Server case / chassis / behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBooij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 22:30
Hee guys, recentelijk heb ik een rackje (26U) gekocht om wat te experimenteren met serverhardware en dergelijke en nu zoek ik een leuke case om een loadbalancer/firewall/reverse proxy/management-portal-webserver op te draaien.

De loadbalancer is in principe overbodig, want ik ga er niks schokkends op draaien, maar zoals ik al aangaf, het is bedoeld om wat mee te knooien. Voor de firewall geldt eigenlijk hetzelfde. De reverse proxy is wel nodig om verschillende (sub)domeinnamen op verschillende (fysieke dan wel virtuele) machines te kunnen draaien (toegegeven, dat zou ook gewoon op de virtualisatiemachine kunnen, maar laat me ;)) en ik ben zelf een management systeem aan het schrijven dat vanaf een webserver moet draaien.

Verder komen er in het rack een virtualisatieserver, fileserver, mediaserver, webserver, databaseserver en wellicht schieten me nog andere toffe ideeën te binnen.

Ik zou het liefst voor de kast met voeding niet meer dan 75 - 100€ uitgeven.

Wat belangrijk is, is dat 'ie niet teveel herrie maakt. Het rack staat weliswaar in een eigen ruimte, maar die ruimte bevindt zich wel in m'n woning. Ik heb er nu een 1U-machine in hangen die een collega had afgedankt en alleen die voeding maakt zonder load al te veel herrie om aan te kunnen hebben.

Ik heb overwogen om een bestaande 1 of 2U server te nemen en daar een nieuw moederbord met een SSD'tje in te gooien, maar ik heb geen idee wat een verstandige keuze is als ik een relatief stil systeem wil.

Omdat het een beetje een langdradig verhaal wordt, zal ik even samenvatten:

Ik wil graag een machine in m'n rack hangen die enkele lichte taken moet oppakken en daarvoor heb ik een case/chassis en voeding nodig. Liefst zo weinig mogelijk U (1 of 2, maar als het niet anders kan is 3 of 4 ook prima) en zo stil mogelijk. Wat zouden jullie aanraden? Nieuwe case en voeding, zo ja, welke? Bestaande tweedehands server en componenten vervangen? Weinig lawaai is uiteindelijk belangrijker dan het budget.

Take a step back, to leap further!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor hardware komt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBooij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 22:30
Hoi wagenveld,

Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late reactie, ik dacht dat ik een e-mailnotificatie kreeg bij een reactie.

Vermoedelijk wordt het een simpel µATX bordje met een relatief goedkope i3 en een 80-120GB SSD.

Take a step back, to leap further!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
ErikBooij schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:04:
Hoi wagenveld,

Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late reactie, ik dacht dat ik een e-mailnotificatie kreeg bij een reactie.

Vermoedelijk wordt het een simpel µATX bordje met een relatief goedkope i3 en een 80-120GB SSD.
Nee als je er een vraag topic van had gemaakt. en de instellingen op https://secure.tweakers.net/instellingen/notificaties/ had verandert krijg je wel een mailtje als er een reactie is:P