Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabelinternet langzamer door router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 11:14
Mijn vraag
Hoe kan mijn internet via de kabel langzamer zijn nadat ik er een router tussen heb gezet ipv een verlengstukje?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TP-LINK TL-WR1043ND

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De kabel loopt vanuit het modem naar zolder, als ik die verleng met een verlengstukje download ik met 8MB/s, met de router ertussen haal ik nog geen 1MB/s. Staat er een instelling verkeerd in mijn router?

Beste antwoord (via Thomas18GT op 13-05-2016 07:15)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
In de router zowieso DHCP uitschakelen.
Router een IP geven wat buiten de DHCP pool van je primaire router ligt
WAN poort NIET gebruiken

op deze mannier is je router gewoon een switch met accespoint geworden en ben je af van NAT en QoS en ook van een 2e dhcp server in je netwerk.

Dat zou het allemaal weer moeten werken. zie ook dit topic voor meer info:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

zoals al aangegeven, waarom een router? wil je graag extra WiFi dekking voor in huis? gebruik dan bovenstaande methode omdat voor elkaar te krijgen (je zet je TP link dan in accespoint mode i.p.v. router, omdat je maar 1 router wilt, en die heb je al (je modem/router ).

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
DHCP uit op je router? I.i.g als je meerdere routers gebruikt.

Zou het testen met een switch..

Welke CAT categorie gebruik je?

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Controleer de snelheid direct uit je kabel\adsl modem.
Wellicht probleem in de kabel naar zolder?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je iets van QOS aanstaan dat de verbinding knijpt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:41
Hoe test je de snelheid? 1MB/s is maar 10mbit. Lijkt me sterk dat het aan de kabels ligt.

Ik gok dat je het test met torrents o.i.d. Dan denk ik dat de portforwards/nathelper van de TP-Link roet in het eten gooit.

Verwijderd

Wellll, aangezien je er een router bij opzet, heb je NAT uitgeschakeld op die 2de router?
Waarom heb je voor een 2de router gekozen en niet gewoon een switch?
Schakel NAT eens uit en probeer een nieuwe speedtest (schakel ook de DHCP server uit want die modem gaat ook IP-adressen uitleveren.

Bekijk voor alle zekerheid ook even alle kabels na vanaf je modem welke CAT deze hebben.

Acties:
  • Beste antwoord

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
In de router zowieso DHCP uitschakelen.
Router een IP geven wat buiten de DHCP pool van je primaire router ligt
WAN poort NIET gebruiken

op deze mannier is je router gewoon een switch met accespoint geworden en ben je af van NAT en QoS en ook van een 2e dhcp server in je netwerk.

Dat zou het allemaal weer moeten werken. zie ook dit topic voor meer info:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

zoals al aangegeven, waarom een router? wil je graag extra WiFi dekking voor in huis? gebruik dan bovenstaande methode omdat voor elkaar te krijgen (je zet je TP link dan in accespoint mode i.p.v. router, omdat je maar 1 router wilt, en die heb je al (je modem/router ).

Verwijderd

Welke kabel gebruik je CAT5/CAT6?

Welk Merk kabel?

Beroepsmatig maak ik gebruik van professionele kabel en geen Chinese goedkope kabel die overal aan geboden wordt

Deze haal ik bij de Technische Unie, nadat ik bij Fluke gekeken, welke kabel zij adviseren.

Dit geldt ook outlet of stekkertjes! ik neem altijd GIRA!

http://gira49-px.rtrk.de/...ionstechnik/netzwerk.html

Meestal is alles ook gewoon online te koop!

Test van Fluke: http://hackaday.com/2016/...cable-cat-6-probably-not/

Het valt en staat meestal met de juiste bekabeling.

Bij het aanleggen van netwerkbekabeling, moet ik een rapport afgeven, waar elke kabel uitzonderlijk getest is en aan de specs voldoet.
Dit doe ik met een Fluke!

Je kunt geluk hebben, maar uit ervaring is de bekabeling de oorzaak, de randapparatuur wordt verstoord en slechte bekabeling is gevoelig van invloeden van buiten af!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Succes! ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 02:30 ]

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 11:14
Wauw heren hartstikke bedankt.

Er stonden inderdaad een aantal dingen aan die uit moesten en nu werkt het prima. De router werkt nu dus als accespoint zoals VVV-007 omschrijft, ook dat topic wat je gaf was erg behulpzaam, die had ik zelf niet gevonden. Nu werkt alles weer naar wens, top!
Pagina: 1