Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert2098
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 09:55
Volgens mij nog niet gepost hier.
Sinds de laatste update krijg je bij ES File Explorer ongevraagd een extra app dat zogenaamd je batterij 20% sneller oplaad (onzin natuurlijk) maar wel een lock screen toevoegt met reclame.
Advertenties tonen binnen je app kan ik mee leven maar stiekem extra crapware installeren dat ook nog buiten de originele app om advertenties toont is een "no go area".

Nieuws berichten:
http://www.androidpolice....dy-speed-charging-adware/
http://androidworld.nl/ap...r-updateschimmige-adware/

Ondertussen stromen de "1 ster reviews" binnen op de "ES File Explorer" Google Play store pagina:
https://play.google.com/s...=com.estrongs.android.pop

Edit: Sorry, ook al gemeld in het "Google Play & Androidapps - Deel 18" topic:
http://gathering.tweakers...message/46806153#46806153

[ Voor 10% gewijzigd door robert2098 op 12-05-2016 09:46 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:44

TommieW

Numa numa.

Al sinds dat ze een of andere "cleaner" er in hebben gezet, heb ik ES File Explorer verwijderd. Nu gebruik ik Solid Explorer. Niet gratis, maar werkt een heel stuk beter.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 22:38
Mja, ES File Explorer is al lang niet meer wat het geweest is. Jammer want het was best een fijne app.

Het toont onmiddellijk ook het grote nadeel van die stores, apps die een heleboel rechten eisen en updates die door de strot worden geduwd. :|

Ik gebruik nu Total Commander.

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 12-05-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oe, total commander, die ken ik nog van heel vroeger van de pc.
Handig om folders te vergelijken enzo.

Gebruik ES fe op me nexus7 thuis om bestanden via het netwerk te zoeken etc.
toch maar eens vervangen dan.

Tja, bloatware
Eerst jaren een mooie simpele gratis app, goeie recensies opgebouwd hebben, dan langzaam rotzooi en reclame mee douwen en teren op je goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik gebruik nooit alternatieve Explorers tenzij de telefoon fabrieks af geen had. Mijn Sony Xperia had er geen en ik heb toen deze geinstalleerd: Google Play: File Commander - File Manager reclame ed. waren er niet op een balkje onderaan na,
Op mijn Samsung Galaxy S Plus en nu de S heb ik de standaard explorer gebruikt, wellicht mager in gebruik maar tenminste geen ongewenste ads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mrjraider schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:43:
Ik gebruik nooit alternatieve Explorers tenzij de telefoon fabrieks af geen had. Mijn Sony Xperia had er geen en ik heb toen deze geinstalleerd: Google Play: File Commander - File Manager reclame ed. waren er niet op een balkje onderaan na,
Op mijn Samsung Galaxy S Plus en nu de S heb ik de standaard explorer gebruikt, wellicht mager in gebruik maar tenminste geen ongewenste ads :)
Voor lokale files werkt dat goed, maar als je wil browsen over je netwerk, ftp's en dropbox tegelijk, dan was ES File Explorer altijd uitstekend.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heb alleen Google Drive gekoppeld nu, dropbox heb ik altijd apart geinstalleerd staan vanwege de camera upload, dus dan is een explorer met die intergratie ook niet nodig. NAS etc hebben we niet dus dat is niet nodig. Mocht ik bestanden snel op mijn telefoon willen zetten gooi ik ze vaak in dropbox of gebruik ik wifi ftp om snel met telefoon te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bah, vanavond gelijk bij m'n vriendin er af gooien. Deze app stond standaard geïnstalleerd op de Xperia Z3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hmm, ik vind de app wel heel handig (gebruik ik wel een paar keer in de week),
die app analyzer kan ik nog mee leven, en zolang die battery optimalizer opt-in is vind ik het wel best.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Viper® schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:42:
Gebruik ES fe op me nexus7 thuis om bestanden via het netwerk te zoeken etc.
toch maar eens vervangen dan.
Hmmm, ik ook. ES was de eerste die ik tegenkwam die gewoon met SMB verbindt. Maar dat 'ie zich zo opdringt en meer wil zijn dan een file manager stoot mij ook een beetje tegen de borst eerlijk gezegd.
Als ES zich echter nog verder gaat opdringen is ie zo verwijderd. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:20 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

JCE schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Vind je de advertenties ook prima?
Die op de homepage in dit bericht?
Want die krijg je alleen als je battery saver gebruikt begrijp ik?

Maar als ik dat niet prima vind, dan moet ik de app maar kopen, want ik gebruik hem voor de rest met veel plezier.

[ Voor 15% gewijzigd door Afvalzak op 12-05-2016 10:01 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:06
Gebruik al sinds een eeuwigheid:
Google Play: X-plore File Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afvalzak schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Die op de homepage in dit bericht?
Want die krijg je alleen als je battery saver gebruikt begrijp ik?

