Toon posts:

Vreemd probleem met internet op bepaalde apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Wat niet werkt:
-Youtube filmpjes kijken op TV/PS4
-Netflix op TV/PS4
-Inloggen in Playstation Netwerk op PS4
Wat wel werkt:
Alles werkt op mijn andere apparaten (iphone, macbook, pc etc.) WEL. De rest van het huis doet ook alles het zonder problemen. Het ligt dus (schijnbaar) aan de TV en Playstation 4. Wel kan ik op de TV en Ps4 op de browser, dit werkt dan weer wel.
Bekabeld of draadloos heeft het zelfde resultaat.
Ik had dit exacte probleem ook al eerder ondervonden een maand geleden. Gek genoeg was dit probleem na een week zelf opgelost. Helaas is het nu weer terug gekeerd zonder dat iemand ook maar iets heeft veranderd.
Ziggo heb ik al gebeld, aan hun kant klopt alles. Ook heb ik iemand naar de routerinstellingen laten kijken, zonder resultaat (het was geen expert).

Ik heb zelf weinig verstand van internet, maar ik zelf heb ook alles al geprobeerd wat ik weet en heb alles al gereset wat er te resetten valt.
Wie-o-wie heeft hier een verklaring en oplossing voor?
Ik ben ten einde raad :?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2016 14:45)

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 08:53
Probeer vanaf een configuratie die wel werk op te bouwen.
1ste probeersel zou wat mij betreft zijn: alleen PS4 en modem.

Als dat ook al niet lukt, omstebeurt die twee apparaten terug naar fabrieksinstellingen. Alle andere apparatuur die verbonden is met de modem uitzetten.

Als dat ook al niet lukt dan zou ik het eigenlijk ook niet weten. Dan is er misschien echt iets kapot, jouw ps4 bij iemand anders thuis proberen ofzo. :?

Als dat wel lukt, langzaam weer, stapje voor stapje, je configuratie opbouwen. Als je een moment kan vinden waarop het misgaat, hier delen, dan kunnen we misschien wel weer wat slims bedenken. :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft je PS4 überhaupt een IP-adres gekregen? Krijgt de PS4 de DNS instellingen vanuit de DHCP, of heb je een vaste IP-adres ingesteld voor DNS resolving? Als je handmatig hebt gedaan, heb je wellicht een onjuiste DNS-server ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:51:
Heeft je PS4 überhaupt een IP-adres gekregen? Krijgt de PS4 de DNS instellingen vanuit de DHCP, of heb je een vaste IP-adres ingesteld voor DNS resolving? Als je handmatig hebt gedaan, heb je wellicht een onjuiste DNS-server ingesteld staan?
Ik heb alles automatisch gedaan en met IP adres heeft hij geen probleem. Met het testen van de verbinding is "Playstation Network connection" het enige wat faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat de firmware van de router nog uit 2010 komt. Moet ik deze updaten? het is een linksys E3000 router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou niks mogen uitmaken, gezien je andere apparatuur hebt, wat wel het internet op kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets bijzonders: te upload snelheid op TV en PS4 is extreem laag. Op andere apparaten hoog. Downloadsnelheid is hoog op alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Zou je eens kunnen vertellen wat als DNS server ingesteld staat?
Probeer eens dit aan te passen naar de DNS van Google (8.8.8.8)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Wat is je netwerk setup en heb je UPnP aan staan? Heb je misschien twee routers staan, bijvoorbeeld om je WiFi bereik te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:11:
Zou je eens kunnen vertellen wat als DNS server ingesteld staat?
Probeer eens dit aan te passen naar de DNS van Google (8.8.8.8)
Ik heb het geprobeerd, helaas heeft het geen invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:17:
Wat is je netwerk setup en heb je UPnP aan staan? Heb je misschien twee routers staan, bijvoorbeeld om je WiFi bereik te vergroten?
Wat bedoel je met netwerk setup? UPnP staat aan. en ik heb 2 verdiepingen lager een modem, die is verbonden met de router op mijn kamer. TV en PS4 zijn wired aangesloten aan de router op mijn kamer. Ik heb ook al geprobeerd ze aan te sluiten direct op de modem, maar dit veranderd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Is je netwerkkabel nog wel goed van je PS4? Als deze als enige last heeft namelijk, kan dit misschien het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:22:
Is je netwerkkabel nog wel goed van je PS4? Als deze als enige last heeft namelijk, kan dit misschien het probleem zijn.
Denk het wel, draadloos doet hij het namelijk ook niet. Daarnaast doet mn TV het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
IPv6 uitgezet op je modem / routers. Verder al geprobeerd om inplaats van op de router op het modem direct te testen ?

