Na clonen SSD melding: Systeeminstellingen zijn gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Goede dag mede tweakers,

Zojuist heb ik een Samsung 850 EVO 250GB SSD geïnstalleerd in een Dell Inspiron 15R SE 7520 i.c.m. Windows 10 Home 64-bit.
De originele HDD is gekloond met behulp van de Samsung Data Migratie software (laatste versie).
Na vervangen van de HDD krijg ik bij het opstarten van de pc i.c.m. SSD de volgende melding:

Systeeminstellingen gewijzigd.
uw hardware-instellingen zijn gewijzigd. Start uw pc opnieuw op om instellingen op te slaan

Echter is de al 10x herstart. In Bios (UEFI, laatste versie) heb ik ook gekeken en de standaard instellingen opgeslagen. Er niets aan veranderd, de Samsung SSD 850 EVO wordt wel weergegeven in Bios en ook in Windows Apparaatbeheer. Samsung Magician software heb ik nog geraadpleegd maar dit bood geen oplossing.
Met C Cleaner heb ik de pc nog opgeschoond, maar bood geen soelaas.

De laptop voelt zeer snel nu aan, maar wil graag van deze melding afkomen. Ben al 1 uur aan het zoeken maar kan geen oplossing vinden. Wel dat mensen dezelfde problemen ondervinden.

Bij probleemoplossing voor hardware heb ik de handleiding eveneens geraadpleegd en de pc werd herstart waarbij mogelijk apparaat onderdelen opnieuw ingesteld zijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij een duw in de goede richting kan geven hoe ik deze melding kan laten verdwijnen nadat Windows opnieuw is gestart.?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qgmosaim4i3zh.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door aliberto op 12-05-2016 18:08 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik stel voor een clean install.
De recovery van dell heb je toch niets meer aan (zoals je nu ook al ziet, dus de recovery kan weg).

Bij de clean insta, alle partities verwijderen, dan de nieuwe erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Reepje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:04:
Ik stel voor een clean install.
De recovery van dell heb je toch niets meer aan (zoals je nu ook al ziet, dus de recovery kan weg).

Bij de clean insta, alle partities verwijderen, dan de nieuwe erop.
Ik heb met hard hoofd deels gedaan wat je zei. Bij Microsoft kan je een opstartbare herstel usb partitie downloaden en maken. Nadien Windows10 opnieuw geïnstalleerd met behoud van persoonlijke bestanden en instellingen. Op de site van Microsoft moest ik klikken op Hulpprogramma nu Downloaden.

Alles ging soepel en hoefde bijna niets meer opnieuw in te stellen of te installeren

Kennis begint met informatie vergaren.