Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domein linken lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domein controller met DNS server, DHCP, Active directory Domain services en met Hyper-V role.

En ik heb een server met Hyper-V core en ik wil die linken aan het domein maar dat lukt niet hier zijn een paar foto's die het probleem omschrijven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dj9xwRW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yv6sHRj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MQn0RJM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAe59YY.jpg

Dat zijn de gegevens van de Hyper-V server en hier onder zijn nog wat gegevens van mijn domein controller:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vb9iEJr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuMrLMQ.jpg

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Gaat dit topic over hetzelfde probleem als Server domein connectie error?!? ? Zo ja, kan deze dicht lijkt mij...

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit anders, hoe verwijder je een topic trouwens

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Dns klopt waarschijnlijk niet.
Wat zijn de ip adressen en de ingestelde dns servers van de hyper v core machine en van de dc?

En staat dhcp uit op je modem / router? Zodat je ook echt een ip krijgt van je dhcp rol op je server.

Verwijderd

Topicstarter
Het ip adres van mijn hyper-V core is 192.168.178.103 en het ip van mijn dc is 192.168.178.27 en ik heb daar als preferred dns 127.0.0.1 ingesteld en alternative dns leeggelaten en op mijn hyper-v core heb ik als dns ingesteld 129.168.178.27 (Het ip van mijn dc) en ja ik heb DHCP uit staan op mijn modem

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Firewall aanstaan op de DC? En zo ja, DNS toegestaan voor externe clients?
En is de DNS service op de DC gestart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:11:
Stop eens met liegen en reageer gewoon op je oude topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de firewall staat dns toe en ook extern en de role is actieve op de dc maar ik kan nog steeds niet linken

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:11:
Dan is het toch wel allemaal heel toevallig dat ik exact dezelfde IP adressen zie, met exact dezelfde MAC adressen... Wat mij betreft kan dit topic dicht en gaan we verder in het andere topic. Of beter nog: gaan ze allebei dicht en sturen we TS eerst op cursus. Dit is namelijk geen rocket science, maar wel iets wat je zelf moet kunnen troubleshooten, voordat je gaat vragen waarom het niet werkt...

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Je screenshot laat DUIDELIJK zien dat dns NIET werkt op je server. Je Hyper-V machine kan het domein niet resolven omdat hij je DNS request een time out geeft.

Simpel dus. je DNS WERKT NIET. Los dat op en het gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Prima als iemand mij kan vertellen hoe ik een topic dicht gooi doe ik het graag!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:07:
Prima als iemand mij kan vertellen hoe ik een topic dicht gooi doe ik het graag!
Dat kun je niet, dat kunnen alleen de lokale crew en admins. Verder: lees Het algemeen beleid #quickstart eens door om te zien wat er verwacht wordt van een topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Goed, ik ga dan maar een hint geven...
192.166.178.27 is NIET:
192.168.178.27...
Als je DNS query zegt: timed out, dan weet je dat het niet lekker werkt met de DNS, aangezien Active directory *nogal* zwaar afhankelijk is van dns zal dat dus ook niet werken ;)
Oftewel: loop volgende keer eerst de basis stappen door zoals het controlleren van de settings, dan testen van onderdelen zoals de DNS server (nslookup bijv.) en dan kijken wat er precies mis gaat, wat in dit geval vier keer in je beeldscherm stond, onder elkaar...
En als laatste is het niet echt handig om een topic te openen en dan nog een...

Fixing things to the breaking point...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En middels RGAT krijg je inderdaad de hint waarmee je het kan oplossen.

Maar met alle respect, dit is geen helpdesk. Dit subforum is bedoeld voor problemen in professionele omgevingen (en dus geen thuisopstelling) rondom servers en netwerken. Jouw topic hoort hier niet. Je mist gewoonweg een stuk basiskennis. En dat is niet erg, maar je zal moeten leren dat je deze kennis op gaat doen door vele te lezen over het onderwerp, bekijk youtube video's, probeer het zelf uit en probeer op basis van de foutmeldingen te herleiden waar het e.e.a. fout gaat.

Dan had je de typo in je IP adres misschien zelf gevonden. (zie de reactie van RGAT hierboven) Je hebt een verkeer IP adres als DNS server ingevuld bij de IP instellingen van je Hyper-V Core server.

Daarnaast is dit topic in basis gewoon hetzelfde probleem als je eerdere topic. Dus een tweede topic openen heeft niet zo heel veel nut. Je had gewoon door kunnen gaan in het eerste topic. (Server domein connectie error?!?)

Beide topics gaan dicht. Gewoonweg omdat het topic niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een topic (eigen inzet, informatie, wat heb je gedaan om je eigen probleem op te lossen) en omdat het gewoonweg niet thuishoort in Professional Networking & Servers

Mocht je in het vervolg nog tegen iets aan lopen, en je komt er echt niet uit, dan staat het je vrij om een topic te starten in Serversoftware en Windows Servers. Ook daar verwachten we dat je duidelijk laat zien wat je al gedaan hebt om je eigen probleem op te lossen. Dus ook daar zijn we geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.