Hallo Mede-Tweakers,
Ik ben al een tijdje aan het prutsen en opzoeken. Ik ben namelijk van plan om deze zomer een PC te gaan bouwen. Voor dit systeen wil ik graag een nieuwe generatie GPU gebruiken. Ook zou ik het heel erg warderen als dit systeem er goed uitziet en deze een beetje stil is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een gamer in hart en nieren, dit is dan ook het belangrijkste doel van dit systeem. Ik wil echter ook de mogelijkheid hebben te kunnen recorden en editten, livestreamen zou een mogelijkheid kunnen zijn in de toekomst
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 piek inclusief Videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Razer muis en een TV die ik al getest heb op imput lag, dat is dus prima in orde
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor dit systeem graag een nieuwe videokaart gebruiken, op dit moment lijkt dat dus op de GTX 1070, maar nog even AMD's antwoord afwachten
. Oom heb ik nog een toetsenbordje nodig. Het lijstje wat ik tot nu toe heb heeft een rood/zwart schema:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben bereid alles te kiezen zolang het maar goed funtioneerd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekozen een extra CPU koeling in de build te doen om het geluidsniveau naar beneden te halen. Ik wil ook graag een SSD om de opstart snelheid op te krikken.
Ga je overklokken?
Als dit mijn price/performance ratio verberterd, ja, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het optimaliseren van dit systeem en de price/performance zo hoog mogelijk krijgen. Ik heb nog wel een paar vragen waar jullie wellicht raad mee weten:
- Is het het waard om een koeler te nemen om het geluid te minderen?
- Zou een I5 6500 of 6600K performance verbeteren of is dit alleen maar een getal dat weinig real-world functies heeft
- Hebben jullie de inschatting wat de prijs van de GTX 1070 zal zijn?
- Is het beter om de videokaart later toe te voegen of om alles in een keer te kopen?
Ik geloof dat dit het zo'n beetje is, als er nog iets bij komt horen jullie het wel
Alvast verschikkelijk bedankt!
Ik ben al een tijdje aan het prutsen en opzoeken. Ik ben namelijk van plan om deze zomer een PC te gaan bouwen. Voor dit systeen wil ik graag een nieuwe generatie GPU gebruiken. Ook zou ik het heel erg warderen als dit systeem er goed uitziet en deze een beetje stil is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een gamer in hart en nieren, dit is dan ook het belangrijkste doel van dit systeem. Ik wil echter ook de mogelijkheid hebben te kunnen recorden en editten, livestreamen zou een mogelijkheid kunnen zijn in de toekomst
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 piek inclusief Videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Razer muis en een TV die ik al getest heb op imput lag, dat is dus prima in orde
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor dit systeem graag een nieuwe videokaart gebruiken, op dit moment lijkt dat dus op de GTX 1070, maar nog even AMD's antwoord afwachten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | MSI B150A GAMING PRO | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 576,23 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben bereid alles te kiezen zolang het maar goed funtioneerd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb gekozen een extra CPU koeling in de build te doen om het geluidsniveau naar beneden te halen. Ik wil ook graag een SSD om de opstart snelheid op te krikken.
Ga je overklokken?
Als dit mijn price/performance ratio verberterd, ja, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het optimaliseren van dit systeem en de price/performance zo hoog mogelijk krijgen. Ik heb nog wel een paar vragen waar jullie wellicht raad mee weten:
- Is het het waard om een koeler te nemen om het geluid te minderen?
- Zou een I5 6500 of 6600K performance verbeteren of is dit alleen maar een getal dat weinig real-world functies heeft
- Hebben jullie de inschatting wat de prijs van de GTX 1070 zal zijn?
- Is het beter om de videokaart later toe te voegen of om alles in een keer te kopen?
Ik geloof dat dit het zo'n beetje is, als er nog iets bij komt horen jullie het wel
Alvast verschikkelijk bedankt!