Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 16:18
Dag Dames en heren,

Sinds een paar dagen is het al iets warmer in Nederland waardoor mijn ventilor van mijn processor tijdens gamen op snel en langzaam begint te draaien om de 5 seconden ongeveer. Met het programma Speecy heb ik de temperatuur van mijn cpu gemeten en was dit op zn max op 70graden. De processor die ik heb is de intel i7 4790k, ook heb ik hierover gelezen dat de standaard ventilator niet voldoende is. Dus heb ik besloten om een nieuwe cooler te kopen en heb aanbevolen gekregen om voor de Hyper TX3i kiezen. nu heb ik die ingebouwd en is mijn cpu op 65graden. Mijn vraag is hoe warm mag mijn cpu worden is dit niet te hoog? Vergeet niet dat we straks nog warmer weer krijgen en de temperatuur nog hoger zal zijn van mijn cpu.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan je cpu ventilator standaard al wat sneller laten draaien door in je bios/eufi een ander Fan profiel te kiezen. CPU's mogen warm worden maar ook weer neit te warm, volgens mij mag een Intel een goede 90°C worden en dan gaat die throtlen als die dan nog warmer word word bij 100°C de pc gewoon afgezet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Je hebt er wel ook koelpasta opgedaan toch? En hoe zit het met een overclock? Daarnaast vind ik persoonlijk speccy niet al te fijn om temps af te lezen.. Probeer het ook even met openhardwaremonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
ik heb er zeker koelpasta opgedaan precies in het midden ter grootte van een rijstkorrel, ik heb het zelf niet overclockt weet niet of die standaard al overclockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke behuizing heb je? Intake en outtakefans en hoeveel. Heb je er nog een videokaart in, zoja welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
Damic draaid de fen niet vanzelf sneller als de cpu warmer begint te worden? ik heb nu die nieuwe cooler hyperTX3i erop gezet moet ik ook iets in de bios veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
dit is mijn pc gallery: LeoMessiGG had nog een extra 8gb ram erbij gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die temperaturen in idle?

Is de koeler wel goed gemonteerd? De stock cooler en de TX3i gebruiken beiden Push pins om zichzelf vast te zetten, staan deze de goede kant op gedraaid, dus volgens de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
http://www.bit-tech.net/h...aster-hyper-tx3i-review/2

Ja hij is OC. Maar als nog 53 graden boven de kamer temp. Weet niet hoe warm/koud het is in je kamer. Maar ik kom met dit weer tijdens gamen wel op een 20-25 graden.(al niet meer). Dus ik vind 65 graden niet zo heel erg gek.(al vind ik 5 graden minder als de stock wel wat laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
JVRadeon de cooler is goed vast gezet want heb er heel lang voor gebruikt om ze vast te krijgen. zit 100% vast zoals op handleiding.

Loki deze temperaturen zijn als de cpu 100% in gebruik is dat is mijne niet tijdens de meting. in mn kamer is het best warm gewoon warmer als buiten maar niet super groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeoMessiGG schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:53:
ik heb er zeker koelpasta opgedaan precies in het midden ter grootte van een rijstkorrel, ik heb het zelf niet overclockt weet niet of die standaard al overclockt is.
Een rijstkorrel is best wel een klein ding ;) Er word altijd best wel overdreven op het internet hoe erg het is als je teveel koelpasta op je CPU aanbrengt. Dit valt echter best mee ( zolang het maar niet onder de koeler vandaan druipt in de socket 8)7 ). De koelpasta moet wel de hele goed over de CPU verspreid zitten, en zo veel mogelijk contact maken met de koeler.

Daarbij is 65 Grade niet echt warm, wat is je kamer temperatuur ? voordat je CPU echt schade oploopt moet deze toch wel 105 grade of hoger worden. En ik geloof dat de CPU bij 92 Grade zichzelf gaat terug clocken ( throttling) om dit te voorkomen, dus wees gerust.

Stel je heb de koelpasta goed en de koeler is goed gemonteerd, dan denk ik dat het de airflow in je kast is. Als je wilt weten of dit het geval is, ga eens flink met je pc gamen en kijk na een uur of je behuizing warm word. Stel nu dat het metaal op sommige plekken, erg warm word , dan is er waarschijnlijk niet genoeg, of geen goede, luchtstroming in je kast.

p.s welke koelpasta gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoMessiGG
Ik heb koelpasta bijgeleverd gekregen bij mijn koeler het is een tube van cooler master. buitenkant van mijn kast word niet warm op geen enkele pek. naja ik probeer gewoon zo verder gaat 7 dagen goed dus hoef me nergens druk om te maken :D denk ik.
Pagina: 1