Moederbord kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit met een probleem, en dat is dat ik graag een budget pc bouwen, maar op problemen stuit met het moederbord. Ik zoek een moederbord dat rond de 60/70 euro ligt. Maar bij het zoeken hierna stuit ik op een paar problemen. Ik vind het moeilijk te zien wat ik nodig heb. 2 of 4 Ram slots maakt mij niet zoveel uit snelheid hiervan wordt 1600 MHz, ook ga ik maar 1 videokaart gebruiken. ATX of micro ATX lijkt me fijn gezien het mijn eerste bouw is, ook is ruimte niet echt een probleem. Echter is het aanbod zo groot in deze prijsrange. En ik als vrij onervaren bouwer weet niet waar ik het onderscheid in moet maken en wat goed is, en wat nodig is.

Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik erachter dat bij sommige moederborden staat dat het maximum geheugen grafische kaart minder dan 2GB is. Mijn plan is echter wel om een videokaart te gaan gebruiken van 2GB, maar betekend dit dat dit dan niet mogelijk is?
paar linkjes naar dit soort moederborden:
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=1045638
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4764675

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel core i5 4670, dus ik heb een 1150 moederbord nodig.
Waarvoor ik deze pc ongeveer voor ga gebruiken, is licht gamen, browsen en misschien wat foto's en filmpjes verwerken.

Hoop dat ik een beetje goede info heb gegeven. Sorry voor als dit niet zo is. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven waar ik op moet letten, en eventueel nog bepaalde moederborden kan aanraden. :)

Alle reacties

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Oh, dat is het maximum toegewezen geheugen (ram) voor de interne videochip (op de cpu). Dat staat los van een 'echte' videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippocampus op 11-05-2016 21:28 ]

• TvanM
Oke dan is dat al een zorg minder, bedankt voor het snelle antwoorden!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

net een tientje duurder maar een heel populair bordje

-als je de ruimte hebt is atx fijn. eventuele latere uitbreidingen en staat mooier in een grotere kast.
-4 ram slots is voor latere uitbreidingen
-eventueel crossfire
-front usb
-m2 slot
etc

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:44

br00ky

Moderator Harde Waren

• TvanM
ja had ik gelezen, maar ik probeer hier tips te krijgen op waarop ik moet letten bij mijn aankoop, en niet persee welke iemand mij zou aanraden of welke de beste is, hoop dat dit wel een duidelijk was uit mijn vraag. Maar als dit niet duidelijk was zal ik hem even aanpassen :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
PMG is bedoeld voor (technische) probleemtopics, aankoopadvies (op wat voor manier dan ook) hoort thuis in CAA.

• TvanM
Oke sorry zal hem sluiten dan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Succes, dat kan je niet ;). En is ook nergens voor nodig. Wellicht zijn er nog andere users die met moederborden op de proppen komen.

Verwijderd

Bij het aanschaffen van een moederbord kijk je naar prijs/prestatie. Met socket 1150 komt de destijds veel gebruikte pricewatch: ASRock B85M Pro4 nog steeds erg goed voor de dag. 4 ram sloten, heel behoorlijke audiochip met uitgebreide aansluitingen op het backpanel, 3 videouitgangen, Intel LAN chip voor een prijs van net geen €65,- bij Afuture.

• TvanM
br00ky schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:04:
Succes, dat kan je niet ;). En is ook nergens voor nodig. Wellicht zijn er nog andere users die met moederborden op de proppen komen.
Ohh hahahah, nouja sorry voor het ongemak ;). Weet het ook allemaal nog niet zo goed hier. Bedankt voor de hulp!

Bedankt voor de reactie's. Zal ze allebij eens gaan bekijken!

[ Voor 8% gewijzigd door TvanM op 11-05-2016 22:29 ]

Pagina: 1