Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 08:19
Nu heb ik net een Canon 7D mark II gekocht en wil eens vragen wat nu een goed ondersteunend boek is voor deze camera? Als ik zoek kom in nogal veel Duitse boeken tegen, maar zoek meer iets in het Nederlands of Engels. Zoiets als een digital field guide etc...

Al vast bedankt,
Matthijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
De camera is nog niet zo lang uit en daarom zjin er nog weinig boeken over denk ik. Wat hoop je precies uit zo'n boek te halen wat je niet uit de handleiding of algemeen fotografie boek kan halen?

Fotograferen an sich heeft weinig te maken met je camera en de technieken gelden dan ook voor alle camera's.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
Een boek leest nu eenmaal handiger dan een handleiding. Ik denk dat een boek ook veel meer op dingen in gaat die je kunt toepassen in bepaalde situatie. Maar goed, belangrijkste is natuurlijk dat ik nog vrij onbekend ben met de camera en er weer een hoop opties op zitten die mijn oude camera niet heeft. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er een custom knop is waarmee je snel en eenvoudig GPS aan en uit kunt zetten. Ik heb hem nu aan custom menu toegevoegd, maar een knop lijkt me handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
matthys70 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:04:
Een boek leest nu eenmaal handiger dan een handleiding. Ik denk dat een boek ook veel meer op dingen in gaat die je kunt toepassen in bepaalde situatie. Maar goed, belangrijkste is natuurlijk dat ik nog vrij onbekend ben met de camera en er weer een hoop opties op zitten die mijn oude camera niet heeft. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er een custom knop is waarmee je snel en eenvoudig GPS aan en uit kunt zetten. Ik heb hem nu aan custom menu toegevoegd, maar een knop lijkt me handiger.
Dat soort dingen staan dus bij uitstek in de handleiding ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:02
@Ventieldopje, de meeste techneuten lezen natuurlijk geen handleiding ;-)
maar ik begrijp matthys zijn vraag wel.

Zo maar een voorbeeld:

http://www.amazon.com/Dav...aphy-Guides/dp/1435459385

En uit de reviews:

Its approach is very friendly, taking the reader by the hand.

of

The book is a photography course, too, with an introduction to both basic and advanced concepts

Kortom, zo'n boek is vaak een handleiding en cursus in 1 en heeft zeker een meerwaarde ten opzichte van de handleiding voor een aantal mensen. Neemt niet weg dat de handleidingen van canon erg uitgebreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
Inderdaad .. ik denk eraan om deze maar te kopen, hoewel ik slechte ervaring heb met "For Dummies" boeken: Canon EOS 7D Mark II For Dummies

De handleiding gebruik ik alleen om bepaalde instellingen etc in op te zoeken, bijvoorbeeld waarvoor is dat M-Fn knopje nu voor ;-)
Pagina: 1