TV met mat beeldscherm met minder reflectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
Dag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Nu heb ik vanwege de reviews deze besteld: Samsung UE40JU6400 4K Smart LED tv.

Het probleem wat ik nu ervaar is dat de kijkhoek veel slechter is dan mijn oude tv samsung le32r71b.
Dit komt mijns inziens voornamelijk door de reflectie die optreed op het beeldscherm> De tv staat redelijk dicht bij een raam dat niet goed te verduisteren valt.

Ik heb nu het idee dat ik de nieuwe tv beter kan terugsturen en voor een scherm kan gaan dat mat is.
Los van de reflecties is het overigens een prima tv. 40 inch is het minimum, veel groter hoeft ook niet.

Mijn vragen aan jullie:

> Klopt het dat een mat scherm inderdaad voor minder reflecties zorgt?
> Kunnen jullie me een model aanraden?

Los van de reflecties is het overigens een prima tv. 40 inch is het minimum, veel groter hoeft ook niet.

Alvast dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
samba80 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:14:
> Klopt het dat een mat scherm inderdaad voor minder reflecties zorgt?
In de praktijk niet: http://www.rtings.com/tv/...n-finish-matte-and-glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuyMi.nl
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09-2018
de nieuwe Samsung toestellen hebben hier een stuk minder last van, helaas vanaf 43 inch te verkrijgen. Maargoed, dat is ook niet een wereld van verschil.
De nieuwste toestellen gebruiken een Ultra Black-technologie. Dat verkomt schittering als je in een erg lichte ruimte naar donker beeld aan het kijken bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18
BuyMi.nl schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:08:
de nieuwe Samsung toestellen hebben hier een stuk minder last van, helaas vanaf 43 inch te verkrijgen. Maargoed, dat is ook niet een wereld van verschil.
De nieuwste toestellen gebruiken een Ultra Black-technologie. Dat verkomt schittering als je in een erg lichte ruimte naar donker beeld aan het kijken bent
Wat toevallig, BuyMi.nl verkoopt exclusief Samsung televisies. 8)7

Laat je niet zo gek maken door de namen van technologieën die de merken verzinnen. Ben je al bij de Media Markt geweest om te kijken of er verschil zit in reflecties van licht? MM lijkt mij ideaal hiervoor met al die TL verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuyMi.nl
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09-2018
Daan87423 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:40:
[...]

Wat toevallig, BuyMi.nl verkoopt exclusief Samsung televisies. 8)7

Laat je niet zo gek maken door de namen van technologieën die de merken verzinnen. Ben je al bij de Media Markt geweest om te kijken of er verschil zit in reflecties van licht? MM lijkt mij ideaal hiervoor met al die TL verlichting.
Helemaal mee eens om altijd met eigen ogen te bekijken. En ik ben de eerste om al die marketing termen te ontkrachten :P
Vandaar dat Dimens ook een goede link poste (http://www.rtings.com/tv/...n-finish-matte-and-glossy) waar verschillende merken onder de loep genomen worden qua reflectie.

Uiteraard bekijk ik alle toestellen ook zelf, en merk ik wel degelijk het verschil. Maargoed, dat blijft persoonlijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
"we recommend a glossy finish for people who only have ambient light sources around their TV, and a semi-gloss finish for people who have a light source that shines directly on the TV’s screen."

Er wordt onderscheid gemaakt tussen hoeveelheid en soort reflectie. Een glossy mag dan minder reflectie hebben maar het ziet er wel uit als in een spiegel. Een echte ouderwetse tv met mat scherm maken ze overigens niet meer en dan staan er ook nog een hele hooo LG's in het lijstje als semi terwijl het gewoon dike spiegels zijn.
Pagina: 1