Toon posts:

HELP! Samsung Ativ Book 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/product/314...ductinformatie laptop, nu merk ik dat hij na minder dan 2 jaar gebruik kuren vertoont! Batterij is al binnen 3/4 uurtjes leeg waar dat vroeger een stuk langer was! Laptop heeft zelfs een minuutje of 2 nodig om Word te kunnen openen... Zelfs bij het opstarten heeft hij eerst een heel aantal minuten nodig voordat ik echt google of een mapje kan openen. Dit mag ik toch niet verwachten van zo'n dure laptop? En qua specs is hij ook niet slecht volgens mij? Ik baal hier echt super erg van en hoop dat iemand mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:31:
Hoi!

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/product/314...ductinformatie laptop, nu merk ik dat hij na minder dan 2 jaar gebruik kuren vertoont! Batterij is al binnen 3/4 uurtjes leeg waar dat vroeger een stuk langer was! Laptop heeft zelfs een minuutje of 2 nodig om Word te kunnen openen... Zelfs bij het opstarten heeft hij eerst een heel aantal minuten nodig voordat ik echt google of een mapje kan openen. Dit mag ik toch niet verwachten van zo'n dure laptop? En qua specs is hij ook niet slecht volgens mij? Ik baal hier echt super erg van en hoop dat iemand mij kan helpen?
1. Je link doet het niet. 2. Een batterij kan na twee jaar minder worden. 3. Heb je een HDD in je laptop? Of een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 34Miles
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 10:21
Hallo

Als eerste optie: staat er niet is op de achtergrond open wat veel kracht van je laptop kost wat is je actueel geheugen / CPU verbruik? En scan je de pc regelmatig op virussen?

Overigens lijkt het mij een erg verstandige keuze om al je te bewaren bestanden (dus back-uppen) om vervolgens je OS opnieuw te installeren of opnieuw te laten installeren!

Een batterij die minder is na 2 jaar kan zeker, mijn ervaring is met accu's dat er een beetje lief voor moet zijn maar vooral veel geluk mee moet hebben. :)

Als er software is die erg veel kracht van je laptop vraagde is dat op deze manier in ieder geval grondig opgelost en 99% van alle virussen / spyware verwijder je ook op deze manier! Kort gezegd een grote schoonmaak. :9

Ohja en welkom op Tweakers! _/-\o_ Maar probeer zelf ook eens onderzoek te doen waarom een laptop traag is geworden in de afgelopen 2 jaar. En als je dan vragen over dat onderzoek heb dan zijn er hier vast weer wel mensen die je daar graag bij willen helpen. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door 34Miles op 13-05-2016 11:58 ]