Tourvakantie Scooter - Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:31
Hallo tweakers!

Sinds 2 maand eigenaar van een Peugeot Vivacity en nu heb ik het plan om in de zomer samen met een vriend een tourtocht te maken van enkele dagen/week met de scooter naar Duitsland (omgeving Sauerland)

Oke, in deze zin staat eigenlijk alle informatie die ik wil delen om jullie ervaringen te horen.
Ben opzoek naar mensen die ook een dergelijke tourvakantie hebben gehad. Hieronder zal ik de volgende punten uitwerken:
- Scooter
- Reis
- Bestemming
- Eventuele problemen

Scooter
Hebben sinds kort allebei een Vivacity gekocht.
Reden hiervoor is betrouwbaarheid van het type, goedkope prijs en makkelijk verkrijgbare onderdelen. Allebei hebben 250 euro per stuk gekost en respectievelijk 17.000 & 21.000 KM gereden.
Over de staat van onderhoud kon geen uitspraak gedaan worden, zagen er niet slecht uit en tot nu toe geen gebreken tegen gekomen.
Rijden allebei tussen de 60-65 op de teller.
Mochten jullie nog meer informatie willen kan ik dit altijd vermelden in de topicstart _/-\o_
Vivacity

Reis
De reisduur zal ongeveer een week zijn, kan iets langer/korter zijn. Zit nog te twijfelen tussen overnachten met een tent of jeugdherberg/hostel.
Voorbeeld:
https://goo.gl/maps/tYQ33hfwXv22
https://goo.gl/maps/CTQewAXj8Z12

Bestemming
Eerste idee was om richting Sauerland te touren.
Redenen hiervoor is omdat het relatief weinig kilometers zijn en je je toch in het buitenland waant. Verder een kennis die hier wel eens met de racefiets heen gaat en erg lovend en positief is over de mooie omgeving. Heb mbv Maps 2 voorbeeld routes gemaakt, dit is slecht een voorstel. Heb me nog niet verdiept in de plaatsen in die omgeving maar meer om een beeld te krijgen + de daarbij behorende kilometers.

Eventuele problemen
Problemen die je onderweg kunt tegenkomen.. wat zo in me opkomt is:
Motorische problemen, Lekke band, ongeluk/ziekte.
Kan zelf wel het een en ander vervangen mits het niet al te moeilijk wordt. Heb een doorlopende reisverzekering dus bij echte problemen moet dat ook goedkomen.

Hoop jullie een goed beeld te hebben gegeven van de situatie en mijn wilde plannen 8)
Nu hoor ik graag jullie ervaring/tips/aanvullingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Dus eigenlijk een soort mini-motorvakantie :P is het doel om bepaalde plaatsen te bezoeken, of is het doel om zoveel mogelijk bochtige wegen te rijden? Ik heb geen idee of dat laatste te doen is met deze brommers. Heb je iets van een topkoffer? De hele tijd een rugtas op je rug is niet echt fijn. En vergeet ook niet om wat kleding mee te nemen voor als het slecht weer is :) regenpak voor op de brommer of zo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:15
Met een rugzak de hele dag om zitten is inderdaad een no-go. Als je gaat kamperen met de tent heb je wel een stuk meer bagage bij je. Sowieso de tent, slaapmatjes, slaapzakken, kookspullen etc. Je zou eens moeten onderzoeken hoeveel en hoe je de bagage aan de scooter kan bevestigen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Ja, precies! een mini-motorvakantie op de scooter. Niet specifiek plaatsen in gedachten, alleen het gebied Sauerland in gedachten. Verder enkele plaatsen met een meertje op de route, zwemmen onderweg, terrasje pakken, genieten van de omgeving. Meer een relaxe tourtocht waarbij we wel zien wat het ons brengt, dus niet perse zoveel mogelijk bochten :P

