Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rookie1
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Goedenavond tweakers,

ik zit met een probleem wat betreft het overzetten van contacten van mijn oude lumia 620 naar mijn nieuwe lumia 550.

Wat is namelijk het geval, het scherm van mijn oude telefoon is kapot, en omdat reparatie erg duur is en de microfoon en luidspreker ook niet meer goed werkten heb ik besloten om een nieuwe te kopen.

Het probleem is echter dat ik met mijn kapotte telefoon niets meer kan beginnen want het scherm is immers kapot. ik kan de telefoon alleen nog aan en uit zetten. Ik kan dus niet mijn contacten synchroniseren, ook niet via bleutooth. ik ben al bij de phonehouse geweest, en daar kreeg ik te horen dat het misschien lukt via internet als ik mijn windowsaccount heb ingesteld op mijn nieuwe telefoon.
Als ik mijn oude telefoon aansluit op mijn computer krijg ik overigens op de app personen wel alle telefoonnummers te zien die ik op mijn telefoon heb staan .
Nou is mijn vraag, kan ik al mijn contacten via de computer in mijn nieuwe telefoon zetten ?

Ik voel er weinig voor om het scherm van mijn oude telefoon te laten repareren, want dan had ik ook geen nieuwe telefoon hoeven te kopen.

Graag jullie advies

mvg,

Beste antwoord (via rens-br op 19-01-2018 09:53)

• rookie1
het werkt inmiddels, blijkbaar was het nodig om de telefoon uit te zetten en weer aan te zetten.
en om een update uit te voeren . nu nog een keer zien dat ik mijn hotmailaccount ook daadwerkelijk op hotmail blijft staan. momenteel verspringt het iedere keer naar mijn ziggo mail (ach ja, zo blijf je bezig)
misschien maar eens de hotmail verwijderen en opnieuw installeren

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover mijn ervaring pakt de nieuwe lumia de gegevens van je MS/Live account gewoon op en heb je direct al je contacten weer. Mocht je nog wel eens een backup hebben gemaakt van je 620, zou je die bij setup van de 550 weer kunnen terugzetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Had je in de oude ooit al eens een Microsoft Account opgegeven? Normaliter vraagt hij daar naar bij de eerste start. Het is wel te skippen, maar dat zit zo lekker klein weg gestopt dat bijna elke Lumia gebruiker wel een Microsoft account heeft aangemaakt.
Als je dat account hebt ingesteld, staan al je contacten opgeslagen in je account en kan je dus inderdaad je contacten terughalen door simpelweg dezelfde account in te stellen op de nieuwe. Hij haalt ze dan automagisch weer op. Hoef je, afgezien van het account ingeven, niets voor te doen verder.

McKaamos wijzigde deze reactie 11-05-2016 19:57 (28%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• rookie1
oké synergyx \ mckaamos. bedankt voor jullie reactie.

ik heb wel een microsoft account op mijn computer (met windows 10) en zoals ik al schreef, op mijn computer zie ik alle contacten wel staan als ik mijn telefoon op de computer aansluit.

ik krijg als het goed is morgen een nieuwe simkaart, dan kan ik mijn windowsaccount en internet instellen op mijn nieuwe telefoon, en dan maar eens kijken of het lukt (ik ben helaas niet zo handig met mobieltjes)

ik houd jullie op de hoogte

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 22:44
Dit lijkt mij in ieder geval meer iets voor het onderdeel Windows Phone. Ik verplaats je topic die kant op!

Desktop | Server | Laptop

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
rookie1 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:50:
oké synergyx \ mckaamos. bedankt voor jullie reactie.

ik heb wel een microsoft account op mijn computer (met windows 10) en zoals ik al schreef, op mijn computer zie ik alle contacten wel staan als ik mijn telefoon op de computer aansluit.

ik krijg als het goed is morgen een nieuwe simkaart, dan kan ik mijn windowsaccount en internet instellen op mijn nieuwe telefoon, en dan maar eens kijken of het lukt (ik ben helaas niet zo handig met mobieltjes)

ik houd jullie op de hoogte
Dan zal het ook op je telefoon goed gaan, mits je computer account wel dezelfde was als op je telefoon.

Bij de eerste setup van je telefoon krijg je de vraag of je wilt inloggen op je MS account (inloggen/aanmaken/later), wanneer je dat doet (met dus zelfde account als je computer/oude telefoon), neemt hij alle contacten weer netjes over.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Kan je ook zonder simkaart doen hoor, gewoon op wifi.

Maargoed, alles staat in je outlook, dus dit gaat helemaal goed komen.

jodeltje wijzigde deze reactie 11-05-2016 21:08 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rookie1
inmiddels mijn telefoon aan de praat gekregen, en inderdaad bij het instellen van mijn account staan mijn contacten automatisch in de app personen.

Ik heb echter nog een klein "probleem" bij het binnenkomen van mails.
Ik krijg op het scherm geen melding te zien dat er mailtjes zijn binnengekomen, en krijg ook geen geluidsmelding. uiteraard staan alle instellingen voor (geluids)meldingen aan. op de whats app krijg ik wel een geluids en schermmelding. iemand enig idee wat het kan zijn ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk onder settings/systeem/notificaties of je mail ook aan staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rookie1
het werkt inmiddels, blijkbaar was het nodig om de telefoon uit te zetten en weer aan te zetten.
en om een update uit te voeren . nu nog een keer zien dat ik mijn hotmailaccount ook daadwerkelijk op hotmail blijft staan. momenteel verspringt het iedere keer naar mijn ziggo mail (ach ja, zo blijf je bezig)
misschien maar eens de hotmail verwijderen en opnieuw installeren

• changquan
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08-09-2016
Om contacten van uw oude Lumia 620 nieuwe Lumia 550, als je oude Lumia 620 met PC kan worden herkend, kunt u gmail account of mobiele hulpmiddel overdracht te gebruiken om dat te doen.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-05 11:22
quote:
changquan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:10:
Om contacten van uw oude Lumia 620 nieuwe Lumia 550, als je oude Lumia 620 met PC kan worden herkend, kunt u gmail account of mobiele hulpmiddel overdracht te gebruiken om dat te doen.
Het is mij totaal niet duidelijk wat je nu bedoeld. Bovendien heeft topic starter al in mei aangegeven dat alles werkt.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:28

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Het kicken van oude topics voor spam is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True