Kan ik het beste een nieuw moederbord of desktop kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff54
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 22:59
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Ik zit met een Medion computer in m'n maag waarvan het moederbord nu voor de tweede keer kapot gegaan is doordat Windows 10 een verkeerde firmware heeft geïnstalleerd. Klinkt een beetje typisch, maar ik heb erover geschreven (incl foto en dmp-file) in de Microsoft community. link

Het eerste moederbord viel niet onder garantie... en nu mag ik ook het tweede moederbord kopen. Dat ga ik dus niet doen. Dus ik zit met het dilemma om een nieuw moederbord te kopen van een ander merk of gewoon een nieuwe computer. Wat raden jullie mij aan?

Het gaat om een Medion Akoya AMD A10-7800 Quad-Core, 4 GB en een 2 TB harde schijf.

Wat vinden jullie? Volstaat een nieuw moederbord? Of kan ik het beste een nieuwe computer kopen?
En als ik zou moeten gaan voor een nieuw moederbord kun jij mij dan een suggestie geven?

Dat zou super tof zijn. Bedankt! In ieder geval voor het lezen ;)

Grtn Jeff

[ Voor 0% gewijzigd door jeff54 op 08-05-2017 11:46 . Reden: am aangepast ]

Beste antwoord (via jeff54 op 12-05-2016 18:58)

Verwijderd

Wat doe je me je pc. Browsen, gamen, tekstverwerking? Voldoet je huidige cpu aan jou verwachtingen?
Is het laatste het geval dan is een nieuw moederbordje een niet heel grote uitgave. pricewatch: ASRock FM2A78M Pro3+ Meteen een ssd erbij voor de snelheidsboost pricewatch: Mushkin Triactor 240GB tov de hdd (je moet Windows toch opnieuw installeren) en je hebt een lekker vlot systeem.
Een upgrade naar 8gb ram is misschien ook nog niet zo'n gek idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 18:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff54
@dion_b sorry en bedankt voor het verplaatsen! Ik had deze regels wel gelezen, maar mijn specifiek vraag over dit moederbord kreeg gaandeweg het schrijven de vorm van een 'aankoopadvies' :z
ik had er geen erg in. Bedankt! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je me je pc. Browsen, gamen, tekstverwerking? Voldoet je huidige cpu aan jou verwachtingen?
Is het laatste het geval dan is een nieuw moederbordje een niet heel grote uitgave. pricewatch: ASRock FM2A78M Pro3+ Meteen een ssd erbij voor de snelheidsboost pricewatch: Mushkin Triactor 240GB tov de hdd (je moet Windows toch opnieuw installeren) en je hebt een lekker vlot systeem.
Een upgrade naar 8gb ram is misschien ook nog niet zo'n gek idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff54
Oh wauw! Zo snel al een reactie! Cool :)
Ja de snelheid is eigenlijk prima. Ik doe geen zware dingen ermee. Ik was er eigenlijk best wel blij mee... Bedankt dat je de linkjes er gelijk in gezet hebt. Daar help je mij echt mee. Thnx!! Ik ga ermee aan de bak.