Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
Mijn vriendin heeft een tijdje geleden een lening afgesloten voor het aanschaffen van een auto.

De kredietverstrekker stelde wel als eis dat ze ook een kredietbeschermings polis afsloot.

Zo gezegd zo gedaan. Het geld is ontvangen, ze heeft de auto gekocht en ze (we) betaald netjes maandelijks haar premie, ook voor de verzekering.

Maar nu zit ik zo te denken:
Wij wonen samen, maar we zijn niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingscontract.
Voor wie is die kredietbeschermings polis dan bedoeld?

Stel mijn vriendin komt te overlijden. De kredietverstrekker kan toch niet verhaal bij mij komen halen, ook al wonen we samen?

Het enige wat we samen hebben is een gezamenlijke bankrekening.

Mijn idee is om de verzekering af te schaffen, aangezien er geen van ons baat bij heeft.
Klopt deze gedachte?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 12-05-2016 20:29 ]

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 13-05-2016 23:13)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De kredietverstrekker stelde wel als eis dat ze ook een kredietbeschermings polis afsloot.
Het is een eis waar je waarschijnlijk contractueel mee akkoord bent gegaan, dan wil je nu je de lening hebt afgesloten die verzekering weer opzeggen?! Ik denk dat je zelfs het risico loopt dat het hele bedrag in een keer opeisbaar wordt....

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01

InFamous

excommunicado

De polis zal gelden voor je vriendin, maar geldt deze polis alleen bij overlijden of ook bij werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid?

In het laatste geval is het voor haar niet slim om de polis stop te zetten, mochten jullie om wat voor reden uit elkaar gaan en zij raakt werkeloos of arbeidsongeschikt dan kan ze blijven betalen ondanks dat ze hier geen financiële middelen voor heeft.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13
Als ik het goed begrijp zijn de auto, de lening en de verzekering allemaal van je vriendin. Jij hebt hier niets mee te maken. Als je vriendin overlijdt gaat alles naar de erfgenamen, haar ouders dus vermoed ik. Die erfenis omvat dan zowel de auto als de schuld. Die schuld zou dan teniet worden gedaan door de kredietverzekering, waardoor haar ouders de auto feitelijk kado krijgen.

Als de verzekering als harde voorwaarde is opgenomen bij de lening, pleeg je contractbreuk door deze op te zeggen. Lijkt me in zo'n geval niet handig.

Als je de verzekering toch opzegt, ontstaat er bij overlijden een situatie waarin er zowel een auto als een schuld in de erfenis zit. Afhankelijk van de voorwaarden zal dan gekeken moeten worden wat mogelijk is. Als de erven de schuld willen en mogen overnemen (want niet op naam) of af kunnen lossen is dat een optie.

Anders kunnen zij ofwel de auto verkopen en daarmee de schuld aflossen of de erfenis als geheel afwijzen. Dan ben je echter alles kwijt, ook persoonlijke zaken die de erfgenamen wellicht van emotionele waarde vinden. Los van het contractuele aspect, kun je de erfgenamen dus voor een lastige keuze stellen door de verzekering op te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 12-05-2016 21:01 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is een eis waar je waarschijnlijk contractueel mee akkoord bent gegaan, dan wil je nu je de lening hebt afgesloten die verzekering weer opzeggen?! Ik denk dat je zelfs het risico loopt dat het hele bedrag in een keer opeisbaar wordt....

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Is de verzekering niet verpand? Dan kan je hem niet eens opzeggen zonder dat de belanghebbende daar toestemming voor geeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

P_de_B schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:58:
[...]

Dat.

Idemdito met een overlijdensrisicoverzekering voor je hypotheek, deze is meer dan eens verplicht vanuit de hypotheekverstrekker. Die heb je dus in eerste instantie voor je hypotheekverstrekker, niet voor jezelf/nabestaanden etc.