Zit inderdaad nog met het probleem hoe alles mee moet. ga kijken naar een topkoffer of zo'n karretje erachter _O-
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 16% gewijzigd door Purehz op 12-05-2016 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Dat moet te doen zijn toch :) ik zou kijken naar een topkoffer, ik heb er eentje met valschade gekocht en er zelf een frame voor gelast. Maar wie weet wat er voor jouw scooter is. Als je een beetje selectief bent, past er voor een week aan kleding in. Dus dan kun je relaxt van herberg naar hotel bijvoorbeeld. Kamperen heb ik nooit gedaan met de motor, omdat je teveel zooi mee moet slepen. Ik denk dat als je deze tour leuk vind, een motortour naar bijv. de Dolomieten je helemaal gaat bevallen :) ik weet niet of je een motorrijbewijs/motor hebt, maar dat zijn echt avonturen waar je 10 jaar later nog over praat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Zal marktplaats eens afstruinen voor een topkoffer, Frame lassen is geen probleem aangezien mijn mede-vakantieganger heel de dag last. Denk ook dat een tent het niet gaat worden, dan wordt het echt slepen met troep, wat je aangeeft.
Heb geen motorrijbewijs, ken mezelf dus dat komt niet goed.. O-)
Scooter allebei in een gekke bui gekocht met het idee dat het wel leuk is voor in de zomer.
Dolomieten is wat ver, 1000 heen, 1000 terug met de scooter en dan daar nog een paar rondjes 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je een fietsroute overwogen? Google bijvoorbeeld "De Groene Weg naar de Middellandse Zee". In diezelfde categorie zijn er veel meer te vinden, en je komt over hele mooie wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:55
Wellicht een idee om eens op dit forum te kijken:

http://www.scootertourclubnederland.com/forum/

Die members hebben ervaring met scootervakanties en toertochten door verschillende landen
Zij kunnen wellicht nog wat extra tips geven over bijvoorbeeld het scooter rijden in Duitsland, want daar zijn de regels weer anders dan hier in Nederland

Voor de rest, wat is de langste afstand die je tot nu toe hebt gereden met de scooter? Is het je eerste scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
No offense, maar na 3h rijden ben je toch wel flauw van het scooterrijden? Schiet voor geen meter op als je zoveel kilometers moet maken...

Met auto of motor kun je nog een beetje kilometers maken op een dag, maar voordat je NL uit bent op de scooter heb je misschien al wel last van je rug :P

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
RemcoDelft schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:04:
Heb je een fietsroute overwogen? Google bijvoorbeeld "De Groene Weg naar de Middellandse Zee". In diezelfde categorie zijn er veel meer te vinden, en je komt over hele mooie wegen.
Heb bij google maps fietsnavigatiegebruikt, durf t nog niet aan om direct naar de middelandse zee te rijden. Dit leek mij een mooie omgeving voor een eerste keer. Maar in de toekomst zal ik dit zeker overwegen, bedankt voor je tip!
FabianGTI schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:04:
Wellicht een idee om eens op dit forum te kijken:

http://www.scootertourclubnederland.com/forum/

Die members hebben ervaring met scootervakanties en toertochten door verschillende landen
Zij kunnen wellicht nog wat extra tips geven over bijvoorbeeld het scooter rijden in Duitsland, want daar zijn de regels weer anders dan hier in Nederland

Voor de rest, wat is de langste afstand die je tot nu toe hebt gereden met de scooter? Is het je eerste scooter?
Zal ik eens in verdiepen, heb geen rekening gehouden met de regels in Duitsland. Goed dat je dit meld, kan ik wat mee ;)
We touren zaterdags/zondags met mooi weer naar een leuk plaatsje in de buurt, terrasje pakken en weer terug. Dan zit je makkelijk aan de 50-75KM per dag. Dit is mn eerste scooter, ben nu 24 en ruim 6 jaar rijervaring met auto (40-50k per jaar). De andere persoon die meegaat heeft als 16 jarige altijd Aeroxje gehad en is er wel handig mee mochten er onderweg technische problemen zijn.
ThinkPadd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:08:
No offense, maar na 3h rijden ben je toch wel flauw van het scooterrijden? Schiet voor geen meter op als je zoveel kilometers moet maken...

Met auto of motor kun je nog een beetje kilometers maken op een dag, maar voordat je NL uit bent op de scooter heb je misschien al wel last van je rug :P
We hebben t ook verdeeld over 1 week, afhankelijk van hoe het gaat kunnen we er nog een paar dagen bijdoen. dan is ongeveer 800 km prima te doen toch? s ochtends een uurtje, smiddags een uurtje, iets langer afhankelijk van waar we die dag heen willen.
Volgens Google Maps is de route per fiets 39 uur. Scooter is toch wel factor 2.5 sneller = 15,6 uur. Moet goed lukken lijkt me :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Purehz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:20:
Heb bij google maps fietsnavigatiegebruikt, durf t nog niet aan om direct naar de middelandse zee te rijden. Dit leek mij een mooie omgeving voor een eerste keer.
Je kan de route afkappen bij Luxemburg en daar omkeren natuurlijk. Maar ik bedoelde meer dat ze zulke routes vast ook voor Duitsland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dit soort dingen moet je gewoon doen, leuk idee man!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nog een tip: fix een cruisecontrol op je scooter :D
Hoeft niet veel moeilijker te zijn dan een tie-rip om je gashendel: YouTube: Homemade Motorcycle Throttle Lock in detail $0.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17

