Dag allemaal
Ik heb een desktop met een inmiddels wat krappe RAM en GPU. De vraag is dus of ik deze nog nuttig kan uitbreiden zodat we nog een paar jaar er mee verder kunnen
De hardware is inmiddels 2,5 jaar oud en bestaat uit de volgende componenten:
Ik ben aan het overwegen om te gaan voor de G.Skill RipjawZ F3-19200CL10Q-32GBZHD aangezien mijn moederbord, voor zover ik weet, enkel DDR3 geheugen aankan. Maar ik sta open voor andere suggesties. Mijn budget hierin is ongeveer €250 voor een gewenste uitbreiding naar 32GB.
Videokaart
Natuurlijk lonkt de Nvidia 1070 of 1080 erg
Maar minder duidelijk is of deze compatibel gaat zijn met mijn moederbord? Ik weet dat ik een PCIe 3.0 aansluiting heb, maar ik kan helaas niet terug vinden of dit dan ook voldoende gaat zijn. Zo niet, wat zou dan een mooie upgrade zijn voor de huidige GTX 770? Ik heb hier nog niet een budget voor, maar ik reken op ongeveer €350.
Ik heb een desktop met een inmiddels wat krappe RAM en GPU. De vraag is dus of ik deze nog nuttig kan uitbreiden zodat we nog een paar jaar er mee verder kunnen
De hardware is inmiddels 2,5 jaar oud en bestaat uit de volgende componenten:
- CPU: Intel Core i7-4930K @ 3,40GHz
- RAM: DIMM DDR3 Synchronous 1333 MHz (2x4GB)
- GPU: GeForce GTX 770 met 4GB memory
- Moederbord: Asus P9X79 LE
- Voeding: Corsair HX750
Ik ben aan het overwegen om te gaan voor de G.Skill RipjawZ F3-19200CL10Q-32GBZHD aangezien mijn moederbord, voor zover ik weet, enkel DDR3 geheugen aankan. Maar ik sta open voor andere suggesties. Mijn budget hierin is ongeveer €250 voor een gewenste uitbreiding naar 32GB.
Videokaart
Natuurlijk lonkt de Nvidia 1070 of 1080 erg