Verder mag ik vragen hoe jullie er toe komen om een lening af te sluiten voor (neem ik aan) enkele (tien) duizenden euro's zonder dat je (vrij basale) kennis hebt van de precieze voorwaarden/werking? Vind ik nogal een risico, zou meer voorbereiding/onderzoek doen de volgende keer als ik jou vriendin was.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 13-05-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lenen voor een auto is sowieso al niet iets dat ik anderen aan zou raden, maar een dergelijke kredietbescherming vind ik in deze niet onlogisch. (Je vriendin zal ongetwijfeld een goede reden hebben in de zin van werk/opleiding etc.- dit is geen vooroordeel o.i.d.)

Ik hoop dat je die bak ook all-risk+ verzekerd hebt? Want daar beschermt die kredietbescherming niet tegen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Op basis van bovenstaande reacties hebben we besloten de verzekering maar aan te houden. Het gaat ook niet eens om een heel groot bedrag ( 3 euro per maand ), maar het was eerder een principe kwestie.
GoldenSample schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:33:
Verder mag ik vragen hoe jullie er toe komen om een lening af te sluiten voor (neem ik aan) enkele (tien) duizenden euro's zonder dat je (vrij basale) kennis hebt van de precieze voorwaarden/werking? Vind ik nogal een risico, zou meer voorbereiding/onderzoek doen de volgende keer als ik jou vriendin was.
Mijn vriendin is al jaren bezig met theorie. Iets wat haar constant maar niet lukken wil (ook ivm borderline klachten). Om nog maar niet te spreken over de praktijk. Omdat wij al meer dan 3 jaar een relatie hadden en zij graag bij mij wou komen wonen had ze wel vervoer nodig naar haar werk. 20 kilometer was haar te ver fietsen en rijden op een brommer of scooter zagen we ook niet zitten gezien de lange donkere stukken waar ze dan langs moest. De oplossing voor haar was een 45km auto. Helaas zijn deze auto's erg prijzig, maar we wilden ook geen probleem auto. Aangezien we niet de volledige middelen hadden om de auto ineens te betalen (de auto kostte € 8.900,-) hebben we besloten het bedrag maar te lenen. De enige eis die ik had is dat ze de lening op haar eigen naam kreeg.

Ik ben ook geen voorstander van leningen, en ik zal ze persoonlijk zelf ook niet snel meer aangaan, maar in deze situatie was het nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:29:
Ik hoop dat je die bak ook all-risk+ verzekerd hebt? Want daar beschermt die kredietbescherming niet tegen, lijkt mij.
Hij is all-risk verzekerd. Dat wel. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Snowwie op 13-05-2016 23:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sowieso vind ik dat we teveel gestimuleerd worden om schulden te maken. Bijvoorbeeld automerken spelen daar heel sterk op in met hun privé-lease constructies. In mijn persoonlijke omgeving ken ik mensen die financiele problemen hebben maar wel kijken om in die vorm een nieuwe auto voor de deur willen zetten en dat misschien ook nog kunnen doen want er zijn zat bedrijven die geen BKR-check doen (wat dat ook waard is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Zo'n kredietbescherming is over het algemeen geldklopperij. Vooral bij goedkope leningen (lage rente). Vaak zijn de voorwaarden zodanig strikt dat een uitkering van de verzekering uiterst onwaarschijnlijk is, ook bij werkloosheid en arbeidsongeschiktheid.
Het wordt vaak gebruikt om (bv. in prijsvergelijkers) met een lage rente te kunnen adverteren en vervolgens het verschil met een dergelijke verzekering alsnog te kunnen incasseren. Het blijft lood om oud ijzer: voor de goedkoopste lening zonder verplichte kredietbeschermingsverzekering (alleen rente) betaal je ongeveer hetzelfde als voor de goedkoopste lening mét verplichte kredietbeschermingsverzekering (rente en premie). En met een kredietbeschermer heb je altijd de kans dat je er gebruik van kunt maken wanneer je in de problemen komt, hoe onwaarschijnlijk het ook is dat je aan de voorwaarden voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:49:
Op basis van bovenstaande reacties hebben we besloten de verzekering maar aan te houden. Het gaat ook niet eens om een heel groot bedrag ( 3 euro per maand ), maar het was eerder een principe kwestie.