Soggy

vroemmmm

Ben je al lid van de ANWB/Wegenwacht? Buitenlandservice afsluiten kan volgens mij ook voor scooters.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
ThinkPadd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:32:
Hoeft niet veel moeilijker te zijn dan een tie-rip om je gashendel: YouTube: Homemade Motorcycle Throttle Lock in detail $0.18
Haha dat is wel geniaal bedacht! vraag me alleen af of je dan wel plotseling kunt remmen, gas blijft in principe dan hangen.
Soggy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:35:
Ben je al lid van de ANWB/Wegenwacht? Buitenlandservice afsluiten kan volgens mij ook voor scooters.
Heb ik naar gekeken, is 55 euro per jaar. Is het overwegen waard.
*update: heb net de voorwaarden eens doorgekeken, is alleen voor pech in NL, volgens mij heb je dan aanvullend de standaard wegenwacht pechhulp nodig. Dan komt er nog 50-100 euro bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Purehz op 12-05-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ThinkPadd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:32:
Het ziet eruit alsof-ie harder gaat als je je rem inknijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ah top idee, zeker doen!

Afgelopen zomer heb ik 2000km op een scooter gereden door Noord-Vietnam:
Afbeeldingslocatie: http://www.roadsmile.com/images/_honda-wave-series-6.jpg

110cc Chinese imitatie honda.

Enkele tips, neem de smalle wegen, vermijdt de hoofdroutes, neem niet teveel bagage mee en stop vaak onderweg. Probeer van te voren geen accommodatie te boeken want dat limiteert je route enorm en legt veel druk op het halen van bepaalde KM targets. Met een app als Booking.com kan je binnen een paar seconden een reservering maken. Vaak hebben ze als je op de dag zelf boekt ook nog verschillende aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Purehz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Heb geen motorrijbewijs, ken mezelf dus dat komt niet goed.. O-)
Uhuh...

130km/u snelheidsverschil (jij 50, tegenligger 80) is meer dan genoeg om je morsdood te rijden. Of zelfs een fractie daarvan, zeker als je muv helm geen bescherming draagt.

Wil daarmee niet zeggen dat het een onverantwoord idee is om een vakantie als dit te doen, juist leuk. Maar is kulargument om te doen alsof het iets kwalitatief anders is dan wat je met een motorrijbewijs zou doen. Doe dus voorzichtig, en als je dit overleeft heb je echt geen argument om niet alsnog dat papiertje te gaan halen :z
Scooter allebei in een gekke bui gekocht met het idee dat het wel leuk is voor in de zomer.
Dolomieten is wat ver, 1000 heen, 1000 terug met de scooter en dan daar nog een paar rondjes 8)7
Ga eens met Bommes praten (zie Grote Motortopic), hij is met z'n (motor)scooter over de Alpen geweest :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
dion_b schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Uhuh...

130km/u snelheidsverschil (jij 50, tegenligger 80) is meer dan genoeg om je morsdood te rijden. Of zelfs een fractie daarvan, zeker als je muv helm geen bescherming draagt.

Wil daarmee niet zeggen dat het een onverantwoord idee is om een vakantie als dit te doen, juist leuk. Maar is kulargument om te doen alsof het iets kwalitatief anders is dan wat je met een motorrijbewijs zou doen. Doe dus voorzichtig, en als je dit overleeft heb je echt geen argument om niet alsnog dat papiertje te gaan halen :z

[...]

Ga eens met Bommes praten (zie Grote Motortopic), hij is met z'n (motor)scooter over de Alpen geweest :P
Snap wel dat Scooter rijden ook gevaarlijk kan zijn, maar uiteindelijk gaat die maar 60. Door de vele kilometers die ik jaarlijks rij heb ik me aangeleerd om ver vooruit te kijken om beter situaties in te schatten en veilig ergens te komen. Als ik een motor zou hebben die 250-300 kan, dan wil ik dat ook proberen 8) Dan wordt t toch wel een behoorlijk stuk gevaarlijker in mijn ogen..