Maar als ik dat niet prima vind, dan moet ik de app maar kopen, want ik gebruik hem voor de rest met veel plezier.
Genoeg replies met goede alternatieven

Bij mij gaat hij eraf.
De omschrijving geeft aan dat je voor je het weet dat stomme scherm activeert en bij het unlocken per ongeluk advertenties opent. Sneaky en misleidend.
Einde verhaal in my book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cyphax schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Hmmm, ik ook. ES was de eerste die ik tegenkwam die gewoon met SMB verbindt. Maar dat 'ie zich zo opdringt en meer wil zijn dan een file manager stoot mij ook een beetje tegen de borst eerlijk gezegd.
Als ES zich echter nog verder gaat opdringen is ie zo verwijderd. :)
Ik ben net overgestapt naar Solid Explorer.

Dat is het al heel snel waard. Fijne UI en verder dezelfde features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hooglander1 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Ik ben net overgestapt naar Solid Explorer.

Dat is het al heel snel waard. Fijne UI en verder dezelfde features :)
Classic of de nieuwe? Ik heb die ook even geïnstalleerd maar dat is een trial-versie. Ik heb nog niet echt een goede manier om even een app te kopen, ook al is een goede app me die 3 euro (die Solid Explorer dan kost) wel waard.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 12-05-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dat was me ook al opgevallen inderdaad. Dankzij dit topic gooi ik hem er af en ga ik over op Total Commander.

Om dezelfde reden heb ik m'n toetsenbord ook al moeten vervangen. Wat denken die lui wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cyphax schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Classic of de nieuwe? Ik heb die ook even geïnstalleerd maar dat is een trial-versie. Ik heb nog niet echt een goede manier om even een app te kopen, ook al is een goede app me die 3 euro (die Solid Explorer dan kost) wel waard.
Ik heb de nieuwste gepakt inderdaad, play tegoed kan je ook in de appie kopen tegenwoordig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hooglander1 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:17:
[...]

Ik heb de nieuwste gepakt inderdaad, play tegoed kan je ook in de appie kopen tegenwoordig toch?
Nou ik zie dat Paypal ook een optie is intussen dus scrap my previous comment. En hij is niet 3 maar 2 dollar (Es File Explorer Pro is 3 dollar maar die schijnt ook al die andere features te bevatten dus daar schieten we betrekkelijk weinig mee op :P) dus ik zal 'm zo even aanschaffen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 12-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik vond het nooit echt en goeie file explorer.
Ik gebruik nu File Manager van asus.
Werk prima, en ik kan mijn thuis bestand server ermee bekijken .
En one drive dienst gebruiken
Wie een file manager zoekt. probeer die eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:36
Je kunt toch gewoon een oudere versie gebruiken en gewoon niet updaten.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 15:21
Dat was dat dus... Ik had om mijn 2 dagen oude Z3c opeens zo'n advertentie op m'n lockscreen. Kon het achteraf wel uit zetten, maar blijkbaar is ES dus de boosdoener? Maar goed dat ik FX File Explorer gebruik en ES lekker verstopt heb. Binnenkort toch maar even rooten om dit soort bagger er vanaf te halen.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Je kan toch ook de oude versie ergens opzoeken en handmatig erop zetten terugzetten dus en dan auto update uitzetten

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zag idd ook opeens een locksreen met reclame, maar die kan je ook gewoon prima uitzetten toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert2098
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 09:55
ErikRo schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:52:
Je kan toch ook de oude versie ergens opzoeken en handmatig erop zetten terugzetten dus en dan auto update uitzetten
xileS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:03:
Ik zag idd ook opeens een locksreen met reclame, maar die kan je ook gewoon prima uitzetten toch.
Ja, je kan inderdaad een oude versie gaan gebruiken of de "battery charger accelerator" uitzetten maar het feit is dat hier op slinkse wijze een extra applicatie wordt geïnstalleerd waarvan niet duidelijk is waar het vandaan komt (het is niet duidelijk dat het meegekomen is met ES File Explorer). Na installatie probeert de meegekomen app je te overtuigen om het niet te verwijderen door valse beloftes (sneller opladen van je telefoon) terwijl het alleen maar advertenties toont en ook nog eens het unlocken van je telefoon bemoeilijkt. Dus er wordt gepoogd om gebruikers te misleiden.

Ik begrijp dat de app ergens van betaald moet worden en heb dan ook geen enkele moeite mee dat een app advertenties toont binnen de app zelf. Maar het stiekem installeren van extra adware/crapware (waarbij in dit geval gedrag van je lock screen veranderd) is onethisch waarmee de fabrikant van de app, wat mij betreft, al het vertrouwen verliest (wie weet wat voor troep ze bij de volgende update meeleveren wat misschien dan niet uit te zetten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb "Charging boost" al snel uitgeschakeld, ben te lui om aan een andere app te wennen ;p. Maar ES is idd niet meer zoals het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Voor mensen die op zoek zijn naar een betere Filebrowser kan ik MiXplorer aanbevelen.
Heeft zowat alle functie van ES File Explorer aan boord maar zonder ingebouwde crap.

