Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
Ik zoek een?
Snelle SSD, ter vervanging van mijn huidige SSD.

Wat wil je ermee bereiken?
Snelheidswinst in dagelijkse taken.
- Opstarten, afsluiten,
- browsen met honderdduizend tabbladen,
- enorme Word-/PDF bestanden verwerken

Wat is je budget?
Netto wenselijk €50,-
- SSD mag tweedehands
- Bedrag is exclusief dagwaarde Kingston SSDNow 128gb.
- Budget zit rek in, maar voor >€100 is de lol er af.

Waarom dit idee?
Regelmatig voelt mijn laptop langzaam. Niet specifiek voor één programma. Processor load en geheugen worden niet half benut. Ergens is een bottleneck, ik denk dus de SSD.
Daarnaast is iets meer opslagruimte welkom. DVD-speler wordt niet gebruikt, maar heb geen onderdeel om extra HDD hier in te zetten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.Aangepast?
- Dell Latitude E6420
- SSD Kingston SVP100s296g (96Gb, SATAII)
- i5 2520m
- 8Gb ram
- Software (Windows 10 met weinig software erbij)
- geen interne Nvidia GPU

Werksituatie 1
- Multi-monitor setup (dockingstation)
- Geen geduld
- Alles moet snel en direct

Werksituatie 2
- Buiten huis (accu)
- Nu >10h haalbaar, moet haalbaar blijven.
- Geduld en enige acceptatie voor traagheid.

Concreet het doel?
Ik hoop een snellere laptop te krijgen door mijn SSD te vervangen voor een snellere SSD.

Mijn grootste vraagtekens heb ik bij...?
Of de snelheidswinst merkbaar is, met de beperkingen van het moederbord/interface in het achterhoofd.

Alle meningen en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bierdopje120 op 13-05-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26

MsG

Forumzwerver

Is het niet beter eerst feitelijk inzichtelijk te hebben wat nu de bottleneck is? In plaats van 'hopen' dat dit het oplost? Ik heb ook een Kingston SSDNow V200 en ik heb nooit een langzame ervaring bijvoorbeeld. Misschien even wat diagnostiek op de achtergrond draaien? Of wat benchmarks draaien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 15:20
Wat voor ssd zit er nu in je systeem dan?

Ik weet niet wat voor ssd dell levert in jou laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zal je weinig van merken zeker in een laptop. Ik weet niet welke je precies hebt maar ik zou eerder naar een grotere kijken of bepaalde modellen zoals de BX100/200 die de 'stroom uitval bescherming' hebben.\

Staat bij artikelen boven... welke SSD het is, alleen is de serie aangegeven ipv het precieze model...
Lagere capaciteit modellen zijn over het algemeen trager dan de ruimere modellen..

[ Voor 31% gewijzigd door prutser001 op 12-05-2016 12:26 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Het is een laptop uit 2011. Die SSD hangt aan een SATA bus...
Als je echt nog wilt investeren in zo'n oude laptop zou ik misschien het geheugen uitbreiden naar 8GB (als dat er nog niet in zit), maar niet in een andere SSD...
Intel Core i5-2410M
Een dualcore uit 2011.. Ik denk dat daar je bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Regelmatig voelt mijn laptop langzaam. Niet specifiek voor één programma. Processor load en geheugen worden niet half benut. Ergens is een bottleneck, ik denk dus de SSD.

Hoe meet je dit?

Want voor een beetje SSD zijn jouw taken geen probleem.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:32:
Het is een laptop uit 2011. Die SSD hangt aan een SATA bus...
Als je echt nog wilt investeren in zo'n oude laptop zou ik misschien het geheugen uitbreiden naar 8GB (als dat er nog niet in zit), maar niet in een andere SSD...

[...]

Een dualcore uit 2011.. Ik denk dat daar je bottleneck zit.
- browsen met honderdduizend tabbladen, dan is het inderdaad wel handig meer geheugen te hebben. :+

Dit model zou nog prima deze taken snel* moeten kunnen uitvoeren.
Mijn oude ASUS met een i5-520M + SSD opent nog altijd Word/Excel-bestanden in een rap tempo.
Eens dat een M.2. sneller is, maar voor een simpel Word-bestand zul je het niet echt merken.

@TS: Hoe open je deze bestanden? Ik neem aan van de interne SSD en niet vanaf een USB/Cloud ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Denk eerder dat een verse instal van windows meer resultaat oplevert dan een andere SSD

Blijft natuurlijk wel dat een nieuwe en vooral grotere ssd wel handig kan zijn. Zeker als je oude SSD nu vrij vol staat (zeg minder dan 20 GB vrij) dan zal deze door ruimtegebrek wellicht langzamer zijn.

