er niet van dat deze gaan passen, maar voor 1 euro per stuk, wilde ik het risico wel lopen.
De koelers worden morgen geleverd als alles goed gaat, ik laat jullie weten of het gelukt is en de koelers passen.

Als dit niet past, dan is de optie van SantaMuerte ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
NLBUURMAN schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:09:
Wat noem jij warm? En zou je niet een 8cm fan kunnen tierippen aan t pci slot? Niet elegant, wel effectief
Veel eleganter en vooral stiller als wat ts nu van plan is ik had hetzelfde gedaan als jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
Ik heb een paar "Normale" Revoltec 50x50cm Fans besteld, waar ik de HDDs mee ga koelen, hartelijk dank voor de reacties en suggesties, topic kan op slot.
Pagina: 1