DAB+ signaal valt weg (Zuid Limburg)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t18dj
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Beste,

Het signaal van mijn nieuw ingebouwde Pioneer DAB+ radio valt steeds weg als ik onder een viaduct of boom rij. Soms valt het signaal ook op de a79 tussen Heerlen en Valkenburg spontaan weg.

Ik heb een plak antenne op de voorruit van Pioneer.

Weet iemand een oplossing?

Gr. Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je warmtewerend glas of voorruitverwarming? Dat kan de ontvangst wel belemmeren. Verder schijnt het hele DAB+ verhaal niet zo storingsvrij te zijn als soms beweerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Nibbz

Postmaster General

Bigs schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:36:
Heb je warmtewerend glas of voorruitverwarming? Dat kan de ontvangst wel belemmeren. Verder schijnt het hele DAB+ verhaal niet zo storingsvrij te zijn als soms beweerd wordt.
Hier in de achterhoek hoef je het niet te proberen. FM is 10x beter dan DAB+

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:14
Alles behalve zover ik kan merken.
En dat is bij een ingebouwde ontvanger vanuit fabriek Skoda. (geen idee of daar nog kwaliteitsverschil in zit)
Rij maar eens over de A2, tussen knooppunt Everdingen en Deil valt het bereik geregeld weg of schiet de kwaliteit achteruit (iets wat eigenlijk niet zou moeten kunnen aldus de reclames)

En bij tunnels, kan je het helemaal vergeten.

Vaak moet die overschakelen naar FM om überhaupt een signaal te behouden, maar die heeft dan helaas weer vaak ruis oid (maar blijft in elk geval te ontvangen)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-10 21:17

doc

Hier ook een Skoda en het werkt perfect, ok in tunnels niet, maar daar moet de tunnel eigenaar ook wat voor doen (wat ze voor FM ook gedaan hebben). Eigenlijk in heel het land prima ontvangst, ook in de achterhoek, zuid-limburg en op de a2 tussen deil en everdingen. Dus ik herken me (gelukkig) niet in deze berichten.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:14
Dan heb ik misschien pech met een slecht media systeem. Binnenkort toch nog naar de dealer voor onderhoud, dus noch maar een keer na laten kijken.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 07:21
Heb zelf dan niet in de auto een DAB+ radio maar een in huis. Hier merk ik ook dat de verbinding af en toe flink inzakt en begint te stotteren of helemaal wegvalt. Ik verplaats het apparaat niet en vaak is het na 30 tellen ook wel weer over en heeft hij een dijk van een verbinding.

Woon zelf op 11 hoog en kan aan 2 kanten van de woning naar buiten kijken (HR++ glas).

Hoor meerdere dat het DAB+ niet zo plus is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 22:28
Ik heb een autoradio met DAB en geen probleem in Zuid Limburg. Maar ik heb wel een externe raamantenne, en die werkt prima totnutoe.

https://www.autoshopdetij...ntenne-spriet-p-6453.html
Pagina: 1