Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Robuuste multimedia laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
Hallo Tweakers!

Voor een vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb een aardig idee dat ik aan hand van de vragen die standaard al in de omschrijving staan zal schetsen. Het enige waar ik via de pricewatch moeilijk achter kom is bouwkwaliteit en vooral levensduur van het product.

Wat ga je met je laptop doen?
Ze zal hem gebruiken voor haar werk en daarnaast ook gebruiken als persoonlijke laptop voor thuisgebruik. Er zal veel mee gereisd worden.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

In elk geval Windows. Ze zal hem gebruiken voor haar werk als socioloog. Ik weet niet of ze daar zware programma's voor moet draaien, in elk geval wel office programma's. Daarnaast wil ze de laptop voor persoonlijk gebruik (voornamelijk film kijken, ze heeft geen tv) aanwenden, waarbij ook geluidsbewerking aan de orde komt, gamen doet ze niet. Ze wil geen Apple. ;)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ze wil graag een laptop die drie jaar goed mee kan, dat vind ze erg belangrijk.
Ik dacht zelf aan een prijscategorie ergens tussen de 1000 en 1500 euro. SSD's en i5+ processors heb je al wat goedkoper, maar levensduur/bouwkwaliteit is dus een belangrijke factor.
[
b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?[/b]
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ze reist 5 dagen per week 2 uur met de trein. Haar huidige laptop is 4 kilo. het is fijn als daar 1.5 kilo vanaf kan. Aan de andere kant wil ze wel graag een model van 15.6 inch omdat ze er films op wil kijken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

We willen gaan voor een solide niet te zware laptop van 15.6 inch waarmee ze drie jaar vooruit kan. Het is belangrijk dat hij vlot is, minimaal 256gb SSD opslag capaciteit heeft en in elk geval een redelijk krachtige processor. Het merk doet er niet zo toe, maar geen flashy gamelaptop designs.
Het mag wat kosten, maar zeker niet meer dan 1500 euro. Als het even kan zonder dat de bouwkwaliteit er onder lijd liefst een paar honderd euro minder. Het is fijn als er een USB C aansluiting op zit ivm haar Nexus 5x smartphone.

Excuus als mijn topic niet helemaal aan tweakers maatstaven voldoet, het is m'n 1e post. ;)

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou haast automatisch aan een MacBook Pro denken, maar dat past niet in het budget. Next stop is een van die Asus laptops in de F, X, N en K series. Merken zoals Acer, Medion, Toshiba enz. kan je overslaan, HP consumer is ook niet aan te raden.

Overblijvers:

- Fujitsu
- HP Business
- Dell
- Asus

SSD kan je als optie voor inbouwen beschouwen, dan heb je veel eerder een goede SSD in een betaalbare laptop zitten.

Combineer dat met je andere eisen en pleur 't in een pricewatch filter en je krijgt deze lijst:
http://tweakers.net/categ...Sm3yLJzFFEM67E3sQzYWDbtg8

Binnen die lijst ligt vooral deze goed in alle specs: pricewatch: Asus F556UB-DM139T

Daar moet dan nog een SSD in, en dan ben je klaar. Afhankelijk van snelheid en grootte kan je tussen de 60 en 150 euro wel een goed model vinden. Kwestie van inbouwen, OS er op, en je zit goed.

Stel dat je graag 220 euro meer betaalt voor een vooraf ingebouwde matige SSD, dan is dit de eerstvolgende optie: pricewatch: Asus F556UB-DM114T (en dan heb je ook een i7 maar geen dedicated GPU meer die je volgens de specs ook niet meteen nodig hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 12-05-2016 02:37 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Dell XPS 15? De Inspiron 15 5xxx en 7xxx komen volgensmij niet met SSD. De XPS 15 heeft een geweldig beeldscherm. Persoonlijk ben ik van mening dat de XPS en Inspiron degelijke bouwkwaliteit hebben
Welke versie van de XPS 15 geschikt is zou ik zo niet weten. Is ook mede afhankelijk van waar je hem koopt.

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
johnkeates schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 02:33:
Ik zou haast automatisch aan een MacBook Pro denken, maar dat past niet in het budget. Next stop is een van die Asus laptops in de F, X, N en K series. Merken zoals Acer, Medion, Toshiba enz. kan je overslaan, HP consumer is ook niet aan te raden.

Overblijvers:

- Fujitsu
- HP Business
- Dell
- Asus

SSD kan je als optie voor inbouwen beschouwen, dan heb je veel eerder een goede SSD in een betaalbare laptop zitten.

