All-In-One webhost voor domein en hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Hey Tweakers,

Helaas moest ik de titel wat kort houden. Ik zal de vraag even wat beter omschrijven;

Ik ben enige tijd actief als een 'amateur' hobby fotograaf. De hobby is door de jaren heen wel wat gegroeid en nu is er wel het punt gekomen dat het mij leuk lijkt om er een website'je voor te gaan beheren. Uiteraard niet commercieel, maar gewoon voor de 'leuk'. Zodat vrienden/familie kunnen zien waar ik me zoal mee bezig houd en hoe de foto's er uit zien.

Natuurlijk heb je zat alternatieven als facebook, flickr, 500px en DeviantArt.. Maar ik wil toch ook graag een 'website' (Al is het maar voor het gevoel!)

Nu ben ik wel enigszins bekend met web-design maar dan komt het grote punt. Het kost veel tijd om een website te designen en achteraf constant aan te vullen.

Hiervoor wil ik dus een eenvoudig hosting/content management pakketje zoeken waar je eenvoudig een mooie, strakke en 'clean' site mee in elkaar kan zetten en ook eenvoudig bij kan houden. (Foto's gecategoriseerd plaatsen, je begrijpt het wel.)

Nu is dit de laatste jaren een stuk aantrekkelijker geworden en is er ook heel veel aanbod gekomen. Hierom de post op Tweakers of een van jullie hier reeds ervaringen mee heeft, en voor Tweakers die in de toekomst mogelijk tegen hetzelfde aan gaan lopen.

De vereisten dus:
  • Schappelijke prijs
  • Geen reclame
  • Strakke (Clean) design site.
  • Eenvoudig in elkaar te zetten
  • Eenvoudig te beheren
Wat ik zelf dus al heb gevonden:

Wordpress + Zelf een domein/hosting aanschaffen- +-50 euro per jaar..
Liever niet. Al heel vaak mee gewerkt en uiteindelijk is het altijd weer een boel gekloot om alles goed stabiel draaiende te houden. Plugins die van de ene op de andere dag niet meer werken, updates waarna plugins niet meer werken.. Wellicht vandaag de dag niet meer zo'n probleem als toen ik er nog veel mee werkte.. Maar toch.

Mochten er ook andere goede opties met het zelf hosten / gebruik maken van templates/pakketten/software dan hoor ik het graag.

Wix - 99 euro per jaar
Volgens mij wel de meest bekende van alle sites die dit aanbieden. Mooie designs tot hun beschikking maar toch wel echt "duur" in verhouding tot de concurrentie. Helemaal met de maximale 2GB bandwidth en 3GB storage die ze hiervoor aanbieden.

Jimdo - €60 Euro per jaar.
Van allen wel het meest aantrekkelijke. 60 euro per jaar (5 per maand) incl domein voor de hosting. Dat is een schappelijke prijs voor wat ze geven. De websites zien er ook vrij strak uit.

TL:DR

Heeft hier iemand ervaring met (goedkope) webhosting voor een hobby (fotografie) waar ze eenvoudig de website kunnen updaten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 19:10
Ik weet niet wat voor verbinding je thuis hebt,
Maar is een synology nas i.c.m. DSphoto een optie?
kun je via de ddns van synology verwijzen naar DSphoto.
Bijv. Http://valandin.myds.me/photo
Hier kun je dan evt. Ook gebruikers toevoegen, en bepalen wat ze mogen zien.
De fotos die sla je gewoon lokaal op de mas op, en de synology publiceert deze direct op de site.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
MaD_co schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:03:
Ik weet niet wat voor verbinding je thuis hebt,
Maar is een synology nas i.c.m. DSphoto een optie?
kun je via de ddns van synology verwijzen naar DSphoto.
Bijv. Http://valandin.myds.me/photo
Hier kun je dan evt. Ook gebruikers toevoegen, en bepalen wat ze mogen zien.
De fotos die sla je gewoon lokaal op de mas op, en de synology publiceert deze direct op de site.
Leuk idee. Echter ben ik wel van plan om me ooit verder in (TFP) modelfotografie te verdiepen. Ook daarvoor is een "echte" site een leuk aandachtrekkertje. Idem om ooit eens (vrijwillig) op wat festivals te fotograferen, leuk om dan naar een site te refereren.

Vanuit huis wat hosten is verder volgens mij niet heel aantrekkelijk omdat je al snel meer aan electriciteitskosten/jaar betaal dan de allerduurste hosting options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft helemaal niets in het Shopping Forum te zoeken. Ik ga even kijken of het elders wel past.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.