Dus als je 60 euro hebt liggen, daar heb je een mooie 240 GB SSD voor. Snelheidsverschillen tussen SSD's onderling is er bijna niet, dan hebben we het echt over 10,1 seconden versus 10,6 seconden om een bepaalde taak uit te voeren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:24:
Ik weet niet welke je precies hebt maar ik zou eerder naar een grotere kijken of bepaalde modellen zoals de BX100/200 die de 'stroom uitval bescherming' hebben.\
Offtopic: De BX ('budget') Crucial lijn heeft geen stroom uitval bescherming, alleen de M(X) Crucial SSDs hebben deze. Overigens is deze bescherming niet echt je-van-het; het draait alleen om data-at-rest die beschermd wordt. Alle in-flight data, dus waar je in feite op moment van uitval mee bezig bent, gaat wel verloren. Ook de user data die in het DRAM-buffer zit gaat verloren. Eigenlijk is de bescherming dus behoorlijk beperkt en voorkomt alleen corruptie van 'bestaande data' op moment van plotselinge uitval :) Dit geldt voor de MX100, M550 en M500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een grotere SSD kan best leuk zijn, maar ik betwijfel of je snelheidswinst merkt, omdat het verschil tussen SSD's onderling in procenten eigenlijk vrij klein is. Het verschil tussen heel snel en heul snel is best klein :P

Een verse Windows install zal vast geen kwaad worden, Windows heeft er namelijk nog steeds wel een handje van om steeds een beetje langzamer te worden.

Je kan ook eens kijken of je CPU niet te heet wordt en staat te throttlen, dat kan namelijk ook wel wat verklaren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Correctie CPU, SSD en geheugen
Ik heb deze Dell E6420 tweedehands gekocht, naast de SSD was destijds ook het geheugen uitgebreid naar 8Gb.
De CPU is een i5-2520m.
Mijn SSD is een Kingston SVP100s296g of Kingston V+100 2.5" 96GB SATA II

Software
Ik draai Windows 10 Pro (64bit) en heb er alleen het nodige opstaan vanwege de beperkte opslagcapaciteit.
Office (W,E,P,O), Adobe PDF reader, Photoshop, Dropbox, Mediaplayer Classic +codecs, uTorrent en Garmin software voor mijn horloge.
- Dropbox, Trackpad driver, printer driver, Garmin sync is enige wat opstart met inloggen.

CPU als bottleneck ?
De CPU-kracht lijkt niet direct het probleem. Ook de temperatuur niet noch energie-instellingen.
Ik heb temperaturen gecontroleerd en ook de clocksnelheden in de gaten gehouden met hardware monitor v1.28 en heb vaak het grafiekje van taakbeheer (windows 10) zichtbaar.

CPU load piekt wel eens nabij tot op 100% bij het opstarten van Chrome. Daarnaast lijken pieken voornamelijk te ontstaan door 'simpele grafische bewerkingen'.
(Windows resizen, kleiner maken, groter maken, van scherm 1 naar 2 verplaatsen, etc.)

Onder werkomstandigheden is de CPU-load 15-28% (2,65-3,18GHz) en gebruik ik 30-40% van mijn geheugen.

CPU-upgrade i5 2520->i7 2620
De laptop bevalt mij in veel opzichten dusdanig goed dat ik hem nog lang niet ga vervangen.
Een CPU-upgrade heb ik wel eens naar gekeken, er zijn modellen te koop met een i7 namelijk. Toen ik de specifieke i7 tegenkwam en op de kop kon tikken was ik niet zeker genoeg van de compatibiliteit met mijn moederbord, dat ik hem niet kocht.
Daarnaast heb ik geen idee of deze i7 zo veel meerwaarde geeft boven mijn i5. Snelheid 'meet' ik met mijn gevoel en met dit soort sites kan ik daar lastig over oordelen.

De voornamelijkste reden van mijn terughoudendheid van deze i7 is echter de CPU-koeling. Als ik alleen mail, typ of iets lees is mijn Dell geluidloos met deze configuratie (i5, geen externe GPU, SSD), waar ik meer waarde aan hecht dan ik ooit had gedacht. Het zou met de i7 niet anders hoeven te zijn (efficiënter zelfs?), maar ik weet het niet zeker.

