Nieuwe surround receiver zonder poespas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 13:01

Osirius

Life is a one time offer

Topicstarter
Goedemorgen iedereen!

Allereerst mijn huidige situatie:
Receiver : Pioneer VSX-923K
Front Speakers : B&W 685 S2
Center : B&W HTM62 S2
Surround Speakers : B&W 686 S2
Subwoofer : B&W ASW610

Ik zoek een?
Een nieuwe receiver. Na verloop van tijd ben ik niet meer onder de indruk van mijn huidige receiver en ben ik toe aan iets anders. Na het bezoeken van een HiFi store is dit des te meer bevestigd.

Wat is je budget?
Mijn budget voor een receiver ligt rond de € 750,- t/m € 900,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De receiver word voornamelijk gebruikt voor de volgende zaken: TV kijken, films en series via Nvidia Shield TV en om naar de radio te luisteren. Via mijn shield kijk/luister ik graag naar DTS-HD MA audio. Hiervan heb ik redelijk demo DVD's met live concerten, deze vervelen nooit _/-\o_

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik kijk wat ik daad werkelijk gebruik is dat naar mijn inzien vrij basic. De receiver hoeft geen internet te hebben of spotify enzv. Zelf ben ik in de HiFi store bij een Cambridge receiver wezen kijken. Deze kwam zeer positief over en er werd verteld dat dit een hoorbaar verschil zou maken. Ook de Yamaha werd geadviseerd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik willen weten of mensen hier ervaring mee hebben en een bepaald model kunnen adviseren.

Tevens sta ik open voor andere merken zolang het maar een goede upgrade ten opzichte van mijn huidige situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Osirius op 12-05-2016 11:28 ]

Details matter, it's worth waiting to get it right

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:33

FeaR

In GoT we trust

Osirius schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:15:
...en er werd verteld dat dit een hoorbaar verschil zou maken.
Dus je mag de Cambridge thuis testen zodat je een één-op-één vergelijking hebt met je huidige Pioneer en je niet alleen op een verkooppraatje af hoeft te gaan ?

Klankverschil is een dubieus iets binnen deze wereld. Zeker tussen kabels, bronnen en versterkers. De één hoort het en de ander niet, waar weer de ander van mening is dat de eerste persoon het wíl horen. Verschillen in akoestiek dan wel een receiver inregelen met een vorm van Room Correction (Audyssey, ARC, YPAO, MCACC, DIRAC, et cetera) doen meer met het geluid dan alleen overstappen naar een ander merk.

Als de enige eis is dat er HD Audio gespeeld moet worden en je echt een andere versterker wilt zou ik zelf kijken naar een ouder model met minimaal HDMI 1.3 (voor dus de HD Audio) en daarmee ook waarschijnlijk de betere versies van de Room EQ. Al schijnt het MCACC van Pioneer zeker niet slecht te zijn. Of over een andere boeg: andere speakers. Daar haal je wel een heel ander geluid mee in huis ten opzichte van andere versterking.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Yamaha heeft een heldere klank. Daar moet je wel van houden.

u can fool all people some time and fool some people alltime