[...]

Mijn vriendin is al jaren bezig met theorie. Iets wat haar constant maar niet lukken wil (ook ivm borderline klachten). Om nog maar niet te spreken over de praktijk.
Heb je daar ook geen brommer-rijbewijs voor nodig, of iets dergelijks :?
Is OV geen optie? 45KM/uur over 20KM, lijkt mij ook een aardige wereldreis iedere keer... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Liep dit toevallig via BNP? Zover de enige die dit verplicht stelt (via dealers), misschien obv leeftijd en inkomen dat anderen dit ook als eis stellen. Grijze gebied is vaak dat een dealer dit aangeeft als 'eis', maar dat het gewoon een optionele polis is zolang jij aan hun eisen kan voldoen (zoals eerder, misschien obv leeftijd/inkomen dit wel een eis is).
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Is OV geen optie? 45KM/uur over 20KM, lijkt mij ook een aardige wereldreis iedere keer... :/
Klein half uurtje en je zit altijd droog. Zijn erg leuke dingen, maar inderdaad belachelijk duur. Tuurlijk kan je zo'n oud barrel kopen, maar daar zit je in no time dan ook op dat bedrag.

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 13-05-2016 11:03 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Ze heeft een Rijbewijs A, want ze heeft 7 jaar geleden ook al een 45km auto gehad.
De auto rijdt trouwens 65km p/uur maximaal. Ze is ongeveer een half uurtje kwijt naar haar werk.

OV rijdt er nauwelijks tussen Nieuw Scheemda en Hoogezand. Met het OV komt ze simpelweg niet op het werk.
SinergyX schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:01:
Klein half uurtje en je zit altijd droog. Zijn erg leuke dingen, maar inderdaad belachelijk duur. Tuurlijk kan je zo'n oud barrel kopen, maar daar zit je in no time dan ook op dat bedrag.
Duur in aanschaf wellicht, maar op andere punten is het weer spotgoedkoop:
- Rijdt op diesel en rijdt 1 op 25.
- Geen wegenbelasting

[ Voor 36% gewijzigd door Snowwie op 13-05-2016 11:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk principe bedoel je?

Je vriendin is toch gewoon overeengekomen met de geldverstrekker om deze verzekering aan te houden als randvoorwaarde voor het krijgen van de lening? Afspraak is afspraak...

Als je principieel wilt zijn begrijp ik je vraag even niet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Friespeuk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:52:
Sowieso vind ik dat we teveel gestimuleerd worden om schulden te maken. Bijvoorbeeld automerken spelen daar heel sterk op in met hun privé-lease constructies. In mijn persoonlijke omgeving ken ik mensen die financiele problemen hebben maar wel kijken om in die vorm een nieuwe auto voor de deur willen zetten en dat misschien ook nog kunnen doen want er zijn zat bedrijven die geen BKR-check doen (wat dat ook waard is).
Lease is GEEN lening maar eerder een abonnement. Er zijn juist tegenwoordig een paar leuke prive lease constructies waarmee je zelfs beschermd bent als je arbeidsongeschikt of werkloos raakt.