Terug naar de SSD
Van snelheden bij SSD's weet ik genoeg om te weten dat er veel meer te weten valt dan ik weet. Vandaar dit topic. Ik dacht dat er bepaalde snelheidsparameters waren buiten de vaak geadverteerde schrijf/lees snelheden die meer van belang waren voor de gevoelssnelheid van de SSD.
Daarnaast meende ik me iets te herinneren van snelheidsvariaties naarmate je SSD vol/leeg is.

Als ik jullie reacties lees, lijkt het niet zinvol. Voor de extra capaciteit hoef ik geen SSD uit te breiden, ik heb genoeg externe schijfruimte en hoef niet veel op mijn laptop te hebben staan.

Slotvraag SSD
Blijft dit oordeel staan sinds de details van mijn Kingston SSD bekend zijn?
Het geld brand niet in mijn broekzak dus een 'ja' is geen ramp :9

Overige suggesties/opmerkingen
Ik blijf benieuwd naar de toegevoegde waarde van een i7 boven i5 of wellicht de externe Nvidia GPU, beide lijken bevorderlijk voor de gevoelssnelheid van mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zie persoonlijk geen heil in het upgraden van een laptop, je raakt sowieso alle garantie kwijt en als het moederbord (op een willekeurig) moment kapot gaat zijn al je investeringen voor niets. Daarnaast:
- De i7 2620 is een processor uit 2011 ("ouwe meuk")
- Een externe gpu is waarschijnlijk duurder dan een laptop
- De SSD is oud dus je kunt snellere modellen kopen als je dat wil. Hou er rekening mee dat je minimaal 20% (meetbare) performanceverbetering moet hebben, anders merk je het niet in de praktijk.En dan komen we bij het volgende punt:

Je benadert het vanuit de verkeerde hoek, hardware upgraden op gevoel is onverstandig. Ik zou persoonlijk eerst eens de Windows Broncontrole in de smiezen houden op het moment dat je het gevoel hebt dat je laptop traag is, wellicht dat je hier een bottleneck vindt.
Ikzelf zou als eerste beginnen met een verse installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bierdopje120 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:19:

Software
Ik draai Windows 10 Pro (64bit) en heb er alleen het nodige opstaan vanwege de beperkte opslagcapaciteit.
Office (W,E,P,O), Adobe PDF reader, Photoshop, Dropbox, Mediaplayer Classic +codecs, uTorrent en Garmin software voor mijn horloge.
- Dropbox, Trackpad driver, printer driver, Garmin sync is enige wat opstart met inloggen.
Hoeveel ruimte heb je nog over? SSD's vinden het niet zo leuk als ze tot de nok toe vol worden geduwd. Op een 96GB SSD, zou ik zeker niet meer dan 90GB daadwerkelijk gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 19:58
Bierdopje120 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:19:
Correctie CPU, SSD en geheugen
Mijn SSD is een Kingston SVP100s296g of Kingston V+100 2.5" 96GB SATA II
Zeker weten? Zo ja, dan zou SATA II wel eens de bottleneck kunnen zijn die je ervaart.

EDIT: Even opgezocht, deze SSD is inderdaad SATA II met read/write speeds van 230/180 MB/s

Met een nieuwe SSD kunnen de read en writes speeds verdubbeld worden, mits je moederbord ook SATA III ondersteund. Ik ga het even voor je uitzoeken.

EDIT 2: Gevonden :) Het zou gewoon mogelijk moeten zijn volgens dit topic op de dell support forums http://en.community.dell....-drives/f/3534/t/19471054

Zoals al eerder gezegd in dit topic zou ik kijken naar een Crucial BX200 of iets dergelijks.

[ Voor 56% gewijzigd door Ionicawa op 13-05-2016 15:18 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wel ik heb deze SSD (kingston). Deze zat in mijn desktop en is vervangen door een Crucial van 240 GB. En merkte ik een verschil? Nee niet echt dus.

Waar deze ssd wel last van heeft is het volzitten. En omdat deze zo klein is (89 GB als gerapporteerd door windows) is die ook snel vol. Als ik er 80 GB op had zitten, merkte je de vertraging al. Denk dat je met 70 GB wel goed zit met dit schijfje.

Alleen al daarvoor is een investering van 6 tientjes voor een 240 GB model echt wel te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
oef! schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:57:

1...je raakt sowieso alle garantie kwijt .... ... moederbord ... kapot gaat zijn al je investeringen voor niets.

