Toon posts:

Graag advies gevraagd ivm iiyama vm pro411

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben dus in het bezit van een iiyama vmp411. Nu is bij mij het beeld rechts veel onscherper dan links.

Nu heb ik gehoord dat er in de monitor afregelknoppen zit waar je dat mee kunt instellen :?

Ik heb absoluut geen zin om die monitor weer 3 weken kwijt te zijn. Al zat trammelant met iiyama gehad.

Dus als er iemand is die mij wat meer specifiek kan uitleggen hoe dat zit.

Vriendelijk bedankt :)

Gadver, D8 dat ik in juiste forum zat. Moet in video,beeldkanonnen.

Sorry

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
ik zou als niet-electronica-monteur niet in TV's en monitoren gaan klooien en zeker niet wanneer er nog garantie op zit (de garantie afhandeling van Teleplan zijn toch niet zo slecht)
Verder zit er in de meeste Iiyama's een "geheim" menu.
Bij mijn monitor is dat alle drie de knoppen ingedrukt houden wanneer je de monitor aan zet (bij sommige anderen is dat eerst menu indrukken, monitor aan, menu los, mon. uit, "-" indrukken, mon aan.)
daar zitten veel opties in om het beeld voorgoed te verknallen (bijv lineariteit in beide richtingen) dus kijk uit wat je doet.
Het beste kun je een aantal zwarte lijnen op een witte achtergrond tekenen die diagonaal lopen (hoog contrast, dus makkelijk de scherpte te controleren en vaak maar stukjes van 1 pixel hoog/breed bij een diagonale lijn)
Maar nogmaals probeer het eerst via Teleplan te regelen en/of probeer het ook bij een andere computer en andere resoluties.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

mijn VM410 Pro was behoorlijk gevoelig voor speakers die te dicht bij stonden, waardoor het beeld wazig werd ...

Andere oplossing zou ik niet weten.