De gedachte van vroeger is steeds maar dat je een auto moet kopen maar voor 200-300 euro per maand kan je al een leuk autootje leasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Lease is GEEN lening maar eerder een abonnement. Er zijn juist tegenwoordig een paar leuke prive lease constructies waarmee je zelfs beschermd bent als je arbeidsongeschikt of werkloos raakt.
Hoe dan ook is het een financiele verplichting waarvan je je af moet vragen of je die moet doen als je al niet zo ruim zit. maar dat interesseert de verhurende partij helemaal niet en beschermt die mensen daar ook niet tegen.
De gedachte van vroeger is steeds maar dat je een auto moet kopen maar voor 200-300 euro per maand kan je al een leuk autootje leasen
haha... dat zijn de lokkertjes. Ga je opties aankruizen, kilometers vergrootten i.c.m loopduur, loopt het al hard op. De auto die ik nieuw heb gekocht heb ging met mijn behoeftes ruim richting 600 euro per maand (met de basismotor erin die ik niet gekozen heb) en dan heb je het nog maar over een kleine middenklasser.

voor 300 euro heb je een matig aangekleed koekblikje en dan moet je je km's ook nog eens in de gaten houden. no thanks.

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 13-05-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ik zou me meer druk gaan maken om de rente.
Ook principieel, omdat die fors hoger ligt dan de lange marktrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snowwie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:05:
Duur in aanschaf wellicht, maar op andere punten is het weer spotgoedkoop:
- Rijdt op diesel en rijdt 1 op 25.
- Geen wegenbelasting
Dat is zeker zo, al zijn die moderne 45km wagens pas echt van de laatste ~10 jaar, waardoor de prijs imho nog relatief hoog ligt tov simpele autootjes als een 107 of aygo, dat het toch een tijdje duurt voor je break-even zit met een nieuwe 45km model. Zelfs een nieuwe 108 ligt maar marginaal boven de prijs van een leuke 45km model, wat maakt die dingen zo bijzonder dat ze zo duur zijn? Simpele motor, simpele body (je wil de crashtesten niet zien), niet bijzonder veel extra's (ok, die Aixams zijn wel grappig).. zou je denken dat dat toch veel goedkoper zou moeten zijn?

Neem nu die Canta, kleinste koekblik dat ik op de weg heb gezien, maar kost nieuw gewoon kleine 13.000.

Maargoed, daar ging het niet om :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Simpele motor, simpele body (je wil de crashtesten niet zien), niet bijzonder veel extra's (ok, die Aixams zijn wel grappig)
Maken herrie als een drill-boor... 8)7

OT: Wellicht dat je bij je gemeente nog iets terug kunt vangen via de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) i.c.m. een verklaring van de behandelaar, dat er een noodzaak bestaat voor een dergelijke aanschaf. Die blikkie's zijn duur door de lage productie denk ik, maar wellicht ook omdat je er mogelijk een stuk subsidie voor kunt krijgen? (Dan worden de meeste dingen 1.5-2x zo duur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Simpele motor, simpele body (je wil de crashtesten niet zien), niet bijzonder veel extra's (ok, die Aixams zijn wel grappig).. zou je denken dat dat toch veel goedkoper zou moeten zijn?
Heh, één ster op de crashtest :P

"Euro NCAP has tested the Aixam Crossover GTR in front and side impact at 50km/h to get a picture of the safety level of this heavy quadricycle. The vehicle performed very poorly and showed serious risks of life threatening injuries."
(emphasis mine)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben ook geen voorstander van leningen, en ik zal ze persoonlijk zelf ook niet snel meer aangaan, maar in deze situatie was het nodig.
Nee hoor, nodig was het niet. Het is praktischer en luxer dan een (elektrische)fiets of een (elektrische)scooter maar zowel de fiets als de scooter hadden kunnen volstaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
[...]

Dat is zeker zo, al zijn die moderne 45km wagens pas echt van de laatste ~10 jaar, waardoor de prijs imho nog relatief hoog ligt tov simpele autootjes als een 107 of aygo, dat het toch een tijdje duurt voor je break-even zit met een nieuwe 45km model. Zelfs een nieuwe 108 ligt maar marginaal boven de prijs van een leuke 45km model, wat maakt die dingen zo bijzonder dat ze zo duur zijn? Simpele motor, simpele body (je wil de crashtesten niet zien), niet bijzonder veel extra's (ok, die Aixams zijn wel grappig).. zou je denken dat dat toch veel goedkoper zou moeten zijn?

