• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tv4ioROQghHetlGVtnVEY5QQ/full.jpg

Waar: Keulen, Duitsland
Wanneer: 20-25 september 2014
Info: http://www.photokina.com

Er is dit jaar natúúrlijk weer een Photokina, en tickets zijn alweer eventjes te koop. De doordeweekse dagen zijn €33 in de voorverkoop, en de weekenddagen slechts €12. Aangezien ik er toch een lang weekend weg van maak ben ik er dus gewoon beide dagen :) Zijn er nog meer Tweakers welke die kant op gaan?

Zelf ben ik niet speciaal op zoek naar dingen, maar ik ben vooral héél erg benieuwd wat de verschillende merken dit jaar neer gaan zetten. De vorige editie (2014) had Sony een half park opgebouwd en een klein circus, terwijl Samsung heel veel snel bewegende dingen had om de snelheid van hun NX1 camera aan te tonen. Helaas weinig van Nikon/Canon gezien toen, maar we wilden ook vrij snel alweer naar huis :) Ik hoop daar dit jaar ook meer van te zien, en natuurlijk even door de Chinese hal/hallen heen wandelen om te kijken of er nog iets leuks te vinden is :9

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ben de vorige editie ook geweest en had het onderschat hoe veel er te zien / doen is. Wij zijn van plan dit jaar om twee dagen te gaan en er waarschijnlijk ook een mooi lang weekend van te maken.

De chinese hal is inderdaad een aanrader, dat zal je van iedereen horen. Je lacht je kapot wat daar staat (en stiekem verkocht wordt).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Xudonax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:01:
...
terwijl Samsung heel veel snel bewegende dingen had om de snelheid van hun NX1 camera aan te tonen.
...
Ik ga Samsung missen... Hoewel de NX1 niet perfect was, was hij op vele gebieden zijn tijd ver vooruit. Denk aan:
  • De eerste (en best presterende) BSI sensor op APS-C formaat.
  • Bizar snel hybride AF systeem met 90% dekking.
  • Als eerste 28MP met 15fps kunnen verwerken (420 MP/s).
  • Als eerste opnemen in de HEVC (h.265) codec (en ook nog eens in 4k30 en 1080p120!).
  • Zeer capabel OLED touchscreen en EVF.
  • Solide, weer bestendige, magnesium body.
  • Geweldige 16-50 f/2-2.8 en 50-150 f/2.8 zoomlenzen
  • Baanbrekende connectiviteit: 802.11ac Wi-Fi, Bluetooth en USB 3.0.
Jep, mooie tijden waren dat.

Ben nu benieuwd wat de grote merken gaan doen. Komen die Canon 5D IV, Nikon D850 en Sony A9 er? Verder hoop ik dat Sigma zit blijft inzetten voor de mirrorless (APS-C mounts), zoals de Sony (F)E, Fuji X en EOS-M mount.

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11 22:48
Ben als Nikon gebruiker natuurlijk benieuwd wat zij brengen dit jaar. Hoop geruchten natuurlijk over een mirrorless FF en ook dat de D3400 evt mirrorless zou zijn.

Verder benieuwd of de opvolger van de d610 en d750 worden geshowed.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:58
Vorig jaar ook geweest. Had toen met de app bekeken wat ik iig wilde zien per hal en toen de rest wat sneller doorlopen. Zijn ook zooo veel print/fotoboekbedrijfjes. Maar met een plan wat je sowieso wil zien is het dus wel te doen in een dag. Had toen wel vooraf al geslapen daar zodat ik bij de opening meteen fris naar binnen kon.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Is er als liefhebber van analoge foto ook nog wat leuks te zien? Afgezien van de midden- en grootformaten natuurlijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Stoney3K schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:35:
Is er als liefhebber van analoge foto ook nog wat leuks te zien? Afgezien van de midden- en grootformaten natuurlijk.
Weinig, de Photokina is natuurlijk in eerste instantie ook een business-to-business beurs. Behalve de grote partijen richten de richten de meeste bedrijven zich daarop. Daarnaast zijn de analoge partijen beperkt aanwezig. Adox/FotoImpex is aanwezig, maar wanneer je geen afspraak met ze hebt, is dat niet zo heel boeiend. Misschien dat de Brothers Wright weer bij die stand aanwezig zijn, maar ook dat is ook niet zo heel spannend. Verder verwacht ik niet zo heel veel partijen, misschien dat Film Ferrania deze keer aanwezig is. Dat is wellicht nog wel interessant.

Fujifilm (behalve hun Instax spullen), Kodak en Ilford zijn er met name met hun digitale aanbod.

Lomography en Impossible zullen waarschijnlijk ook, die richten zich ook nog wel enigszins op de consument. Maar dat moet je dan wel interessant vinden.

---

Maar moet ik zeggen dat ik sowieso nooit zo begrijp waarom je als consument de Photokina leuk vind. Nu ben ik ook gewoon een consument, maar heb wel altijd een afspraak met FotoImpex, scheelt me een ritje naar Berlijn en vind het altijd wel leuk/nuttig om even bij te praten. Maar die grote stands van de grote merken kunnen me nooit zo boeien, begrijp niet zo wat de lol is van een camera beethouden in zo'n grote hal?

[ Voor 16% gewijzigd door lateef op 12-05-2016 21:11 ]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:39

ricardo246

Life's what you make it!

Voor diegene die niet naar de Photokina 2016 konden komen, en toch benieuwd waren hoe de Fujifilm stand eruit zag:

Een van de beste en best bezochte stands (ik ben wel bevooroordeeld :+ )

En een vanuit de X-photographers point of view:

En een van de Fuji guys met de GFX 50S :9~

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1