Wat mogelijk is dat de PS4 zijn UPNP rules netjes doorgeeft aan de router en deze zet ze netjes open maar dat de modem ze tegen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Zit iedereen aangesloten op de router op je kamer? Of zit in de modem beneden ook router functionaliteit? (en eventueel Wifi)

Als de modem beneden meerdere netwerkpoorten heeft, dan denk ik dat je er vanuit kan gaan dat deze router functionaliteit heeft.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:31:
IPv6 uitgezet op je modem / routers. Verder al geprobeerd om inplaats van op de router op het modem direct te testen ?

Wat mogelijk is dat de PS4 zijn UPNP rules netjes doorgeeft aan de router en deze zet ze netjes open maar dat de modem ze tegen houd.
Ja ik heb geprobeerd de ps4 direct aan te sluiten op de modem. Dit geeft echter geen verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Misschien zijn (om wat voor reden dan ook) de mac adressen van de TV en PS4 geblokkeerd in je router?

Het lijkt me erg sterk dat dit het is, maar ik dacht ik gooi het in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
http://allestoringen.nl/storing/playstation-network

Er zijn wel wat meldingen op het moment, misschien dat Youtube en netflix ook via de sony servers gaat.
Is je tv ook een sony *bravia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:31:
Zit iedereen aangesloten op de router op je kamer? Of zit in de modem beneden ook router functionaliteit? (en eventueel Wifi)

Als de modem beneden meerdere netwerkpoorten heeft, dan denk ik dat je er vanuit kan gaan dat deze router functionaliteit heeft.
Er zijn ook andere apparaten in het huis verbonden direct met de modem. Volgensmij kan de modem wel wifi uitzenden, maar dat heeft iemand uitgezet omdat het een zwak ding is. Beneden staat naast de modem wel een wifiextender, die alleen wordt gebruikt voor wifi beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B00st3r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:34:
Misschien zijn (om wat voor reden dan ook) de mac adressen van de TV en PS4 geblokkeerd in je router?

Het lijkt me erg sterk dat dit het is, maar ik dacht ik gooi het in de groep.
hoe kan ik dit checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaffeMaarten schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:35:
http://allestoringen.nl/storing/playstation-network

Er zijn wel wat meldingen op het moment, misschien dat Youtube en netflix ook via de sony servers gaat.
Is je tv ook een sony *bravia ?
Nee de tv is een samsung. En andere mensen hebben geen problemen met Playstation Network oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
Ik heb is wat andere apps geprobeerd op mijn TV. apps als Pathe Thuis lijken het wel te doen. Tenminste, de app doet het, ik weet niet of ik films kan streamen.
Nog iets merkwaardigs: Youtube doet het opzicht wel, thumbnails laden gewoon en ik kan browsen door youtube. De filmpjes spelen alleen niet af...
Wel spelen ze af in de browser van de ps4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Nee de tv is een samsung. En andere mensen hebben geen problemen met Playstation Network oid.
Volgende keer even je berichten editen inplaats van 3 posts.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Ja ik heb geprobeerd de ps4 direct aan te sluiten op de modem. Dit geeft echter geen verandering
Heb je ook al eens een static IP ingesteld op je PS4 ? en dan even een hoog IP adress die buiten de DHCP leases valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Volgende keer even je berichten editen inplaats van 3 posts.
Sorry, ik ben een noob op dit forum

[...]

Heb je ook al eens een static IP ingesteld op je PS4 ? en dan even een hoog IP adress die buiten de DHCP leases valt
Yes, geprobeerd, maar yet again geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Verschilt natuurlijk per router, maar je zou moeten zoeken naar iets als 'connected LAN devices', o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B00st3r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Verschilt natuurlijk per router, maar je zou moeten zoeken naar iets als 'connected LAN devices', o.i.d.
macfilter staat uit dus ik denk t niet

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Probeer vanaf een configuratie die wel werk op te bouwen.
1ste probeersel zou wat mij betreft zijn: alleen PS4 en modem.

Als dat ook al niet lukt, omstebeurt die twee apparaten terug naar fabrieksinstellingen. Alle andere apparatuur die verbonden is met de modem uitzetten.

Als dat ook al niet lukt dan zou ik het eigenlijk ook niet weten. Dan is er misschien echt iets kapot, jouw ps4 bij iemand anders thuis proberen ofzo. :?

Als dat wel lukt, langzaam weer, stapje voor stapje, je configuratie opbouwen. Als je een moment kan vinden waarop het misgaat, hier delen, dan kunnen we misschien wel weer wat slims bedenken. :*)
Pagina: 1