Toon posts:

Advies gamestoel voor bij een PS4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na vele uren op een houten stoel te hebben gegamed ben ik tot de conclussie gekomen, dat als ik geen reuma voor mijn 25ste wil hebben ik moet investeren in een fatsoenlijke stoel.

Nu is bij mij echter investeren geen groot bedrag, als student zijnde. Ik zat aan een budget rond de €150,- te denken, maar het moet niet gelijk een fluoriscerend gedrocht zijn.

Nu heb ik even rondgekeken op fora en kwam tot de conclussie dat het enige dat in mijn budget past en redelijk wat positieve reviews heeft óf een tweedehands stoel is (vervoer is lastig door gebruik van OV) óf deze van de Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/20309729/#/70261150. Zag overigens veel adviezen over het aanschaffen van een tweedehands Ahrend, maar ik vind dat ding echt spuuglelijk en zou totaal niet in mijn kamer passen. Die van de Ikea kan nog net.

Maar nu komt de twist: van mijn ouders kan ik de volgende stoel/fauteil krijgen:http://imgur.com/a/G5w7W. Let niet op de kleding, mams snapte niet zo goed waar het voor diende. Het voetenbankje kan gewoon ingeklapt worden ook. Het betreft een suede stoel, waarvan ik heb begrepen dat dat in de zomer wat minder aangenaam kan worden, maar ik kan er dan gewoon prima een handdoek op pleuren. Deze stoel zou dus gewoon gratis zijn. Is er iemand die ervaring heeft met gamen in zo'n stoel?

Kortgezegd: Welke stoel kunnen jullie me aanraden? Ik zit redelijk dicht op het scherm en game zowel voorover gebogen als achterover.

Bij voorbaat dank!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Welke stoel voor jou lekker zit is vooral subjectief.

Zo op het oog lijkt de fauteuil die je van jouw ouders kan krijgen erg comfortabel.
De vraag is echter of dit voor jou comfortabel zal zijn tijdens het gamen op de PS4.

De problematiek omtrent een goede stoel/positie voor het gamen is voor mij vergelijkbaar.
Zelf heb ik de PS4 staan in de woonkamer, waardoor ik al gauw vervelende houdingen aanneem op de bank om te gamen. Denk hierbij aan voorover gebogen zitten, wat niet goed is voor de rug en ook het leunen op de knieën is in mijn geval niet erg praktisch.

Welke stoel ik zelf graag zou willen:
https://www.designonline2...Pvj1_rC1MwCFekp0wodqqAGcg

Ooit een keer op gezeten, maar wat een heerlijke stoel. Staat zeker op mijn verlanglijstje.

Reviews

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker subjectief inderdaad.

Ik heb dus ook dat ik snel naar voren geleund ben, zonder dat ik het per sé doorheb. Met de stoel van mijn ouders zou ik de voetsteun omhoog kunnen stellen, waardoor het niet meer mogelijk is voor me om achterover te leunen.

Die stoel die je heb gepost ziet er best prima uit! Valt ook nog eens in het budget. Ben echter wel bang voor de kwaliteit. Normaal zijn gelijkuitziende stoelen stukken duurder dan deze. Denk je dat deze stoel wel een flinke poos meekan?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waarom probeer je die stoel van je ouders niet eerst? Bevalt ie niet, kun je altijd nog een andere kopen. Bevalt ie wel, heb je 150 euro aan bier bespaard ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja. Aangenomen dat je de stoel hebt geprobeerd bij de ouders thuis. En ieder uur even stoppen helpt meer dan enig verschil in stoelen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bij de stoel van mijn ouders is, dat die in Den Bosch staat en ik in Leiden woon. Mijn vader zegt dan ook, dat hij zeker wil weten dat ik de stoel ga gebruiken, omdat het een flinke klus is die te vervoeren.

Verder is de stoel behoorlijk groot en weet ik niet zo goed waar ik het kwijt moet.

Heeft er iemand ervaring met X-Rockers? Als ik op internet naar gamestoelen voor ps4 zoek, kom ik al heel snel daarop uit, maar heb zelf geen behoefte aan de speakers in de stoelen en mij lijkt het niet chill gamen vanaf de grond.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ehrm... Je hebt het over een stoel om op te gamen, en noemt daarbij specifiek gamen op een console.
Daarbij plaats je een plaatje van een bureaustoel, en een van een fauteuil.
Misschien, maar dat kan mijn ouwe-lullen instelling zijn, moet je eerst even bedenken wat je naast het gamen met die stoel wilt doen. Ik persoonlijk zou niet op een bureaustoel gaan zitten, midden voor de TV om een stukkie te gamen. Mijns inziens is de fauteuil een betere optie, vooral omdat je daar ook gewoon een boek in kunt lezen ;)
Aan de andere kant, heb je te maken met een niet al te grote kamer, en de houten stoel waar je het over hebt, is ook de stoel waar je op zit terwijl je achter je PC zit, is dan is de bureaustoel een betere optie. Met andere woorden: ik zou mijn beslissing niet alleen baseren op het gamen an-sich, maar ook op ander gebruik.
Ik persoonlijk speel gewoon op de bank, in de woonkamer... maar goed, ik heb alleen maar een PS3 ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 09:31
Hou er ook rekening mee dat zo'n fatteuil al snel overkomt als een "serial Masturbator chair", vooral als je geen bank hebt.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:07
Killah_Priest schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:58:
Hou er ook rekening mee dat zo'n fatteuil al snel overkomt als een "serial Masturbator chair", vooral als je geen bank hebt.
Ehm... Tsja... Bijzondere uitspraak.

To dare is to do

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Slaapje schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:37:
Ehm... Tsja... Bijzondere uitspraak.
Waar het hart vol van is... ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nagenoeg nooit op mijn laptop, dus dat zal het probleem niet zijn. Verder heb ik gewoon een bank, dus de serial-masturbator-look zal wel meevallen haha.

Ik vind zelf de stoelen van DXracer en AKracing heel interessant, door de verstelbare leuning en armleuningen, maar die dingen kosten een godsvermogen.

Als ik verder zoek op 'gamestoel/gamechair console' krijg ik veelal als suggesties de zogenoemde 'rocker'. Dat lijkt me dus alles behalve chill. Ten eerste, omdat ik dan omhoog moet kijken en ten tweede omdat ik soms wel voorover wil leunen.

Hierdoor neig ik wel sterk naar de gratis stoel van mijn ouders, maar het vrees dat het totaal niet past in mijn kamer qua ruimte, maar ook qua inrichting. Kan daar natuurlijk 'schijt' aan hebben, maar ik weet niet. Een bureaustoel heeft toch wat meer speels door het draaien en naar achteren leunen.

Help dit kind uit zijn dilemma :,(

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 22:42
Als je toch bij IKEA aan t kijken bent, kan ik je van harte de poäng aanraden. Die is bij mijn weten niet duur, en zit prima.

Ik heb m in de woonkamer staan, en schuif m voor de TV als ik ga gamen.

Voor de budget optie kan je ook 2ehands op MP t frame kopen en voor 70-80€ bij IKEA n nieuw kussen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1