Hulp nodig bij aankoop nieuwe videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laubox
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-08 18:06
Goedemiddag allen,

Allereerst wil ik bij deze aangeven dat Tweakers.net mij enorm heeft geholpen bij het maken van verschillende aankopen. Ik kom er echter deze keer niet goed uit en vraag dus om jullie hulp.

Ik heb momenteel een computer met een i5 - 2400 (quad @3.10 ghz) 8gb Ram en een AMD radeon 6800 serie. Ik durf helaas niet te zeggen welke het precies meer is (volgens mij de 6870….)

Ik zou graag een nieuw kaartje willen kopen. Ik ben van plan om Overwatch te spelen en kan dat momenteel alleen op laag spelen. Nu kwam ik de volgende kaart tegen:
MSI GeForce GTX 750Ti Gaming

Er is mij verteld dat deze ongeveer hetzelfde presteert als de videokaart die ik nu heb. Ik zie echter op youtube dat er personen zijn die alles op Ultra kunnen spelen en een dikke 50 - 60 fps halen met recorden.

Kunnen jullie mij vertellen of de MSI GeForce beter is dan mijn huidige kaart?

Alvast enorm bedankt!

Met vriendelijke groet,

Laurens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb ook een paar filmpjes bekeken en daar maken ze gebruik van een nieuwere processor met ook nog eens tig geheugen.

De kaart zal zowiezo wat meer kunnen daar ga ik wel vanuit, maar ik zou eerder een goede tweedehands 760/770 kaart halen voor het bedrag van de 750. Dan weet je in ieder geval zeker dat het betere beelden oplevert. En het ligt er natuurlijk ook aan op welke resolutie je gamet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk: je bent hier appels en peren aan het vergelijken, namelijk zowel chip als kaart. Begin met chip (GPU) te kiezen, dan kijken naar de beschikbare kaarten ermee.

We hebben wat meer info van jou nodig om een goed antwoord te geven - het verschil tussen een HD6850 en een HD6870x2 is significant. Best case (HD6850) zul je in meeste spellen net geen verdubbeling van FPS zien. Worst-case (HD6870x2) zal een GTX750Ti zelfs trager zijn in sommige spellen :o

Het zou bovendien handig zijn om te kijken naar oudere 2e-hands kaarten. Wat mogelijk is hangt af van de voeding van je systeem. Als je weet wat dat is (merk+model zegt meer dan alleen vermogen!), is het handig. Weet je het niet, dan is exact welke GPU je nu hebt een goede referentie: zolang je nieuwe minder verbruikt bij piekbelasting is het goed.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laubox
Bedankt jongens,

Zodra ik thuis ben zal ik aanvullende informatie geven over mijn systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als het kan: wacht op de nieuwe kaarten van AMD.

Mid-end, wat jij zoekt, krijgt weer een nieuwe stapel kaarten, voor het eerst in jaren, waardoor je veel meer performance gaat krijgen voor hetzelfde geld.

Kun je niet een maand/zes weken wachten, wat te begrijpen is, scoor dan iets als een R7 370 of een tweedehands HD7950/HD7970/R9 280.

Al is het ook belangrijk om te weten welke voeding je hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laubox
Hier wat meer gedetailleerde informatie over mijn pc

http://postimg.org/image/d2rws899d

Mijn videokaart is de 6870

[ Voor 6% gewijzigd door laubox op 11-05-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laubox
Frostbite schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:06:
Ik heb ook een paar filmpjes bekeken en daar maken ze gebruik van een nieuwere processor met ook nog eens tig geheugen.

De kaart zal zowiezo wat meer kunnen daar ga ik wel vanuit, maar ik zou eerder een goede tweedehands 760/770 kaart halen voor het bedrag van de 750. Dan weet je in ieder geval zeker dat het betere beelden oplevert. En het ligt er natuurlijk ook aan op welke resolutie je gamet.
Hoi,

Bedank voor je reactie! De 770 kaart spreekt mij erg aan en ik kan deze 2e hands voor 150 aanschaffen! Lijkt mij een goede deal, aangezien ik toch geen next gen games speel. Ik heb zojuist mijn details onder aan deze post geplaatst. zou mijn voeding dit aankunnen? Ik heb nu de amd radeon 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Je noemt je voeding niet, dus dat is gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laubox
br00ky schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:17:
Je noemt je voeding niet, dus dat is gissen...
Er staat ac 230 input only (sorry ik ben echt een noob als het gaat om computer) ik zal waars de computer moeten openhalen.

Ik zie hier ATX500 w 500 watt dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 17:47
Ja, maar welke precies? Als het namelijk niet zo'n kwalitatieve voeding is dan kan je die beter vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

laubox schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Er staat ac 230 input only (sorry ik ben echt een noob als het gaat om computer) ik zal waars de computer moeten openhalen.

Ik zie hier ATX500 w 500 watt dus..
Je hebt hele goede maar ook een stuk mindere 500W voedingen.
Anders maak je een foto van de voeding en plaats je die hier.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1