Combineer dat met je andere eisen en pleur 't in een pricewatch filter en je krijgt deze lijst:
http://tweakers.net/categ...Sm3yLJzFFEM67E3sQzYWDbtg8

Binnen die lijst ligt vooral deze goed in alle specs: pricewatch: Asus F556UB-DM139T

Daar moet dan nog een SSD in, en dan ben je klaar. Afhankelijk van snelheid en grootte kan je tussen de 60 en 150 euro wel een goed model vinden. Kwestie van inbouwen, OS er op, en je zit goed.

Stel dat je graag 220 euro meer betaalt voor een vooraf ingebouwde matige SSD, dan is dit de eerstvolgende optie: pricewatch: Asus F556UB-DM114T (en dan heb je ook een i7 maar geen dedicated GPU meer die je volgens de specs ook niet meteen nodig hebt)
Dankjewel voor je reactie! Houd je garantie op je laptop als je er zelf een ssd in bouwt? En is het snelheidsverschil in normaal gebruik tussen een matige ssd en een snelle buiten meetbaar ook echt merkbaar? Ik heb zelf een msi gamelaptop waar er standaard 2 in zaten en ben erg blij met hoe vlot alles werkt. :)
RobinF schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:16:
Dell XPS 15? De Inspiron 15 5xxx en 7xxx komen volgensmij niet met SSD. De XPS 15 heeft een geweldig beeldscherm. Persoonlijk ben ik van mening dat de XPS en Inspiron degelijke bouwkwaliteit hebben
Welke versie van de XPS 15 geschikt is zou ik zo niet weten. Is ook mede afhankelijk van waar je hem koopt.
De XPS 15 is pas vanaf 1549 euro te koop in de eenvoudigste uitvoering. Dat gaat wat over budget heen, wil het eerst eens daar onder proberen te houden. :9

[ Voor 12% gewijzigd door De Zieke Gnoe op 12-05-2016 09:59 ]

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Misschien dat die vriendin iemand kent die een student is of misschien iemand hier op Tweakers zo aardig is om een 10% kortingscode te geven voor een Dell laptop. Je kan deze namelijk aanvragen als student zijnde. Scheelt je op die €1549 toch weer €154.90 en dan valt die opeens €100 binnen budget. ;)

Overigens is de goedkoopste Dell xps 15 laptop €1449 i.p.v de €1549 enkel die heeft dan wel maar 32gb ssd en een 1tb HDD 5400rpm en een i5 processor i.p.v een i7.

[ Voor 21% gewijzigd door CCJJVV op 12-05-2016 11:34 ]

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:08
Ik zou zoeken naar een laptop met een (deels) aluminium body. Van mijn oude ASUS N serie is zeker het scherm gedeelte vele male steviger dan van mij MSI gaming laptop.

Op de ASUS lag onze kat altijd rustig zonder problemen te slapen maar bij de MSI zag ik na de eerste keer afdrukken van het toetsenbord in het stof op het scherm.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Qua gevraagde specs stelt het natuurlijk weinig voor. Zonde om dan een super high-end XPS met quad core etc te kopen voor € 1500.

Is een 2e hands Dell Latitude E6540 met fulltime-HD scherm, core i7 4600m, 500 GB Sshd, Radeon 8790m met nog 13 maanden garantie wat? Aangeboden voor €499,-.

Zie: V&A aangeboden: Dell Latitude E6540-1688

Voor 150 euro een 500 GB ssd (Samsung 850 EVO) erin en je bent klaar.

Super degelijk apparaat.

Of andere E6540's. Allemaal rond die prijs.
http://tweakers.net/categ...KTq0szy9KUbJSSjUzNTFQqgUA

Of een Lenovo T560 met garantie tot januari 2019 voor € 750,- (zit al SSD in dus zo mee aan de slag):

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T560 i5-6300U - 8GB - 256GB SSD - 1080P

Als je zakelijk kijkt, dan zijn de HP Elitebooks, Dell Latitude E 6000-reeks en de Lenovo Thinkpad-reeks de meest degelijke varianten. Daaronder zitten de HP Probooks, Dell Latitude E 5000-reeks en Lenovo (Thinkpad) Edge-reeks.

Mijn vriendin heeft een Dell Latitude E6430, 14 inch, quad core i7 Ivybridge (3720QM, 2.6-3.6 Ghz), 8 GB Ram, 1600x900-scherm, 256 GB SSD. Kost nieuw € 2000-2500. Ding van Marktplaats afgehaald voor € 400,-.

[ Voor 83% gewijzigd door White Feather op 13-05-2016 07:20 . Reden: Link naar de genoemde E6540 en aangevuld met info zakelijke merken en voorbeeld ]

Pagina: 1