2- De i7 2620 is een processor uit 2011 ("ouwe meuk")

3- Een externe gpu is waarschijnlijk duurder dan een laptop

4- De SSD is oud dus je kunt snellere modellen kopen als je dat wil. Hou er rekening mee dat je minimaal 20% (meetbare) performanceverbetering moet hebben, anders merk je het niet in de praktijk....

5- ...Ikzelf zou als eerste beginnen met een verse installatie van Windows. ...
Ik waardeer je mening en kan me wel in veel dingen vinden, maar kan het niet volledig met je eens zijn. Hieronder een toelichting.
1. Garantie had ik niet; laptop tevens al geupgradet. Een waardevolle toevoeging vond ik jouw stukje over het moederbord. Het zou inderdaad erg sneu zijn als mijn moederbord over 3 maand stuk gaat en ik over een maand bijvoorbeeld de upgrade naar i7 uitvoer.
Ondanks ik niet het gevoel heb dat het einde van zijn levensduur nabij is, is de laptop niet jong meer. Het demonteren kan risico's met zich meebrengen, maar een snellere CPU gaat waarschijnlijk ook meer van mijn moederbord vragen.

2. Eens, daarom kost het ook geen drol op marktplaats :9

3. Ook oude meuk. Met extern bedoelde ik ''niet-integrated graphics'' van Intel, dus nog wel intern t.o.v. de laptop, maar gewoon niet. Hoopte ik voor weinig op marktplaats te kunnen vinden maar nog geen succes.

4. Belangrijk punt.
Niet zo zeer die 20%, maar snelheid went altijd. Als het sneller wordt ga je er aan wennen en voelt het daarna weer sneller. Volgens dit argument is de beste manier om je computer te upgraden simpelweg om een tijdje op een tragere computer te werken en dan weer naar je eigen terug 8)7

5. Deze is <3mnd oud en vrij recent.

CPU
Ik heb besloten in geen situatie een CPU-upgrade uit te voeren. Bedankt voor het bijdragen aan dit besluit, ik geloof niet meer dat dit echt genoeg toegevoegde waarde geeft.

nvidia nvs 4200m
De meerwaarde van een dedicated GPU ben ik wel erg benieuwd naar.
Helaas heb ik geen idee of mijn theorie (minder CPU-belasting nodig) ook in de praktijk merkbaar is. Wellicht dat het gebruik van de dedicated GPU de CPU temperatuur wat verlaagd agv uitschakelen van de intel integrated graphics?

SSD-capaciteit
Van 89,4 Gb heb ik momenteel 17,1 GB beschikbaar.
De capaciteit is dus wel voldoende voor mijn gebruik. Ik zit nooit onder 8Gb vrije ruimte (fluctueert van 8-25 GB vrij i.v.m. zo nu en dan een muziekje of filmpje van internet)

Ik zal extra rekening houden en er naar streven voortaan niet onder 12GB te komen :> Bedankt voor de tip over invloed van vrije-ruimte.

SATA-3 SSD ?
Ik dacht dat SATA-3 altijd backwardscompatible was met SATA-2. Als ik die link bekijk lijkt het niet zo eenvoudig als ik eerst had gedacht, maar conclusie is dus dat er wel een SATA-3 SSD in mijn Dell E6420 kan.

Ik ga er van uit dat
SSD ====*---> MB = SSD ------*---> MB
SATA-3====*--->SATA-2 = SATA-2------*---> SATA-2

Waarbij * de ''koppeling'' tussen beide is. = en - moet de ''capaciteit'' voorstellen.
Dus een SATA3 SSD heeft alleen meerwaarde boven een SATA2 SSD in mijn laptop, als de SATA2 SSD niet volledig gebruik maakt van alle capaciteit van zijn interface en de SATA3 SSD meer tot maximaal gebruik maakt van de capaciteiten van de SATA2 aansluiting en mogelijk gebottlenecked wordt door deze interface*.

Komt dit een beetje overeen met de werkelijkheid, of heeft een SATA3 SSD nog andere voordelen bij een SATA2 interface? :9

*Deze bottleneck zou geen probleem zijn, ik verwacht dat de eventuele SSD als ik hem vervang langer mee gaat dan mijn Dell O-)

EDIT SATA-2/3
Of heb ik het nou verkeerd gelezen en heeft mijn moederbord een SATA-3 aansluiting waar de Kingston SSD nu in zit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Jouw moederbord heeft een Sata-3 aansluiting waar nu een Sata-2 SSD op aangesloten zit met
read/write speeds van 200/150 MB/s.
Als je een nieuwe Sata-3 SSD koopt, bv. een Samsung 750 EVO of een Crucial BX 200 krijg
je read/write speeds van 500/450 MB/s.