Neem nu die Canta, kleinste koekblik dat ik op de weg heb gezien, maar kost nieuw gewoon kleine 13.000.

Maargoed, daar ging het niet om :P
Ik weet eigenlijk ook niet exact wat die autootjes zo duur maken. Ze heeft trouwens de M8 Microcar. Misschien omdat de body helemaal van kunststof is gemaakt en omdat het automaten zijn misschien?
De auto weegt ook niet meer dan 350kg.

In elk geval, zij heeft er plezier mee en ze rijdt er overal mee naar toe. Dus ik vind het best.

En we laten die verzekering gewoon lopen, lijkt me het beste. De potentiele problemen voor die 3 euro in de maand is mij het risico niet waard.
Tsurany schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:21:
Nee hoor, nodig was het niet. Het is praktischer en luxer dan een (elektrische)fiets of een (elektrische)scooter maar zowel de fiets als de scooter hadden kunnen volstaan.
Voor wat betreft de afstand vind ik 20 kilometer fietsen naar het werk nogal een eind. Zou jij je niet ongemakkelijk voelen als je vriendin op de fiets in de winter over donkere buitenwegen moet rijden?

[ Voor 14% gewijzigd door Snowwie op 13-05-2016 22:57 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snowwie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:53:

Voor wat betreft de afstand vind ik 20 kilometer fietsen naar het werk nogal een eind. Zou jij je niet ongemakkelijk voelen als je vriendin op de fiets in de winter over donkere buitenwegen moet rijden?
Een scooter kost een fractie van zo'n microcar. Prima als je het koopt hoor maar ga niet doen alsof het een essentiele aankoop is. Het is een kwestie van comfort kiezen en daar geld voor lenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:00:
[...]

Een scooter kost een fractie van zo'n microcar. Prima als je het koopt hoor maar ga niet doen alsof het een essentiele aankoop is. Het is een kwestie van comfort kiezen en daar geld voor lenen.
Helemaal gelijk, weet je wat.. laat haar lekker die 20km lopen.

Jij noemt het een fractie, ik noem het bijna de helft. Even een random Emco (laten we beetje kwaliteit nemen) en je zit al op 4000, gaan we naar de grote merken (Peugeot Viva) mag je rustig over de 5000 aftikken, zijn dan wel electrische 25km modellen. Ok, de benzine versies zijn dan misschien ~2500, maar fractie van de prijs is natuurlijk onzin.

Of doe je hetzelfde verhaaltje tegen ~180.000 mensen in Nederland die een auto op afbetaling hebben?

TS heeft z'n antwoord, vriendin is blij met de mini-auto, hem afvallen of iets wel of niet nodig is om voor te lenen.. onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-05-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SinergyX schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:13:
[...]

Helemaal gelijk, weet je wat.. laat haar lekker die 20km lopen.

Jij noemt het een fractie, ik noem het bijna de helft. Even een random Emco (laten we beetje kwaliteit nemen) en je zit al op 4000, gaan we naar de grote merken (Peugeot Viva) mag je rustig over de 5000 aftikken, zijn dan wel electrische 25km modellen. Ok, de benzine versies zijn dan misschien ~2500, maar fractie van de prijs is natuurlijk onzin.

Of doe je hetzelfde verhaaltje tegen ~180.000 mensen in Nederland die een auto op afbetaling hebben?

TS heeft z'n antwoord, vriendin is blij met de mini-auto, hem afvallen of iets wel of niet nodig is om voor te lenen.. onzin.
Een lening afsluiten voor een luxe artikel en de voorwaarden niet goed kennen/begrijpen is een risicovolle situatie. Dan moet je jezelf echt goed afvragen of je het nodig hebt, je weer waar je voor tekent en je weet wat je totale kosten zijn. Hoeveel mensen komen niet in de problemen omdat ze hun lening niet begrepen of niet inzagen dat ze enorm veel geld kwijt waren aan rente of andere 'verborgen' kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het doet ook verder niet af, de lening staat niet eens op mijn naam.

