Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn kalender op mijn telefoon (android 5.1) synchroniseren met mijn Outlook-agenda (2013) op mijn PC.
Maar ik wil het rechtstreeks doen dus niet via Google, Samsung of welke 'cloud' dan ook.
Weet iemand een handige applicatie waarmee dat mogelijk is?

Alle reacties

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:23

ikvanwinsum

/dev/null

Als je het rechtstreeks wil doen heeft dat wel consequenties. Zo moeten beide apparaten aan staan om überhaupt te kunnen synchroniseren.

Wat is de reden dat je het niet door de cloud wilt laten gaan? Als je niet wil dat een andere partij meeleest kun je ook altijd je eigen agendaserver hosten.

Zelf zie ik de voordelen van direct nog niet echt namelijk...

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Misschien omdat TS outlook gebruikt met een pop3 accountje.
Ik zou een simpel outlook.com accountje aanmaken voor de agenda en contacts. Dan kan je wél via de cloud syncen.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties! Maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord ...

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wellicht handig om de vragen die jou gesteld worden óók te beantwoorden; door de info/wensen/afvallers/... welke je geeft krijg jij een beter antwoord waarmee je verder kunt ;)

Belangrijke vraag is inderdaad al gesteld: waarom niet voor de cloud-oplossing gaan en kiezen voor een oplossing welke in de tijd van Palm en PocketPC gebruikt werd?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Bastiaan, mijn vraag was toch echt duidelijk.
In ieder geval heb ik een app gevonden, MyPhoneExplorer, waarmee de kalender op mijn telefoon dus rechtstreeks met de Outlook kalender via de Wifi verbinding gesynchroniseerd kan worden:

1. Voor Windows 10 download en installeer je MyPhoneExplorer van de website http://www.fjsoft.at/en/downloads.php
2. voor de Android-telefoon download en installeer je de cliëntversie via Google Play,
3. start eerst de cliëntversie op de telefoon (Wifi moet aanstaan),
4. start MyPhoneExplorer op de PC en de verbinding met de telefoon wordt gemaakt
5. Configureer MyPhoneExporer
6. Synchroniseer de kalender

Tot nog toe doet de applicatie het naar wens.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Het vervelende hiervan is, we weten nu niet de achterliggende gedachte van deze oplossing. Het aannemelijke vermoeden was dat je een derde partij niet wilde betrekken bij je (agenda) data. Nu heb je daar alsnog voor gekozen dus is deze oplossing ontzettend omslachtig. Outlook komt namelijk al uit de cloud en bied al mogelijkheden om te syncen.

Mooie is van forums dat je oplossingen kunt vinden, hier is alleen het probleem helemaal niet duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Fore! op 15-05-2016 06:05 ]

Pagina: 1