En dat verschil ga je echt wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zou een upgrade naar een nieuwe SSD eerder af laten hangen van ruimte gebrek of dat de huidige kapot is dan van de snelheid.
Benchmark snelheden zijn leuk, maar in de werkelijkheid merk je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Let op dat een BX200 bij veel simultane schrijf acties heel snel in performance achteruit gaat. Is leuk dat ie wat goedkoper is maar met een budget van 100 euro kan je ook een 250GB MX200 kopen. Iets groter en uiteindelijk sneller.

Ter vergelijking: Je huidige SSD tov een MX200: http://ssd.userbenchmark....l-MX200-250GB/m2336vs3196

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 15-05-2016 12:38 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:00
Maar hoeveel en hoe vaak doe je nu simultane schrijf acties dat je daar daadwerkelijk iets van merkt?

Lees- en schrijfsnelheden zijn eigenlijk helemaal niet belangrijk, het gaat om het aantal IO's.

Wenselijk was 50 euro, ook al is het budget 100 hoeft dat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:52:
Maar hoeveel en hoe vaak doe je nu simultane schrijf acties dat je daar daadwerkelijk iets van merkt?

Lees- en schrijfsnelheden zijn eigenlijk helemaal niet belangrijk, het gaat om het aantal IO's.
Die simultane lees en schrijfacties doe je met je OS disk juist het meest. Hoe meer je daarmee kunt verstouwen, des te meer IOps je hebt. Hoe meer hoe beter. Zijn huiidge SSD is een drama vergeleken met een MX200. Een BX200 ligt daar nog onder.

Dus als het budget netto 50 euro is ... dan zou de TS voor de Kingston nog een tientje kunnen vragen als hij een BX200 neemt. Persoonlijk vind ik dat nog teveel voor een dergelijke SSD ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:52:
[...]

Die simultane lees en schrijfacties doe je met je OS disk juist het meest. Hoe meer je daarmee kunt verstouwen, des te meer IOps je hebt. Hoe meer hoe beter. Zijn huiidge SSD is een drama vergeleken met een MX200. Een BX200 ligt daar nog onder
Klinkt allemaal heel leuk, en als ik naar de cijfertjes kijk lijkt het wel zo te zijn, maar

Ik ben dus overgestapt van een kingston (dezelfde die hij heeft) naar een MX100, en ik merkte nauwelijks verschil. Ok, de boot was iets sneller, maar dat merkte je alleen al je er met een klokje naast ging zitten. Zie evt mijn review van de mx100 waar dit ook even naar voren komt

productreview: Crucial MX100 256GB review door Reepje

De oude kingston heb ik toen verhuist naar deze eepc (waar ik nu op zit te typen) en doet het nog steeds (alhoewel deze eepc niet goed met de ssd kan omgaan, of andersom misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 19:00

Praetextatus

the dutch_paki

Als ik deze review lees zou je toch kunnen kijken om een upgrade uit te voeren voor je SSD. Voor zijn tijd was het al geen snelle rakker. Ik heb zelf een hp laptop met een 2410m en een 256 gb Samsung ssd van vorige jaar en deze opent alles in een oogwenk. Nergens vertraging of iets dergelijks. Houd ook in het achterhoofd dat oudere laptops geen sata3 aansluitingen hebben wat ook een forse impact heeft op de snelheid.

Maar voor 50 a 60 euro kun je rustig een nieuwe en snellere kopen en je oude voor 30 op tweakers plaatsen.

http://www.storagereview....n_ssdnow_v100_review_96gb

samenvatting

Pros:

Big boost in speed over the previous generation SSDNow models
Controller-integrated garbage collection
Amazingly low power consumption
Upgrade kit with cloning software included
Cons:

Still no effective performance scaling with queue depths over 1
Not a top choice for gamers, power users
Bested by same-price 90GB SandForce drives

[ Voor 23% gewijzigd door Praetextatus op 20-05-2016 17:25 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je zal het nauwelijks merken naar een snellere SSD. Dat wat een SSD juist zo fijn maakt ten opzichte van een HDD is echt niet de doorvoersnelheid. Natuurlijk is die mooi meegenomen, maar voornamelijk de snelle responstijdens is wat je merkt. Met een nieuwe SSD is die voortgang relatief klein.
Pagina: 1