Het was me ook enkel te doen om te weten of een kredietbeschermingspolis echt zo noodzakelijk was en we deze zonder problemen zouden kunnen stopzetten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

JaQ

Tsurany schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:24:
Een lening afsluiten voor een luxe artikel en de voorwaarden niet goed kennen/begrijpen is een risicovolle situatie. Dan moet je jezelf echt goed afvragen of je het nodig hebt, je weer waar je voor tekent en je weet wat je totale kosten zijn. Hoeveel mensen komen niet in de problemen omdat ze hun lening niet begrepen of niet inzagen dat ze enorm veel geld kwijt waren aan rente of andere 'verborgen' kosten?
Denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de voorwaarden van hun financiële producten niet begrijpt, evenals het invullen van belastingaangifte moeilijk blijkt en het lezen van de voorwaarden van een product of dienst te moeilijk is (zoals je zelfs op dit forum terugziet in het aantal gesloten topics).

Heb je zelf wel een idee van hoe je pensioen werkt, of hoe weinig je eigenlijk uitgekeerd krijgt als je arbeidsongeschikt wordt? Zullen we al die mensen die iets niet lezen, begrijpen of realiseren dan maar collectief buitensluiten?

(Ja ik weet dat je een populaire mening verkondigd, je bent niet de eerste die op hetzelfde punt hamert op dot forum)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

JaQ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:44:
Denk dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de voorwaarden van hun financiële producten niet begrijpt, evenals het invullen van belastingaangifte moeilijk blijkt en het lezen van de voorwaarden van een product of dienst te moeilijk is [..] Zullen we al die mensen die iets niet lezen, begrijpen of realiseren dan maar collectief buitensluiten?
Ondanks dat veel mensen vooraf de moeite niet nemen het goed te lezen en dan pas ja te zeggen na het te begrijpen, zitten die mensen er toch aan vast (en terecht, behalve als een rechter anders beslist). Of denk je dat je geen belasting hoeft te betalen als je zegt het te zijn vergeten? ;)

--

Maar goed, Snowwie in "Kredietbescherming noodzakelijk?" zegt geloof ik alles al. [/opgelost]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:53:
Met een blikje spinazie op, gooi je zo'n 45KM-blikkie toch ook op zijn kant? ;)

Zelf opteer ik in deze voor een elektrische driewieler (met mandje voor de spullen achterop/voorop) i.c.m. een zelfbouw-plexiglas kap tegen de regen en 45KM-plaatje achterop, goedkoopste & beste oplossing imo... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
9000 euro... volgens mij had ik van dat geld mijn twee rijbebijzen plus eerste auto en eerste motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Snowwie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:05:
Ze heeft een Rijbewijs A, want ze heeft 7 jaar geleden ook al een 45km auto gehad.
De auto rijdt trouwens 65km p/uur maximaal. Ze is ongeveer een half uurtje kwijt naar haar werk.
Rijbewijs A is het motorrijbewijs. Ik denk dat je AM bedoeld, dat is het brommer rijbewijs. Al dit soort brommobielen vallen onder de AM categorie, ze worden als brommer gekentekend.

Ze zal dan ooit haar brommer certificaat gehaald hebben. Verder krijg je AM cadeau bij een rijbewijs (A1, A2, of B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Rijbewijs A is het motorrijbewijs. Ik denk dat je AM bedoeld, dat is het brommer rijbewijs. Al dit soort brommobielen vallen onder de AM categorie, ze worden als brommer gekentekend.

Ze zal dan ooit haar brommer certificaat gehaald hebben. Verder krijg je AM cadeau bij een rijbewijs (A1, A2, of B ).
Correct, je hebt gelijkt, rijbewijs AM. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1