Toon posts:

Custom kleuren voor componenten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb een paar hele leuke ideeën voor een casemod, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem op. Ik kom óf nergens kleurenschema's tegen die passen bij wat ik wil, óf ik zie alleen onderdelen zoals een moederbord van 350 euro terwijl met mijn technische eisen een bord van 100-130 euro al voldoet. Dat vind ik weer net iets teveel van het goede.

Weet iemand daarom een goede manier om aan custom gekleurde onderdelen te komen? Het Internet wist mij al te vertellen dat de meeste fabrikanten dit niet aanbieden, en dat zelf verven wel eens voor hitte problemen zou kunnen zorgen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:37
Welke onderdelen wil je verfen. en hoe ziet het systeem er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Dat ligt er nogal aan wat je wil gaan verven. Dingen zoals de koeler van je GPU of ram sticks kan je best spuiten, zolang je maar geen verf op de heat sink krijgt is er niks aan de hand. Natuurlijk is er dan nog het debat of je fanblades moet spuiten, maar daar zijn genoeg andere opties voor zoals die ringen van de corsair fans spuiten of TT riing fans gebruiken.

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je zou ook nog een cover kunnen maken voor je mobo, bijvoorbeeld van mesh panelen. Koelblokjes kun je op zich gewoon spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die cover-tip kan ik wel wat mee! Ik ben nog echt een beginner kwa case modding, dus soms weet ik nog niet met welke trefwoorden ik een oplossing moet zoeken.

Voor het ontwerp zelf wil ik juist het tegenovergestelde doen van wat mensen normaal voor gaan: heel minimalistisch en subtiel wit met lichtblauwe accenten. Onderstaand voorbeeldplaatje is een ander design dan ik van plan ben, maar geeft wel een goede indicatie van de 'sfeer', als in subtiel ipv het in-your-face gevoel wat je bij een hoop standaard componenten krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamerboy.pw/wp-content/uploads/2015/07/white-metropolis-672x372.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:53
Misschien een optie om radiatorlak te gebruiken? Is speciaal bedoeld om warmte te geleiden, moet in principe ook gewoon werken op koelblokken/heatsinks etc. Is vast meer over te vinden op google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 10:01

xdb

Welk socket moederbord wil je gebruiken? Er zijn namelijk genoeg witte borden en videokaarten op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft echt geen dure componenten te kopen om je eigen smaak in kleurenschema aan te brengen. Moederborden bestaan in een neutrale kleur (zwart?), ook op budget varianten. Bij videokaarten kan je meestal de koeler vervangen of bedekken met iets (ik heb zelf de shroud vervangen). RAM kan je ook eenvoudig modden met een heatsink die je in een eigen kleur kiest. Fans bestaan in alle kleuren en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Snap het wel overigens. Heb zelf ook zitten kijken naar onderdelen die passen bij Noctua koelers. Ja, die bruin en licht bruine varianten.
Heb dan wel zelf een dichte behuizing, maar er is totaal niets wat hier bij past. Behalve dan het custom doen zoals TS.
Wat je overigens in het plaatje laat zien is wel ontzettend gaaf. Ook de tekening op componenten.
Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:27:
Die cover-tip kan ik wel wat mee! Ik ben nog echt een beginner kwa case modding, dus soms weet ik nog niet met welke trefwoorden ik een oplossing moet zoeken.

Voor het ontwerp zelf wil ik juist het tegenovergestelde doen van wat mensen normaal voor gaan: heel minimalistisch en subtiel wit met lichtblauwe accenten. Onderstaand voorbeeldplaatje is een ander design dan ik van plan ben, maar geeft wel een goede indicatie van de 'sfeer', als in subtiel ipv het in-your-face gevoel wat je bij een hoop standaard componenten krijgt:

[afbeelding]
Op dat plaatje is 90% aftermarket/custom, de SSD lijkt ook gewoon een sticker op de schijf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van synergyX's opmerking op het idee gekomen een reverse image search naar dat ontwerp te doen. Blijkt gewoon de eerste case mod ooit van die gast te zijn! Voor de liefhebber:
http://gigabytesandtea.co...thtaking-custom-case-mod/

En wat betreft mijn keuze van onderdelen: ik ga voor een skylake 1151 socket build, vandaar dat mijn keuzes nog wat beperkter zijn (als ik ook op mijn budget moet letten tenminste). Maar ik denk dat ik maar eens naar covers ga kijken. Ik ben redelijk handig, maar voor mijn eerste case mod denk ik toch dat ik niet hetzelfde talent heb als de maker van die white metropolis wanneer ik het écht zo custom maak. Iig bedankt voor alle tips!
Pagina: 1