Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voor welke router moet ik gaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geoffreykossen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 11:44
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld bij Online.nl en daarbij deze router in bruikleen gekregen (http://www.consumentenbon...ducten/zyxel/vmg8324-b10a)

Toch ervaar ik de laatste tijd wat vaker een instabiele WIFI verbinding, misschien komt dat ook omdat er best veel aan hangt (Ps4, tablet, laptop, smartphones en SONOS).

Daarom lijkt het mij een goed moment om een sterkere router aan te schaffen.Nu heb ik heb de laatste dagen wat op internet zitten struinen op zoek naar een nieuwe router en merk dat het niet heel eenvoudig is om een goede keuze te maken, zo enorm veel keus.

Op dit moment mijn top 2:

1) http://www.routercenter.n...tp-link-archer-c7-v2.html
2) http://www.routercenter.n...ghthawk-ac1900-r7000.html

In verband met de prijs heb ik uiteraard de meeste voorkeur voor optie 1, ik vraag mij af of je die € 65.- die optie 2 meer kost, of je dat ook echt merkt.

Wat mij trouwens opviel is dat Coolblue optie 1 als enige webshop in een V2 model aanbiedt, op andere webshop zoals Bol.com kom je exact dezelfde tegen, alleen zonder dat V2. Is dit een trucje van Coolblue?

Al met al een hoop tekst, ben benieuwd naar jullie mening en misschien dat jullie een goed alternatief voor mij hebben.

Alvast bedankt.

_/-\o_

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Wat is je motief om voor een router te gaan, en niet voor een Accesspoint?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RobinF schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:03:
Wat is je motief om voor een router te gaan, en niet voor een Accesspoint?
Je kunt van een router prima een AP maken. :)

@TS: De verbinding zelf is wel stabiel? Stel je hangt de laptop d.m.v. een kabel aan het modem, blijft deze dan wel normaal werken?

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
De twee routers die je zelf hebt gevonden zijn goede routers.
Afhankelijk van je budget, het verschil zit hem namelijk vooral in de software en toekomst.

Met een duurdere router kun je vaak hogere snelheden halen dus langer geschikt voor in de toekomst. Echter denk ik dat en router naar 5 á 6 jaar moet worden vervangen? Ongeveer. Dus de vraag is of je iets aan die hogere snelheden hebt.

Als je niet wil tweaken met je router kun je ook een goedkoper model dus bijvoorbeeld je 1e optie kiezen. Deze stel je in, niet teveel toepas en hij werkt. :)

Nog even terug komen op je problemen met Wifi, dit wil niet altijd aan de router liggen. Soms helpt het om je kanaal te veranderen. Gebruik je op dit moment een router van je provider? Als je dan een nieuwe router koopt moet je deze in bridge laten zetten. Ik weet niet of dat kan bij Online. Dit zou je even moeten navragen zodra je een eigen router gaat aanschaffen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Jordyz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:17:

Nog even terug komen op je problemen met Wifi, dit wil niet altijd aan de router liggen. Soms helpt het om je kanaal te veranderen. Gebruik je op dit moment een router van je provider? Als je dan een nieuwe router koopt moet je deze in bridge laten zetten. Ik weet niet of dat kan bij Online. Dit zou je even moeten navragen zodra je een eigen router gaat aanschaffen.
Of je stelt je eigen in als accesspoint..

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven, probeer eens een ander kanaal of gebruik een van de vele smartphone apps om te kijken hoe druk de kanalen zijn.

Het is goed mogelijk dat je buren op hetzelfde kanaal zitten, waardoor jullie elkaar storen. De router die je hebt is enkel 2.4GHz volgens mij?

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Je zou ook voor gewoon een accespoint kunnen gaan en deze evt gewoon naast je huidige router/modem (welke ook aan wifi doet) kunnen gebruiken. Scheelt je een heleboel gedoe omdat alles gelijk goed is ingesteld.
Zoals al aangegeven, Je zult de unit van je provider zowieso nodig hebben voor de modem functie, en 2 routers achter elkaar is niet zo handig en ook af te raden (tenzij je er een speciale bedoeling mee hebt).

je zou naar deze kunnen kijken https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
die kun je ook als niet KPN klant bestellen en wordt beschreven in dit topic KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Je bent dan voor 50 euro klaar En het installeren is heel makkelijk, gewoon een lan(=netwerk) kabel van je bestaande modem router naar dit accespoint en het werkt. Je kunt evt een langere Lan kabel gebruiken waardoor je het accespoint op een andere mogelijk betere plek kan plaatsen. Vaak staan de modem routers in de meterkast en dat is vaak niet de beste plek.

Afhankelijk van je situatie kan het soms handig zijn om na het plaatsen van het accespoint de WiFi op de modem/router uit te zetten. Dat zou ik aanbevelen als het signaal van het accespoint sterker/beter is. een 2e WiFi zal dan namelijk weinig toe en kan zelfs storen op je accespoint (vooral als je ze gewoon naast elkaar neerzet). Als je er voor kiest om je accespoint bijvoorbeeld boven te plaatsen kan het juist handig zijn om ze beide te gebruiken (huidige voor beneden en de nieuwe voor boven)

Als je 1 van de 2 genoemde routers wilt kopen, kan ook maar dan moet je ze wel instellen als accespoint. Ik denk dat beide wel een speciale modus hier voor hebben, maar zo niet kijk dan even hier
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Maar als het puur om de WiFi gaat zoals je nu beschrijft zou ik gewoon een accespoint adviseren, Goedkoper en minder gedoe + risico met instellen. Als je het namelijk niet goed instelt kun je allerlei problemen krijgen zoals IP conflicten. Als je er erg handig in bent en je wilt meer dan alleen betere WiFi dan zou ik pas een router overwegen.
Pagina: 1