Snap overigens je punt wel :9

Zal verder eens wat speuren in het Grote Motortopic!

Bedankt iedereen tot nu toe voor het meedenken, heeft me al verder gebracht en verzekerd dat ik dit zeker moet doorzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:55
Purehz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Snap wel dat Scooter rijden ook gevaarlijk kan zijn, maar uiteindelijk gaat die maar 60. Door de vele kilometers die ik jaarlijks rij heb ik me aangeleerd om ver vooruit te kijken om beter situaties in te schatten en veilig ergens te komen. Als ik een motor zou hebben die 250-300 kan, dan wil ik dat ook proberen 8) Dan wordt t toch wel een behoorlijk stuk gevaarlijker in mijn ogen..
In jou geval zou ik eerst even een stuk rijden door Nederland heen, dan ga je na een tijdje een stuk comfortabeler op pad en zo leer je ook je scooter kennen

60 is hard zat om je helemaal kapot te rijden, houdt er heel goed rekening mee dat automobilisten geen rekening houden met scooters
Dus met je auto rij ervaring schiet je niets op, scooter rijden is een hele andere ervaring namelijk

Ik heb zelf sinds een paar weken weer een scooter, ik was er destijds (lees -> februari 2014) helemaal klaar mee aangezien ik toen zelf een aanrijding kreeg, dat was een ongeval wat niet mijn fout was maar ook niet te voorkomen was, voor/naast me sloeg een auto af die mij niet had gezien, ik ben er vervolgens met 50km/u in de flank gereden

Dus vooruit kijken is goed, maar leer wel opnieuw rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:39:
Met een rugzak de hele dag om zitten is inderdaad een no-go. Als je gaat kamperen met de tent heb je wel een stuk meer bagage bij je. Sowieso de tent, slaapmatjes, slaapzakken, kookspullen etc. Je zou eens moeten onderzoeken hoeveel en hoe je de bagage aan de scooter kan bevestigen.
Mijn langste rit met rugzak was 180 kilometer. Dat ding staat eigenlijk gewoon achter je op het zadel, dus van het gewicht heb je geen last. Ik heb ook een topkoffer, maar daar past niet zoveel in.

Kampeerspullen zou ik niet meenemen. Dan wordt het wel een beetje veel. Ik zou dus voor simpele hotels gaan.

Veel plezier! Ik vond het in ieder geval erg leuk, ookal ben ik alleen maar naar Den Helder geweest. Via Harderwijk Flevoland ingereden, daarna door Lelystad de Houtribdijk op en dan door de kop van Noord Holland naar Den Helder. En het kostte nog geen 5 liter benzine, dus dat viel ook reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
FabianGTI schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:56:
[...]

In jou geval zou ik eerst even een stuk rijden door Nederland heen, dan ga je na een tijdje een stuk comfortabeler op pad en zo leer je ook je scooter kennen

60 is hard zat om je helemaal kapot te rijden, houdt er heel goed rekening mee dat automobilisten geen rekening houden met scooters
Dus met je auto rij ervaring schiet je niets op, scooter rijden is een hele andere ervaring namelijk.
Dus vooruit kijken is goed, maar leer wel opnieuw rijden
Snap je punt, rijd regelmatig erop en tegen de tijd dat we gaan zal ik wel een behoorlijk aantal kilometers verder zijn. Dus dan moet ik hem wel goed genoeg kennen om te weten wat ik doe.
Verder rijd ik in de auto als een motorrijder, klinkt misschien gek.Ga altijd uit van het volgende: Waar je hard kan rijden moet je dat doen, waar het niet kan niet. Verder zie ik potentieel gevaar in elke andere weggebruiker, behandel ze alsof ze niet kunnen rijden. Dan kan rijden soms vermoeiend zijn maar wel veilig. Tot slot voor iedereen, zoals mn vader altijd zeg: Je kunt beter te laat aankomen dan niet aankomen _/-\o_

Heb in mijn (korte) periode dat ik een rijbewijs heb, 1 ongeluk gehad. Een dronken kerel reed recht op me af, kon uitwijken naar de berm en hij reed mn spiegel eraf. Uiteindelijk na een achtervolging pas na 50 km en een uur later door de politie in de boeien geslagen. Maar goed dat is een ander verhaal. Wil niet zeggen dat mij niks gebeurt, alleen aangeven dat ik vaak goed oplet :*)
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:56:
[...]

