Computer verbinden met bose

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een bose soundtouch 220 (2speakers, draadloze sub en receiver) gekocht.
Echter zou ik ook graag mijn computer hier draadloos aan koppelen.
kan ik hier gewoon elke bluetooth adapter voor gebruiken, en is dit dan plug en play?

iemand ideeën?

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 20:34
Degelijke Bluetooth USB adapter in de PC stoppen, software installeren en gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat valt onder een degelijke bluetooth usb adapter?
heb je iets om me aan te raden misschien?

mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat heb je zelf al gevonden? Gebruiksaanwijzing al gelezen? Gekeken of Bose misschien een lijst met ondersteunde bluetooth-dongels op hun site heeft?
Of leek het je gewoon makkelijker om je vraag hier neer te plempen zonder zelf ook maar ene moer uit te zoeken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jezus zeg ik heb er gewoon geen verstand van maar laatmaar, iemand adviseren is idd iets vreselijks om te doen foolski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 13:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:08:
jezus zeg ik heb er gewoon geen verstand van maar laatmaar, iemand adviseren is idd iets vreselijks om te doen foolski
Geen verstand van iets hebben is m.i. juist een reden om jezelf in te lezen in dingen. Sowieso wordt er op Tweakers verwacht dat je zelf ook wat inzet toont en dat blijkt totaal niet uit je startpost. Dus in plaats van lekker passief agressief te reageren kun je jezelf misschien wel ff achter de oortjes krabben en een hand in eigen boezem steken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2017
Heeft het zin om hier nog een verhaal op te hangen over geluidskwaliteit en bluetooth bandbreedte?

nederland kent genoeg "audiofielen" die voor 1400 euro een speakersysteem kopen, en dan met die met een netwerkverbinding uit 2000 een 128kbits mp3tje gaan streamen.

leuke manier op de economie te stimuleren, maar qua geluid ga je weinig bereiken.
breng een keer een bezoekje aan je lokale muziek/studio/dj winkel. setje mooie monitoren, audio interfaceje, paar XLR kabels, en je hebt voor 500 euro 200x beter geluid dan uit welk bose systeem dan ook.

[ Voor 22% gewijzigd door niels95 op 12-05-2016 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 14:34
Je kan indien de pc nog geen bluetooth heeft een bluetooth adapter gebruiken en hiermee verbinden. Maar er zijn verschillende versies van bluetooth en indien je een oudere versie hebt dan dat Bose wilt dan zal het niet goed of helemaal niet werken. Probleem is alleen in de handleiding en op de website zie ik hier eigenlijk geen informatie over.

Ben het met Foolski wel eens dat je zelf meer je best mag tonen door te laten zien wat je zelf hebt gevonden a gedaan.

Je wilt iets -> je hebt iets gedaan -> je komt er niet helemaal uit -> Tweakers.net vragen met het verhaal en wat je hebt gedaan.

Niels95 typt een punt dat ik ook wilde typen. bluetooth heeft een bekende vertraging en bandbreedte. De vertraging is nog nieteens het grootste probleem maar de bandbreedte vaak wel. Door andere bronnen in de omgeving wordt de bandbreedte vaak ook veel verstoord (is dus niet constant). Ik raad een bekabelde verbinding aan bij dit soort setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke top, bedankt caveboy en Niels!
ben helemaal geholpen

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Sorry hoor, maar naar mijn mening is het verhaal dat bluetooth niet voldoende bandbreedte heeft, ernstig achterhaald. We hebben het hier over een 2.1 speaker opstelling. Mp3 heeft een maximale bandbreedte van 320kbit/sec. Flac varieert van (normaal) ~800kbit/sec tot (high-res 24bit/196khz) ~8000kbit/sec.

Bluetooth 3.0 biedt volgens wikipedia 24mbit/sec. Zelfs bij ernstig verlies aan signaalsterkte zou je met 1/3 van die snelheid in nagenoeg alle denkbare gevallen voldoende bandbreedte moeten hebben. Dan nog hebben we het hier over een digitaal signaal, wat betekent dat de geluidskwaliteit niet achteruit gaat, maar dat je glitches krijgt. In het ergste geval kunnen stukjes wegvallen.

De reden waarom bluetooth (vroeger) bekend stond om zijn slechte geluidskwaliteit, heeft alles te maken met matige compressie van welleer. Door de kleinere bandbreedte, moest geluid aanzienlijk meer gecomprimeerd worden om het zonder glitches te kunnen versturen. Tegenwoordig is er een grotere markt voor bluetooth audio en daarmee ook verbeterde technieken voor wat betreft compressie.

Twee goede compressiemethoden zijn A2DP SBC en AptX. Dit in combinatie met bluetooth 3.0 of hoger zal resulteren in een geluidskwaliteit vergelijkbaar met cd. Alleen iemand met een kritisch oor zal verschil kunnen horen met een bekabelde verbinding, en dan ook eigenlijk alleen wanneer beide methoden kort na elkaar vertoond worden.

Bron; Eigen ervaring met de Ruark Audio MR1 icm HTC one m7 (aptx) en Google nexus 7 (sbc). Zie evt mijn review voor mijn vergelijking.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk de vraag welke versie Bose heeft ingebouwd en of het overweg kan met sbc dan wel aptx. Hiervoor zou je evt een mailtje naar Bose kunnen sturen. Indien het versie 3.0 of hoger betreft (wat ik eigenlijk wel verwacht, gezien het nog een vrij recent product is) en sbc dan wel aptx ondersteund, dan kun je het prima inzetten via bluetooth, zonder echt hoorbare verschillen. Het is dan wel belangrijk dat je ook een bluetooth adapter koopt die dit ondersteund.

Overigens is dit mijn wifi 2.4ghz situatie. Ik vraag me dus af hoe storend deze zijn, aangezien bluetooth gewoon prima werkt;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CI8GpYPl.png

edit:
thanks luukbartelet

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 12-05-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:04
Kleine correctie: A2DP is het distributieprofiel waar onder andere de SBC en Aptx codecs op draaien.
Voor de betere geluidskwaliteit is Aptx te prefereren tov. SBC.
Pagina: 1