Domoticz een centraal gestuurd systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
Ik sta op het punt om met verbouwingen te beginnen. Voor de elektriciteit had ik eerst in gedachten om een centraal gestuurd systeem te nemen zoals hier wordt aangeboden.
Later zou je dit dan ook makkelijk kunnen uitbreiden naar een domotica systeem, wat ik zeker een voordeel vind.

Nu ik echter beginnen lezen ben over Domoticz en varianten weet ik het niet meer goed.

Als ik het goed begrijp moet je met Domoticz en Z-Wave buiten een Raspberry en een RF ontvanger ook in het bezit zijn van compatibele lampen zoals die van "Philips hue" of adaptors zoals deze.

Dus voor de prijs moet ik het niet laten, Domoticz en Z-Wave komen ongeveer even duur uit als een centraal gestuurd systeem.

Maar dan vroeg ik met af of je Domoticz of een variant niet kan koppelen met een centraal gestuurd systeem, om zo scenes kunnen in te stellen en dit dan te combineren met dit zodat je dan met de smartphone bijvoorbeeld kan zie wie er voor de deur staat als de bel gaat als je niet thuis bent?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:30
Voor centraal bestuurd, kijk eens naar dit topic
Loxone bedrade en draadloze smarthomes

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Tweakers heeft al eens een aantal artikelen geschreven over domotica, waarin jouw vraag waarschijnlijk prima wordt beantwoord:
reviews: De opkomst van domotica: intelligentie sluipt de woning in
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
reviews: Slimme verlichting in de woning: led wint terrein op domoticamarkt
reviews: Spiedende ogen en slinkse sensors
reviews: Dirigenten voor het domotica-orkest

Verdiep je eerst daar eens in, je vraagt nu van alles tegelijk, begin gewoon bij het begin (verlichting aansturen bijv.) en ga er dan randzaken als deurbellen e.d. bij halen.

De in die artikelen genoemde controllers/software zijn ook wel topics van te vinden in het DED-subforum: Duurzame Energie & Domotica zodat je je verder kunt verdiepen in een bepaald pakket. Ook Domoticz heeft een eigen topic: Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

Voor algemene vragen over domotica is er het topic Domotica. Ervaringen en vragen.. Maar ook daar verwacht men wel dat je je huiswerk hebt gedaan voordat je daar aanklopt.

Met wat zoeken had je die topics overigens best zelf kunnen vinden ;)

Omdat je er met bovenstaande zaken waarschijnlijk wel uit kunt komen, sluit ik dit topic

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2016 19:29 ]

Dit topic is gesloten.