Mijn langste rit met rugzak was 180 kilometer. Dat ding staat eigenlijk gewoon achter je op het zadel, dus van het gewicht heb je geen last. Ik heb ook een topkoffer, maar daar past niet zoveel in.
Veel plezier! Ik vond het in ieder geval erg leuk,
Zat te denken aan wat spullen die je dagelijks nodig hebt; zoals Toilettas/eten/drinken in de buddy en kleding in eventuele topkoffer. Verwachting is in de zomer weg dus dan hoef je niet al te dikke kleding mee. Moet lukken toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Purehz op 12-05-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

Bommes

Capo del formaggio

Wij zijn vroeger wel vaker met een klein groepje met de brommers naar Luxemburg gereden.
Daar op een Scouting terrein gekampeerd.
Leuk hoor, binnendoor lekker op rustig aan.
Wij hadden gewoon de kampeer spullen bij ons, geen probleem met 2 brommers.
Eerste keer had ik een Honda MT keren daar na een Peugeot speedfight. Maatje reed een Honda walleroo.

Met mijn motor scooter ben ik een aantal jaar terug de Alpen over gereden, route des Grande alles.
Toen alleen maar wel met alle kampeer gear bij me.

Ik zeg doen, leuk idee

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Bommes schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:10:
Wij zijn vroeger wel vaker met een klein groepje met de brommers naar Luxemburg gereden.
Daar op een Scouting terrein gekampeerd.
Leuk hoor, binnendoor lekker op rustig aan.
Wij hadden gewoon de kampeer spullen bij ons, geen probleem met 2 brommers.
Eerste keer had ik een Honda MT keren daar na een Peugeot speedfight. Maatje reed een Honda walleroo.

Met mijn motor scooter ben ik een aantal jaar terug de Alpen over gereden, route des Grande alles.
Toen alleen maar wel met alle kampeer gear bij me.

Ik zeg doen, leuk idee
Super om te horen! Wat ik me afvraag hoe je alles meekrijgt.. Speedfight die jij hebt/had is net iets groter dan een Vivacity dus heb veel aan je ervaring:) Luxemburg heen en terug is ongeveer dezelfde afstand die ik heb gepland. Heb je wel eens problemen gehad onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nee eigenlijk niet, die Honda MT had wel een week voor vertrek nog een vastloper. Iets met een 50 snel cilinder van slechte kwaliteit.
Dus originele we terug er op, die er ook af was gegaan vanwege een warmloper..
Beetje schuren, vijlen wat extra olie bij de benzine en gaan.

Wij zijn vanuit Eindhoven pal Zuid gereden, naar België, daar dat koning Albert kanaal gevolgd naar Luik. Vanuit Luik rijd je zo binnendoor naar Luxemburg.

Bagage zou ik gewoon in een rolletje achterop vastbinden. En vergeet niet dat je tussen je benen makkelijk een rugzak kwijt kunt op een scooter.
Op de Vespa heb ik wel een topkoffer, samen met een rol met de tent en slaapzak+mat en een rugzakje had ik alles wel bij me. Zelfs een stoeltje.

Gewoon op Google maps een leuke route verzinnen, wat plaatsnamen en weg nummers op een kladblaadje en gas er op..

Werkt deze link:
https://goo.gl/photos/qN8b13SYQcrBdAQY6
Foto's van de trip met mijn Vespa over de Alpen.
Voor de bagage misschien wel wat ideeën voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 12-05-2016 15:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Mocht het toch kamperen worden ga ik binnenkort eens experimenteren hoeveel er achterop kan. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn van bevestigen. Uiteindelijk heb je ook eigenlijk niet heel veel spullen nodig. Slaapspullen + kleding + evt. iets om eten te maken.

Kom zelf uit de buurt van Apeldoorn/Zwolle dus dat wordt gewoon richting Haaksbergen, richting Duitsland en dan Zuid-Oosten richting Sauerland. Daar dan mooi stukje touren en heeel veel Duits bier drinken en dan richting de A3 en Arnhem terug.

Moet zeggen dat beide scooters goedlopen, hebben ze keertje goed nagekeken en t is altijd starten/lopen.