MiXplorer heeft geen advertenties en is gratis in gebruik. Ben zelf enkele maanden geleden overgeschakeld.
Rechtstreeks te downloaden van de ontwikkelaar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die Solid Explorer geeft mij een extreem goede eerste indruk moet ik bekennen. Stuk fijner en mooier dan ES :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De normale versie van ES was allang verpest, vorig jaar al ergens, werkte altijd top, totdat ze die troep toevoegde..ik vond andere file explorers niet echt fijn..dus uiteindelijk toch weer teruggegaan naar ES, maar dan de pro versie..en die is wel weer ouderwets top, en totaal geen troep zoals in de gratis versie, kost alleen weer wat..ik had het er iig wel voorover, ES werkt altijd prima met mijn netwerkschijven en dergelijke.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 23:15
ook ES explorer vervangen door Solid Explorer en er voor betaald. Ziet er prima uit, ik denk wel wat minder mogelijkheden dan ES Explorer dus misschien had ik beter de Pro versie van ES kunnen aanschaffen.
ES vond ik ook al een tijdje minder worden en als ik zoiets lees dan ben ik er snel klaar mee. Thnx TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Timminator schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:58:
ook ES explorer vervangen door Solid Explorer en er voor betaald. Ziet er prima uit, ik denk wel wat minder mogelijkheden dan ES Explorer dus misschien had ik beter de Pro versie van ES kunnen aanschaffen.
Wat mis je? Ik was in eerste instantie ook een beetje pessimistisch, omdat ES op zich best veel kan, maar ik ben tot nog toe enorm blij, ik kan nog steeds gewoon bij m'n smb-share, en hij kan casten naar m'n Chromecast (dat kan ES ook, met een gratis plugin).
Er zijn ook een paar plugins voor Solid Explorer, alleen kosten sommige weer geld. Het is steeds maar een euro, maar het voelt toch ook een beetje aan als shoppen voor een auto; je wil die coole opties wel maar je moet er wel voor dokken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het netwerkbased ook werkt weet ik niet, maar gebruik al jaren AndroZip als file explorer. Dat ding kn namelijk veel meer dan alleen zippen. Zit ook een appkiller en procesmonitor enzo ingebouwd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik gebruik AndExplorer...

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
Die charging boost had ik ook ineens te pakken. Toch blijft ES File Explorer voor mij onmisbaar.
  • Overal bij via FTP, SMB, enz.
  • Remote ftp server (via je Windows FIle explorer op je Android browsen)
  • WiFi transfer (gaat 100x sneller dan via Bluetooth en 100x handiger dan concurrerende apps die ik heb geprobeerd)
  • Music player
  • Gallery
  • Video player
Heeft iemand overigens al een benchmark gedaan om te kijken of de charging boost echt iets doet :P ?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Ik gebruik zelf ook ES File Explorer en heb ook een tijdje ES App Locker gebruikt. ES File Explorer werd mij aangeraden toen ik een gemodde Camera-app ging installeren. Maar ik zag al gauw al de uitgebreide opties en mogelijkheden en vond de app best handig.

Al trok ik wel een raar gezicht toen mijn lockscreen recentelijk opeens blauw werd met een batterij icoontje, zodra ik mijn telefoon aan de oplader hing. Omdat ik een adblocker gebruik, merk ik niets van de ads waar het internet over klaagt. Maar toch kreeg ik een onprettig gevoel, omdat zonder mijn toedoen mijn lockscreen werd aangepast. Rechtsboven kon het wel uitgezet worden, en dat heb ik ook gedaan.

ES File Explorer vind ik eigenlijk nog best een mooie en overzichtelijke app. Helaas wordt het nu wel stapsgewijs verpest door de overname. Maar met een adblocker moet het (nog) te doen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ShakerNL op 13-05-2016 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

ShakerNL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 03:14:
Ik gebruik zelf ook ES File Explorer en heb ook een tijdje ES App Locker gebruikt. ES File Explorer werd mij aangeraden toen ik een gemodde Camera-app ging installeren. Maar ik zag al gauw al de uitgebreide opties en mogelijkheden en vond de app best handig.

Al trok ik wel een raar gezicht toen mijn lockscreen recentelijk opeens blauw werd met een batterij icoontje, zodra ik mijn telefoon aan de oplader hing. Omdat ik een adblocker gebruik, merk ik niets van de ads waar het internet over klaagt. Maar toch kreeg ik een onprettig gevoel, omdat zonder mijn toedoen mijn lockscreen werd aangepast. Rechtsboven kon het wel uitgezet worden, en dat heb ik ook gedaan.

ES File Explorer vind ik eigenlijk nog best een mooie en overzichtelijke app. Helaas wordt het nu wel stapsgewijs verpest door de overname. Maar met een adblocker moet het (nog) te doen zijn.
Dit idd, zal er ook eens over nadenken om hem te vervangen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17
Het is overigens heel makkelijk uit te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EJk2KxFqBI6RsVSe7LrdYAmf/full.png

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1