Videorecorder laat bij opnemen oude geluid achter!

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Kennis van mij (een hele lieve vrouw) was net op bezoek en vroeg of ik haar kon helpen. Ze heeft een philips videorecorder (pal/ntsc) en sinds kort doet hij een beetje vreemd. Als iets wordt opgenomen, wordt wel het beeld opgenomen, maar het geluid niet. Als je vervolgens de band afspeelt zie je dus het opgenomen beeld, maar met het geluid van de vorige opname!

Vreemd dus. Mijn vraag is: kan dit aan de instellingen liggen (bepaalde optie die dit mogelijk maakt), is dit te verhelpen of is de video gewoon kaduuk? Ik weet helaas niet welk type videorecorder het is, maar misschien herkent iemand het probleem?

Een heel groot en stoer systeem.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Is het een Svhs-recorder??

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 18:06 schreef White Feather het volgende:
Is het een Svhs-recorder??
Zou dat uitmaken?

Verwijderd

Is het een montage-recorder? En gewoon antwoord geven, graag.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het een stereo of mono video?

Hoe dan ook. Het klinkt mij in de oren alsof de wiskoppen kaduuk zijn. Het signaal dat op de band staat wordt dan niet gewist. Het nieuwe geluid wordt er gewoon overheen opgenomen. :(

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
De kop voor het opnemen van het geluid zal kapot zijn he :'(
Kost normaal niet veel, maar je moet wel best het juiste type enzo vinden.

Maar als je het geluid van de nieuwe en de oude opname door elkaar hoort zal het de wiskop zijn.
Waarschijnlijk iets mechanisch dan.
Wieltje dat er niet goed tegen duwt ofzo. Best eens openschroeven en eens zien of alle wieltjes nog hun werk doen.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 20:46 schreef Flippit het volgende:
Is het een montage-recorder? En gewoon antwoord geven, graag.
Nee, 't is een gewone recorder. Ik ga er morgen even langs en hoopte met een berichtje hier evt. vast wat info te krijgen.

Die wiskoppen, zouden die ook gewoon smerig kunnen zijn? Schoonmaken met zo'n video-schoonmaak bandje?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ten 1e: heb je meerdere videobanden geprobeerd
sommige videobanden hier zijn zo versleten dat het geluid ook af en toe wegvalt

anders, controleer ff deze kop (is voor afspelen geluid, en opnemen ook dacht ik)
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/vid1.jpg

en deze kop (is denk ik voor het wissen):
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/vid2.jpg

kijk ff of er veel vuil op zit, en probeer dan om ze schoon te maken (let op: je kan hiermee ervoor zorgen dat het daarna helemaal niet meer werkt...)
schoonmaken doe je met een wattenstaafje met wat alcohol (ZONDER olie o.i.d.!!!)
en kijk of dat de band er ook werkelijk langs loopt als je video op record/play staat
Als dit niet werkt, kan het ook nog zijn dat ze scheef staan (zou niet weten waarom)
je kan dat regelen d.m.v. schroefjes
let wel op dat je niet teveel er mee klooit zodat de band ergens tegenaan komt waar door die beschadigt

Je kan natuurlijk ook eerst zo'n schoonmaak tape proberen.. maar bij mij had dat niet echt veel effect

Laatste waar ik aan kan denken is dat draadjes naar de wiskop toe kapot zijn, maar dan zou je volgens mij ook heel sneeuwerig en kleurig beeld krijgen

en anders...zou ik het ook niet weten

[biets mode]
ps. is het een Philips VR200 van omstreeks 1990 en mocht je em slopen of/en weggooien, dan ben ik heel erg geïntresseerd!
[/biets mode]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1