Las trouwens dat in Duitsland maar 0,08 Promille is toegestaan. Dat is wel even wat anders dan 0,5 promille hier in NL. Misschien toch maar een vouwfiets achterop meenemen :?

*Update:
Geweldig om die foto's te zien! Ziet er uit als een prachtige tocht. Begin klein en wie weet wat er volgend jaar ondernomen word...

[ Voor 8% gewijzigd door Purehz op 12-05-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rijden allebei tussen de 60-65 op de teller.
Wellicht geeft die teller een hogere snelheid aan dan je werkelijk rijd maar misschien toch handig om eens een nauwkeuriger meting met gps te doen. Als door de politie op een rollenbank 57km/u of meer wordt gemeten kun je mogelijk niet verder rijden tot bij een herkeuring blijkt dat de bromscooter weer aan de wet voldoet. Van wat ik in het scooter en brommer topic las lijkt dat wat strikter te zijn en worden gehandhaafd tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 12-05-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
GPS meting heb ik gedaan, scheelde zeker 5-10 km/u. Zal binnenkort eens op een lange/rechte weg proberen met topsnelheid. Maak me geen zorgen voor een rollerbank. Ten eerste meet die redelijk echte km dus niet wat op de teller staat, en dan gaat er ook nog (geloof) 3 km correctie af.

Maar zal inderdaad eens controleren wat de exacte topsnelheid is om te voorkomen dat ik halverwege met een WOK scooter zit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check voor de zekerheid ook hoe ze het in DE meten - en of daar ook dezelfde correctie vanaf gaat.

In DE zijn ze erg streng op motoren, vnl mbt uitlaat, maar ook andere zaken moeten gekeurd zijn en leveren je problemen op als het afwijkt. Weet niet hoe zich dat vertaalt in scootercontroles, maar zou het wel uitzoeken als ik zelf ging rijden met iets wat niet 100% origineel was.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat wij kennen als bromfiets met de maximale snelheid van 45km/u kennen ze niet in de landen om ons heen.
Althans niet met die maximale snelheid.
50cc is de grens maar meestal ligt de snelheid gewoon op de fabrieksinstelling wat vaak rond/tegen de 55 a 60km/u is.

Overigens kennen enkel wij in NL het snorfiets principe, buiten NL dus altijd helm plicht ook op een NL originele snorfiets.
Maar goed dat zijn dit niet.

Als er geen enorme broooaaap pijpen onder zitten zou ik me ook die snelheid geen zorgen maken.

Kijk wel even of je nog kunt achterhalen hoeveel km je op een tank kunt rijden. Kan wel handig zijn om dat enigszins in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Leuk avontuur, zo'n scootertrip!

Ik heb een paar keer in Portugal een scooter gehuurd, tot 125cc mag je daar met je autorijbewijs op (ook al reed ik 80cc ivm geen motor ervaring - rijdt overigens nog steeds ca 80kmh), misschien een tip voor de volgende keer als je wilt scooteren en iets meer wilt zien ;). Oh ja en voor een paar euro zat de tank helemaal vol :D. Algemeen bekend is dat het verkeer in Portugal onveilig is, echter op de scooter geen moment onveilig gevoeld, wegen zijn breed genoeg. Wel heel veel hoogteverschil, dat vond de scooter niet zo leuk :+ Misschien nog iets om rekening mee te houden als je scooter volgepakt zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2016 21:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Inmiddels terug!

Het zijn uiteindelijk 4 dagen geworden waarin we 720 kilometer hebben afgelegd :*)
Van omgeving Apeldoorn richting de Mohnesee op de eerste dag. Daar wild gekampeerd aan het meer.
Volgende dag richting Winterberg, dat was flink klimmen. Flink wat pils geproefd in winterberg en gekampeerd op een skipiste, nu mooi groen, in de winter 1 meter sneeuw.
De derde dag terug en in Munster overnacht. laatste dagje nog 160 km richting huis en zonder enige problemen hebben de scooters het volgehouden 8)

Denk dat we zo'n 7 keer hebben getankt. dus niet de meest dure trip:)

[ Voor 6% gewijzigd door Purehz op 30-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben 23 jaar geleden op mn wallaroo naar rennesse gereden met een groep vrienden. Was zeker een succes op mn 16e haha. Heb daar het mooiste kratjeskasteel ooit gebouwd. Denk ook meteen mn laatste en mn nieren vonden de terugreis niet zo cool door de regen
Pagina: 1