Momenteel heb ik in de kamer beneden waar het signaal binnenkomt een router/modem (MikroTik hAP lite) staan die het huis van Internet moet verzorgen. Echter is ie in dat laatste niet zo goed: het signaal is beneden prima, komt tot in de tuin, maar boven heb je amper tot geen signaal. Indien ik in een bunker zou wonen zouden de dikke muren het verklaren, maar dat is niet geval. Ik vind het nogal bijzonder dat het signaal niet door het plafond heen lijkt te komen, en de meest logische verklaring zal zijn dat het apparaat dat we nu hebben van lage kwaliteit is (standaard meegeleverd door onze ISP). Daarom wil ik deze graag vervangen, echter heb ik geen idee wat een geschikt modem zou zijn. De afstand die het moet kunnen overbruggen is ongeveer 20m de tuin in en 1 verdieping omhoog (het huis is 120m2 dus niet achterlijk groot).
Hier een paar foto's van de huidige router, het signaal van de antenne buiten ons huis komt dus binnen op de grijze kabel waar 'Internet' bij staat:
Ik heb al gezocht naar specificaties maar kom alleen omschrijvingen tegen met een foto die net wat anders is dan deze, dus twijfel wat voor apparaat het precies is. Gezien ik niet echt thuis ben in routers, weet ik niet goed wat voor type router ik moet hebben om deze te vervangen.
;tldr: Wat voor type router kan ter vervanging van die in bovenstaande foto dienen, en geeft een fatsoenlijk signaal (20m horizontaal, 1 verdieping omhoog)? Zelf leek deze mij leuk, maar ik weet niet zeker of deze past:
Alvast bedankt voor het advies!
Hier een paar foto's van de huidige router, het signaal van de antenne buiten ons huis komt dus binnen op de grijze kabel waar 'Internet' bij staat:
| GoT | ||
Ik heb al gezocht naar specificaties maar kom alleen omschrijvingen tegen met een foto die net wat anders is dan deze, dus twijfel wat voor apparaat het precies is. Gezien ik niet echt thuis ben in routers, weet ik niet goed wat voor type router ik moet hebben om deze te vervangen.
;tldr: Wat voor type router kan ter vervanging van die in bovenstaande foto dienen, en geeft een fatsoenlijk signaal (20m horizontaal, 1 verdieping omhoog)? Zelf leek deze mij leuk, maar ik weet niet zeker of deze past:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | TP-Link Archer D20 AC750 Wireless Dual Band ADSL2+ Modem Router | € 49,75 | € 49,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 49,75 | |
Alvast bedankt voor het advies!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!