Vanochtend was ik een potje league of legends aan het spelen en halverwege hield mijn pc er mee op.
Een keiharde piep en een vastzittend beeld.
Aan knop in gehouden en de computer ging uit.
Vervolgens weer opnieuw geprobeerd op te starten zonder succes. Hij start, gaat na 3 seconden uit en vervolgens begint hij weer opnieuw en dit herhaalt zich.
Ik alles er uit gehaald en de volgende conclusies getrokken.
De videokaart wordt niet meer herkend. Als ik in het bios kijk dan staat er ook dat het pci-e slot leeg is.
Mijn pc start op met 1 bankje geheugen, meer dan 1 bankje dan komt hij in de reboot loop terecht zoals hierboven beschreven. Elk bankje afzonderlijk doet het wel.
Het lampje op mijn psu brand niet meer constant, hij licht eenmaal op bij het opstarten en daarna gaat hij uit.
Iemand enig idee wat dit gedrag veroorzaakt?
Onderdelen:
Asrock z77 pro-4
i5 3570k (op 4,2 ghz)
4x4gb ram
3x 640 gb in raid 0
ssd van 128gb
GTX 680
Creative x-fi
Coolermaster m620 (uit 2008, toen al refurbished)
Een keiharde piep en een vastzittend beeld.
Aan knop in gehouden en de computer ging uit.
Vervolgens weer opnieuw geprobeerd op te starten zonder succes. Hij start, gaat na 3 seconden uit en vervolgens begint hij weer opnieuw en dit herhaalt zich.
Ik alles er uit gehaald en de volgende conclusies getrokken.
De videokaart wordt niet meer herkend. Als ik in het bios kijk dan staat er ook dat het pci-e slot leeg is.
Mijn pc start op met 1 bankje geheugen, meer dan 1 bankje dan komt hij in de reboot loop terecht zoals hierboven beschreven. Elk bankje afzonderlijk doet het wel.
Het lampje op mijn psu brand niet meer constant, hij licht eenmaal op bij het opstarten en daarna gaat hij uit.
Iemand enig idee wat dit gedrag veroorzaakt?
Onderdelen:
Asrock z77 pro-4
i5 3570k (op 4,2 ghz)
4x4gb ram
3x 640 gb in raid 0
ssd van 128gb
GTX 680
Creative x-fi
Coolermaster m620 (uit 2008, toen al refurbished)